• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkat pitkälle ja laihalle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dunkku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pisti silmään tuollainen paikka kuin MP-Kauppa.josta näyttäisi saavan mittatilauspukuja hyvään hintaan. Laadusta en tiedä, mutta jos noita kisakuskeillekin myydään, niin eivät kai ihan kuraa ole..

2-osanen mittatilauspuku 850€ .. ei paha

Tuntuu että lähes kaikki ajovaatteet on mitoitettu tyyliin 190 cm/140 kiloa ainakin itsellä vyötärön kohdalla saisi muijankin mahtumaan samoihin housuihin. Tai sitten ne on vaan mitoitettu peruskaljamahoille, eihän kaljamahassa tietenkään mitään vikaa
033102beer_1_prv.gif
mutta ehkä 20 vuoden päästä sitten. Itse 191/102 joten voin vaan kuvitella miten pidemmät tai samanpituiset 70-kiloiset kaverit tuskailevat asusteiden kanssa.

Noniiin.  
buttrock.gif

Teetätin sitten puvun itselleni Eurobikerissä.
Sweep Speedin housut ja takki.
... olen tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Eilen kävin hakee, joten tänään jos ehtis kokeilla ihan "in action"  
biggrin.gif

Aika edullisesti mielestäni ja noin kuukauden toimitus.
Kerrankin on tarpeeksi pitkät lahkeet ja hihat!!!!  
062802jumpie_prv.gif

Suosittelen jos ongelmat on samat eli pituutta on XXL ja rungon leveyttä M, kuten mulla. (198,5 / 73)

ps. söin tänään aamulla kaurapuuroa ison lautasen!  
tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif

Noniiin.  
buttrock.gif

... olen tyytyväinen, ainakin toistaiseksi. Eilen kävin hakee, joten tänään jos ehtis kokeilla ihan "in action"  
biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

Suosittelen jos ongelmat on samat eli pituutta on XXL ja rungon leveyttä M, kuten mulla. (198,5 / 73)

tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
Voitkos kertoa vielä paljonko tuli puvulle kaikkinensa hintaa?

Noniiin.  
buttrock.gif

biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif

tounge.gif
033102bebe_1_prv.gif
Voitkos kertoa vielä paljonko tuli puvulle kaikkinensa hintaa?
+20% listahintoihin.
...eli makso noin 650e, koko homma. Mielestäni aika edukas, kun kelaa että tehty mittojen mukaan. Ja nahka on oikeen kunnon paksua. Suojat muuten istu pirun hyvin kanssa.

no eiköhän tässä oo jo hehkutettu tarpeeksi!
biggrin.gif

Seuraavaksi sitten kunnon alet, jos satutte Eurobikerit lukee tätä!
wink.gif

Nostetaas vähän vanhaa keskustelua..

Itselläni oli myös ongelmia löytää sopivaa nahkapukua (192/79). Viime syksyn/talven aikana tuli käytyä aika hyvin kaikki merkit läpi ja löytyihän sieltä lopulta jotain sopivaakin. Halusin kohtuu normaalin kokoisen nahkatakin jota voi pitää myös kangashousujen kanssa (ratakireet takit tuntuivat jäävän puoleen selkään) sekä polvipalalliset nahkahousut.

IXS:n mallistosta löytyi sopivat varusteet,
Takki IXS Road Star (54) Linkki

Koko 52 olisi myös mennyt päälle, mutta oli todella tiukka ja hihat/vyötärö olisivat olleet ehkä hieman lyhyet. Näin jälkikäteen ajatellen tuo koko 54 oli varsin hyvä valinta, mahtuu vielä fleece tms. väliin (selkäsuojan lisäksi) jos tarvetta.

Housut IXS Trenton (106, eli pitkä 52) Linkki

Tuota kokoa 106 ei ole Duellin mallistossa mutta H-D Centerin mukavien ja asiantuntevien myyjien avustuksella sellaiset saatiin hankittua, siitä kiitokset heille. Toimitusaika oli lopulta ~2kk, joten hyvä oli olla liikkeellä talviaikaan..

Lisäksi hommasin vielä kangashousut ja niissähän tuli eteen sama ongelma pituuden kanssa. Päädyin hommaamaan Lindstrands Lizardit pidennettyinä. Linkki

Pidennys maksoi hivenen turhan paljon housujen hintaan nähden mutta ei ollut juuri vaihtoehtoja (mikään ei ole rasittavampaa kuin liian lyhyet lahkeet). Housuja (M) pidennettiin 7cm ja homma hoitui ~2 vko:ssa, varsin vikkelästi siis.. Housujen vetoketju käy myös suoraan IXS:n takkiin (tosin tässä tapauksessa piti rakennella pieni irroitettava jatkopala koska takki jäi liian korkealle, nahkahousut tulee korkeammalle).

Nyt kun on kamoilla ~6tkm takana niin olen kyllä tyytyväinen hankintoihin. Nahat ovat varmaan niin hyvät päällä kuin vain ilman mittatilausta voi olla ja huomattavasti mukavampi ajella kuin aikaisemmalla IXS:n tix-tex puvulla. Suojatkin pysyvät siellä missä pitää. Oikeastaan ainut toinen vaihtoehto olisi ollut tilata eurobikerilta mittatilauksena.

Hyvä aihe. Itsekin olen 190/84 pitkäraajainen ja vaikea löytää sopivaa rotsia.

Jos muuten on hyvä ja napakasti istuva niin sitten jää hihat aivan liian lyhyiksi. Nykyisen richan hihat on hyvät mutta takki jää lepattavan löysäksi vartalon ympäriltä.

Nyttemmin takkeja testaillessa, nuo held:in takit on tuntuneet jotenkin istuvan kohtuullisesti.

Ei tunnu löytyvän näin keskimittaisellekaan (192/91) kivan näköistä nahkatakkia jos on niin kranttu, että mustat (n 95% mp nahkatakeista) jäävät sivuun ja pitäisi olla vielä hyvän näköinen ilman mopoakin.

Nostellaan tätä, josko varusteiden koot olisi vähän "kehittyneet" vuosien mittaan
smile_org.gif

Eli jokohan löytyy nahkapukua (1 tai 2-osaista) joltakin valmistajalta tällaiselle 190cm/78kg kuskille?
FC-motolta tekisi mieli tilata.. Siellä kun on aika hyviä tarjouksia ja myöskin kaiketi kohtuu laadukkaita merkkejä (Arlen Ness, Astars, Berik, Spyke, Suomy..) Lieneekö turhaa edes etsiä tuolta vai pitääkö suosiolla teetättää?

Nahkatakkia  etsin itsekkin aiemmin mitoilleni 199/96. Kaikki merkit kokeiltuani Scott tuntui mitotukseltaan sopivimmalta.

Mittojen mukaan olisi saanut Sweepin lisäksi muistaakseni Dainesea  +30% hintaan.

Oon 190/85 ja Alpinestarsilta löytyi 1-osainen, joka on just sopiva selkäsuojan kanssa. Alkoi jo turhauttamaan tuo etsintä. Mikä on se täydellisesti sopivan asun hinta.........
Hassua kun ei liikkeissäkään mistään teettämisen mahdollisuuksista sanota mitään tai ei ainakaan Tampereella. Rengin perusongelma: Pääsispä jo kotiin.....

Aika turha myyjien on Suomessa kenellekään oma-aloitteisesti ehdottaa mitään mittatilauspukua, kun kaikki haluaa tingata jo listahinnoista ja valittavat kun kaikki on niin kallista. Foorumeilla vielä kerrotaan että kannattaa käydä sovittamassa paikallisissa liikkeissä ja tilata netin kautta ulkomailta.

Mitä puvun/asusteiden löytämiseen tulé, liené mittatilaus kuitenkin sen paras vaihtoehto. Itse suuntaisin tällä hetkellä katseeni varmaankin Eurobikerin ja Sweepin suuntaan. Nykyään tätä lihaksikasta ja valtavaa 190/74 kehoa suojaa Nexon valmistama mittatilauspuku.

Mittatilauspukua tilatessa kannattaa varmistaa että saat tuotteille jonkin sopivuustakuun, ettei käy niin että päädyt maksamaan 30% enemmän tuotteesta joka ei kuitenkaan sovi hyvin.

Vastaillaan taas tähänkin aiheeseen..

Ostin Arlen Nessin nahkatakin, se tuntuu istuvan tämmöiselle puikulalle ihan hyvin.
Jos kaipaa hyvää palvelua varusteshoppailussa, sitä saa ainakin espoon suberbikersilla.. olen oikein tyytyväinen heidän avustukseen ja opastukseen.

Back