• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkapuku vai gore-tex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ville_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nahkapuku vai gore-tex - kumman laitat päälle..?

• 1-osainen nahkapuku

Ääniä: 1 16,7%
  • 2-osainen nahkapuku

Ääniä: 2 33,3%
  • kangas ajo-vermeet

Ääniä: 3 50,0%

• Ääniä yhteensä
    6
Kangasta (varmaan Design made in Sweden) ja taitaa olla Hippora kalvona. Mulla ei oo Goretexia kuin laskettelu- ja vaelluskamppeissa. Kyllä sen goretex on mopoasujen kalvoissa vähemmistönä.

kangas vermeet on hyvät tähä tarkotuksee mitä itte ajelen
smile_org.gif

Vielä on käytössä pelkästään tekstiilit, mutta kohta pitäis kaks-osanen nahkapuku hankkia...

Ei hommaa voi luokitella niin, että nahkaa - tai gorea. Onhan olemassa myös nahkaisia goretex yms. kalvoasuja.

Minä ajelen lämpimillä keleillä tuulettuvalla tekstiilipuvulla, jossa ei ole kalvoja. Ei ole kalvoa myöskään lämpimän kelin kengissä, eikä hanskoissa.

Kylmemmällä kelillä on Rukan goretexit päällä. Kengät ja käsineetkin vaihtuu kelin mukaan - tai paremminkin vuodenajan mukaan..
Siis sillain, ettei tulis mieleenkään lähteä ensi kesänä Etelä-Euroopan reissulle goret päällä, olipa kelit lähtiessä mitä vaan. Jos suunta olis pohjoinen, niin asu olis toki toinen..

Kun ensimmäisen kerran mopoilua aloittelin köyhänä opiskelijapoikana, oli ajettava nahkarotsilla kun ei rahat parempaan riittäneet. Mukana oli sitten sadeasu, jota ei niillä vähilläkään kerroilla ehtinyt/viitsinyt päälle riuhtoa ennen kuin oli liian myöhäistä. Oli kylmä, märkä ja sviduddi.

Nyt ajan gore/ihanmikätexvaan -asulla ja sen minkä uskottavuudessa häviän, mukavuudessa voitan.
062802jumpie_prv.gif

smile_org.gif
Tex asuilla mennään , mutta olen jo toistuvasti harkinnut ( ainaski 3 kesää ) hankkivani 2-osaisen nahan ylleni ... ehkäpä sitten tänä vuonna
idea3.gif

Alpinestarsin nahkatakki + ihan tavalliset farkut kesäkeleillä kaupungissa. Pitemmälle lähtiessä tuo nahkatakki + Scottin kankaiset ajopökät, ja nämä siis edelleen kesäkeleillä. Kylmillä keleillä sitten Hanxin gore-töks-takki ja nuo Scottit.

Goret minulla, koska nahkapukua ei ole vielä hankittu. Yo-lahjaksi kyllä sellainen luvattiin..
biggrin.gif
Kesäkuumalla nahka huomattavasti mukavampi päällä kuin gore.

tuli viikko sitten heitettyä kunnon voltit alastarossa ja sitä en olisi halunnut kokea ainakaan goret päällä...

Back