• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkapuvun painot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vetomies
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Läppä tuntuu murtuvan ajan myötä taivutuksesta, jota tulee kenkiä riisuttaessa ja puettassa. Samat oireet mulla ja tutulla, jolla myös Pumat, molemmilla molemmat läpät poikki. Ehkä läppää ei saisi taivuttaa alas, mutta silloin mun sormet ei mahdu avaamaan nyörejä kunnolla. Hintaa noilla ei hirveesti ole (25€), mutta tosiaan saatavuus on heikko, Gearzonessa tilaus ollu heinäkuun alusta, kun ensin tuli liian pienet (oli hyllyssä heillä ja päätettiin kokeilla).

Onko vinkkejä, mistä voisi kysellä? Räyskälässä sai teippailla kahteen kertaan...

Läppä tuntuu murtuvan ajan myötä taivutuksesta, jota tulee kenkiä riisuttaessa ja puettassa. Samat oireet mulla ja tutulla, jolla myös Pumat, molemmilla molemmat läpät poikki. Ehkä läppää ei saisi taivuttaa alas, mutta silloin mun sormet ei mahdu avaamaan nyörejä kunnolla. Hintaa noilla ei hirveesti ole (25€), mutta tosiaan saatavuus on heikko, Gearzonessa tilaus ollu heinäkuun alusta, kun ensin tuli liian pienet (oli hyllyssä heillä ja päätettiin kokeilla).

Onko vinkkejä, mistä voisi kysellä? Räyskälässä sai teippailla kahteen kertaan...
Minkä mallin Pumat sulla on?

1000 vai 1000 v2?

Ne vanhemmat, eikös se ollut 1000? Itse asiassa sun kautta hommasin jokunen vuosi takaperin, en usko että tuota v2:ta silloin vielä oli...?

Gearzonelta tulleissa läpissä oli se ongelma, että ne oli koolle 41-43 ja oma saapas 44, joten takaremmi ei pysy sille tarkoitetussa urassa kun pieni läppä hiukan liian lyhyt...

Läpän värillä ei väliä, kunhan löytyy oikeaa kokoa.

Pumat on mielestäni ominaisuuksiltaan parhaat omistamistani (aik Oxtar ja A-stars). Huhuista huolimatta helppo pukea, kun tietää tekniikan. Ainoa miinus on takaläppä, joka murtuu poikki ennemmin tai myöhemmin, takuuvarmasti. Se yhdistettynä huonoon varaosien saantiin on tietty harmillista, mutta teipillä se läppä pysyy kiinni joten kuten...
Toi läpän murtuminen on aika outoa, sillä mulla on noita kolmet parit ja voisin väittää että aika kovalla koetuksella ja kohtuullisissa lipoissa mukana ovat olleet, eikä yhdestäkään ole takaläppä mennyt poikki.

Toki, yksilöitä on, niin puoleen jos toiseen. Ja tuohon kyllä joudun yhtymään, että varaosien saanti meinaa kestää paikoin luokattoman kauan.
Puma 1000 takaläpät murtuilee täälläkin. Muistaakseni kolme kappaletta noita läppiä katkennut tässä kolmen kesän aikana. Kokeilin korjata myös muovihitsaamalla, mutta ei kestänyt hitsi kuin pari viikkoa, kun murtui uudestaan. Onneks sain Gearzonelta uudet takaläpät, joten kenkien käyttöikä lisääntyi taas n. kesällä. Epäilisin, että läpät murtuvat, koska sama läppä käy kolmen kokoiseen kenkään, ja isoimmassa koossa läpän heikoimpaan kohtaan tulee liikaa vetoa kun jalka on ajoasennossa jalkatapilla. Tätä voi ihmetellä itsekin taivuttamalla kengän nilkasta mahdollisimman koukkuun, ja katsovan miten takaläppä venyy. Jos läpän kevennysreiät olisivat hieman pyöreämmän muotoiset kulmista, ongelmaa tuskin olisi. Tämä arvaus perustuu omiin vähäisiin lujuusopin luentoihin.

Edit. Ihan loistavat kengät kyllä muuten ja käyttömäärään (3 kesää päivittäin) nähden todella kestävät ja suojaavat (kolmet lipat).

Mielenkiinnosta tuli vertailtua vanhan ja uuden puvun painot nyt päivityksen yhteydessä.

Vanha puku Arlen Ness 8308 100% lehmän nahkaa 6,0 kg

Uusi puku Arlen Ness Burn Out 5910 70 % kengurunihoa / 30 % lehmää 4,0 kg

Molemmat kuitenkin samanmallisia eli 1-osainen race kyttyrällä.

Osan selittää toki kokoero. Vanha kokoa 54 ja uusi 50.

edit: typot

Osan selittää toki kokoero. Vanha kokoa 54 ja uusi 50.
Lopeta jo se karppaaminen, äijä on kohta huippumallimitoissa (ei näy sivulta päin).

T. Paakku (+4 kg kesästä)

P.S. Kirjoitan tätäkin Otaniemen spudarin jonosta  
tounge.gif

sanoi:
Lopeta jo se karppaaminen, äijä on kohta huippumallimitoissa (ei näy sivulta päin).

T. Paakku (+4 kg kesästä)

P.S. Kirjoitan tätäkin Otaniemen spudarin jonosta  

Mitään karppaamista tartte  
tounge.gif

Painonpudotus on hyvin yksinkertaista hommaa: kuluttaa enemmän kuin syö / syö vähemmän kuin kuluttaa.

033102beer_1_prv.gif
on tosin joutunut jättämään pois  
omg.gif

KTM CHASER kaksiosainen nahkapuku painoa 4,5 kg.Aitoa lehmän nahkaa. Vissiin KTM teettää nää Dainesella joka tekee teettää ne kiinassa .

Mulla on Yamaha Professional 1-PCE Leather Suit jolla painoa 4,2 kg suojineen kyttyröineen, eli ajokunnossa.

Back