• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkat naarmuttaa tankkia

Millä olette himmentynyttä tankkia kiillottaneet? Omassa olen samaa "vikaa" huomannut myös... Aattelin jotain tällaista kokeilla... Vinkkejä?
062802moto_prv.gif

Omaa pyörää oon joka pesun yhteydessä vahannu Autoglymin kulta vahalla polvien kohdalta, tankin sivut pysyy shut siistinä.
smile_org.gif

Ite hankin netistä tank slapperit jotka laitettiin veden ja lastan avulla kiinni. Kuukauden nyt pysynyt eikä meinaa edes huomata niiden olemassa oloa. Joku 20€...

Nahkurit tosiaan naarmuttaa enemmän tankkia.

Ite hankin netistä tank slapperit jotka laitettiin veden ja lastan avulla kiinni. Kuukauden nyt pysynyt eikä meinaa edes huomata niiden olemassa oloa. Joku 20€...

Multa kans ääni tank slappereille. Nyt ollut omassa n.10000km ja hyvin on toiminut. Parasta noissa on, että voit ottaa kalvot irti esim. vahauksen ajaksi ja sen kun lätkit vanhat kalvot takaisin. Ja omassa (hopea) kalvot käytännössä näkymättömät.

Mistä noita saa? Varmaan ehdottomat arkikäytössä
thumbs-up.gif

Itse olen joka pesun yhteydessä huolella vahannut mustalla autoglymillä tankin posket ja kerran viikossa koko pyörän. Koko pyörän vahauksen jälkeen käyttänynnä sellaista viimeistelyliinaa joka vie sähkösyyden pois pinnoilta. Tosi kätevä sekin
bowdown.gif

tankki.jpg

Toi reuna ei ihan tasainen tullut mutta ei noita huomaa ellei tarkemmin katso.

Paikallisesta tarrakaupasta tota 3M kalvoo, aluksi tekee paperilla mallit, mallien mukaan leikkaa kalvosta palat jotka vielä ennen kiinni laittoa runsaan vesi/pesuaine kanssa mallaa tankkiin ja tarvittaessa muokkaa.
Itse kalvoja laittaessa kannattaa myös käyttää runsaasti nestettä ja jos on tankki usenpaa suuntaa kallellaan niin kannattaa joko tehdä useasta osasta tai sitten käyttää kuumailmapuhallinta

Toi reuna ei ihan tasainen tullut mutta ei noita huomaa ellei tarkemmin katso.

Paikallisesta tarrakaupasta tota 3M kalvoo, aluksi tekee paperilla mallit, mallien mukaan leikkaa kalvosta palat jotka vielä ennen kiinni laittoa runsaan vesi/pesuaine kanssa mallaa tankkiin ja tarvittaessa muokkaa.
Itse kalvoja laittaessa kannattaa myös käyttää runsaasti nestettä ja jos on tankki usenpaa suuntaa kallellaan niin kannattaa joko tehdä useasta osasta tai sitten käyttää kuumailmapuhallinta
Tosi hyvin olet saanut kyllä tuon näkymättömäksi. Mulla on tank slapperit. Olen laittanut ne todella runsaan veden kans ikkunalasta apuna, mutta kyllä mulla tahtoo jäädä ihan pieniä ilmakuplia ja ennemmin tai myöhemmin reuna alkaa jostakin repsottamaan... Silloin kun kalvot on laittanut paikalleen, niin näyttää hyvältä, mutta kun ne kuivuu, niin pieniä ilmakuplia on aika paljon. Ne kun erottuvat vielä aika hyvin mustassa tankissa. Tosin ajan myötä ne hieman vähenevät, mutta ei mielestäni tarpeeksi. Olisiko lääke siis hiustenkuivaaja/kuumailmapuhallin..?

"Ajaminen kuluttaa moottoripyörää"  
cool.gif

Aamen. Ne on tehty ajettaviksi.. Tottakai minuakin sapettaa jos irtokivet tms tekevät naarmuja ja koloja mutta enemmän arvostan sitä että nahoilla saa napakan otteen tankista mopoa kallistaessa..

Kukin tavallaan..
smile_org.gif
Voihan sen tankinkyljen kyhnyttää pellille vuodessa ja hokea jotta kuluu se kun kyhnätään. Minä kävisin teippauttamassa 3M tms. laadukasta kiveniskuteippiä noihin polven paikkoihin, maksaa vähemmän kuin maalin korjaus ja on todellakin lähes näkymätön kun ammattilainen liimaa. Tavan kontaktimuovi ei kestä uv säteitä mutta saahan sitä laitta...
Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole jos tykkää että pyörä näyttää uudelta, mutta että ihan kirjanpäällystysmuovia bensatankkiin ettei tuu naarmuja, voi jeesuksen perse.

Kas kun ette pakkausteippiä laita..

cool.gif

Aamen. Ne on tehty ajettaviksi.. Tottakai minuakin sapettaa jos irtokivet tms tekevät naarmuja ja koloja mutta enemmän arvostan sitä että nahoilla saa napakan otteen tankista mopoa kallistaessa..

Kukin tavallaan..
smile_org.gif
Voihan sen tankinkyljen kyhnyttää pellille vuodessa ja hokea jotta kuluu se kun kyhnätään. Minä kävisin teippauttamassa 3M tms. laadukasta kiveniskuteippiä noihin polven paikkoihin, maksaa vähemmän kuin maalin korjaus ja on todellakin lähes näkymätön kun ammattilainen liimaa. Tavan kontaktimuovi ei kestä uv säteitä mutta saahan sitä laitta...
Ei siinä tietenkään mitään pahaa ole jos tykkää että pyörä näyttää uudelta, mutta että ihan kirjanpäällystysmuovia bensatankkiin ettei tuu naarmuja, voi jeesuksen perse.

Käviskö maalarinteippi?
idea3.gif

cool.gif

Kukin tavallaan..
smile_org.gif

On näitäkin nähty
crazy.gif

Tulee vähän mieleen Mummon Svopodaan virkkaamat niskatuen suojukset.
tounge.gif

cool.gif

Kukin tavallaan..
smile_org.gif

Jos pelkää niin paljon, että käytön merkit näkyvät prätkässä, eikö kannata mieluummin seisottaa prätkää tallissa, niin ei kulu sitten yhtään.
tounge.gif

Huoh, here we go again... "Pakkausteippiä", "maalarinteippiä", "seisota prätkää tallissa" - oisko muita "hyviä" vinkkejä?

Minusta ei ole iso investointi, jos uuden mustan tankin kulumisen voi estää 20 eurolla.

Back