• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkapukujen kimppatilaus Gimotolta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -F.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
a-pp sanoi:

puku-001.jpg

Pääsinpä eilen vihdoin kokeilemaan uutta asua. Onkos tuo asu oikean mittainen kun tuntuu että ei kunnolla pääse kyyryyn kun pistää niin kovasti vastaan, vaikka ei ollut edes selkäsuoja paikallaan? Jos ei niin venyykö tuo kenguru jossain määrin? En ole yksiosaista nahkaa viellä omistanut, joten vaikea sanoa onko tuo nyt sitten sopiva vai ei. :dunno:

VINKKEJÄ?

-Meikäläisen puvun hihat oli tehty perseelleen ja ovat liian pitkät ja "isot".

-Nyt Andrea pyytää minua lähettämään puvun takaisin Italiaan korjatakseen virheen. Ihan hieno idea mutta aikaa menee vähintään 2-viikoa kesken ajokauden joten sekin harmittaa muun säätämisen lisäksi.

...Mutta varsinaiseen asiaan. Keskustelun yhteydessä ilmeni että joku tilaajista oli lähettänyt tavaraa Andrealle varsin kohtuulliseen hintaan joten jos joku osaa antaa vinkkiä halvasta kuljetustavasta niin antakaa ihmeessä vinkkiä.
....Tosin en näe että minun edes pitäisi selvittää asiaa joka on heidän virheensä aiheuttama...mutta mutta....Yritin myös ehdottaa että korjaisimme puvun Suomessa ja he maksaisivat sen joka ei ilmeisesti passaa :/

Ihmetyttää myös ettei heillä ole sopparia minkään kansainvälisen yhtiön kanssa joka järjestäsi kuljetuksen. Lisäksi kaverin englanti on niin surkeaa että välillä jopa epäilen ettei sama kaveri voi kirjoitella noita viestejä :D

JORKKA_ sanoi:
VINKKEJÄ?

-Meikäläisen puvun hihat oli tehty perseelleen ja ovat liian pitkät ja "isot".

-Nyt Andrea pyytää minua lähettämään puvun takaisin Italiaan korjatakseen virheen. Ihan hieno idea mutta aikaa menee vähintään 2-viikoa kesken ajokauden joten sekin harmittaa muun säätämisen lisäksi.

...Mutta varsinaiseen asiaan. Keskustelun yhteydessä ilmeni että joku tilaajista oli lähettänyt tavaraa Andrealle varsin kohtuulliseen hintaan joten jos joku osaa antaa vinkkiä halvasta kuljetustavasta niin antakaa ihmeessä vinkkiä.
....Tosin en näe että minun edes pitäisi selvittää asiaa joka on heidän virheensä aiheuttama...mutta mutta....Yritin myös ehdottaa että korjaisimme puvun Suomessa ja he maksaisivat sen joka ei ilmeisesti passaa :/

Ihmetyttää myös ettei heillä ole sopparia minkään kansainvälisen yhtiön kanssa joka järjestäsi kuljetuksen. Lisäksi kaverin englanti on niin surkeaa että välillä jopa epäilen ettei sama kaveri voi kirjoitella noita viestejä :D

Moro, tosi ikävä homma jos puku ei istu. Pääsääntöisesti nuo onnistuivat hyvin. Ja tuo kieliongelma oli koko projektin ajan olemassa. Tuo lafkahan ei ole mikään iso, eli siellä ei montaa kommunikoijaa ole.

Ymmärrän kyllä tehtaan kannan puvun lähettämisestä Italiaan, sillä periaatteessa kuka tahansa pystyy lähettämään heille laskun "korjaamisesta". Lisäksi myyjällä on yleisesti sekä velvollisuus, että oikeus korjata viallinen tuote itse.

Nyt jos jollakulla muulla on ollut mitoitusongelma, niin kannattaa laittaa samalla kyydillä. En osaa sanoa mikä on nopein/halvin, mutta selvinnee kysymällä. Lähetin silloin mallikappaleet muistaakseni UPSilla, mutta Andrea tilasi kyydin. Tuo vakkarikuljettajan puuttuminen kyllä myös ihmetyttää...

Voin laittaa Andrealle viestiä, jos haluat. Laita mulle privaa/mailia siinä tapauksessa. Ja kannattaa tosiaan varautua siihen, että kahdella viikolla ei selviä.
äf

Istui todella hyvin tuo puku. Kerrassaan loistava :)

Ainoa miinus tulee vähän hassusta irroitettavasta vuoresta.

Minäkin hieman pohtinut mahtaako mitat olla kunnossa. Hankala mennä kyyryyn pleksin alle, kun ottaa olkapäistä/takapuolesta vastaan, vaikka ei ollut viellä edes selkäpanssaria. Lisäksi kaarreajoasentoon pääseminen vaatii paljon ponniskelua. Mittavirhe vai normaalia alkukankeutta? Mielipiteitä?

Minulla 2 osainen turistiversio, ensimmäisellä sovituksella tuli mieleen kaikenlaista...
Hikisesti sain päälle ja tiukalta tuntui, melkein pahoitin mieleni, olen varmaankin kasvanut ihmisenä mittojen oton jälkeen.
Minulla mitoitus osui kohtuu hyvin, päärynätorso josta roikkuu narut, kaupan ripustimesta en saa sopivaa.

Nyt noin viikon ajon jälken tuntuu hyvältä, gimoton ohut rintasuoja ja kaapista kaiveltu liidlin selkäsuojakin mahtuu.
Ensimmäisillä kerroilla teki tiukkaa saada vetskaria kiinni, nyt menee jo helpommin ja uskoisin että paranee vaan mitä enemmän käyttää. Enkä usko laihtuneeni viikossa, ainakaan kovin montaa grammaa.

Selkäsuoja saa olla mallia aika ohut, knoxin suoja jota kalvopuvun alla käytän ei oikein mahdu. Andrea jo mittoja ottaessa sanoi ettei tuo Knox mahdu, suositteli a* tai vastaavaa ohuempaa versiota.

Tyköistuvaa sorttiahan tuo on ja niin pitikin.
Suorana seisten ahdistaa hieman sukuelinten kohdalta, mutta mopon päällä on varsin hyvän tuntuinen, ei ahdista siten että huomaisi mitenkään.
Toista hartiasuojaa jouduin hieman hienosäätämään kohdalleen.

En oo ehtiny vielä koekkäyttää ajossa, mutta kuivana kylläkin. Pikkusen on väljä tosta pötsin kohdalta, ja reisistä. Tais Adrea laittaa liikaa kasvuvaraa, kun en huomannut ottaa farkkuja pois jalasta mittaushetkellä, eli oma moka (2-osanen tourinkimalli). Ootteko muuten alkukäsitelly noita pukuja mitenkään? Valjasrasvaa tai jotain muuta vastaavaa?

En tiedä onko tää nyt sitten se halpa postitustapa. Lähetin housut takaisin, kun toisen puntin vuori oli solmussa polven kohdalta. Itellalla kustansi n. 30 euroa ja perjantaina lähetetty paketti oli tiistaina perillä. Lähtivät samana päivänä takaisin UPSilla ja siinä meni viikko. Vaivan palkaksi paluupostissa tuli sadetakki ja puhdistusainetta.

Mittojen puolesta tuntuu olevan ok. Housuissa kanssa vähän reisissä extraa tai ainakin toisessa.

Kommunikaatio :right:

sikiviki sanoi:
En oo ehtiny vielä koekkäyttää ajossa, mutta kuivana kylläkin. Pikkusen on väljä tosta pötsin kohdalta, ja reisistä. Tais Adrea laittaa liikaa kasvuvaraa, kun en huomannut ottaa farkkuja pois jalasta mittaushetkellä, eli oma moka (2-osanen tourinkimalli). Ootteko muuten alkukäsitelly noita pukuja mitenkään? Valjasrasvaa tai jotain muuta vastaavaa?
Mietin myös tuota käsittelyä. Tuohon on kai olemassa erilaisia aineita, mutta ehkä se rasva on fiksuin. Nahkaa ja rasvaa siis... :thumbsup:

äf

Että pitikin tällainen vanha ketju nostaa. Meni osa työpäivästä, ja nyt jatkuu erilaisten pukujen suunnittelu. Oispa jo joulu... :p

jonttox sanoi:
Koskas tulee uutta kimppatilausta? omapuku tuli samassa satsissa, mutta 1-osaselle olisi tarvetta ;)

Meikäläistä vois kiinnostais kanssa? Pitäisikö pistää uuden otsikon alle kyselyä?

Back