• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkapuku vai gore-tex

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ville_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nahkapuku vai gore-tex - kumman laitat päälle..?

• 1-osainen nahkapuku

Ääniä: 1 16,7%
  • 2-osainen nahkapuku

Ääniä: 2 33,3%
  • kangas ajo-vermeet

Ääniä: 3 50,0%

• Ääniä yhteensä
    6
Molemmat löytyy. Lähtiessä kun pihalle vilkasee ni se ratkasee kummatko vermeet päällensä heittää. Sadehaalaria en osaa käyttää, joskus kokeillu ni tuntuu et ei pysy satulassa ku persaus kastuu, se nimittäin luistaa aika kivasti. Tai sit mul on vaan väärän mallinen persaus..
nixweiss.gif

Löytyy sekä nahkapuku, että goretexit. Nahkapuvun laitan ilman muuta, jos keli sallii. Sadepuku on myös sen kanssa. Mutta selvästi sateen sattuessa tai silloin kun pitää ajopuvulla esim. kävellä niin sitten laitan goret.

Voin vaan kuvitella kaljamahaisen ruhoni tiukkoihin nahkavetimiin...voi kiesus nyt kuvottaa... olis tosi pervo näky. Säästääkseni muita tielläliikkujia moiselta näyltä pukeudun goreteksikortonkiin.
biggrin.gif

Juu molemmat löytyy. Pääasiassa nahkojen kanssa, mutta kun kylmenee, niin rupeaa kummasti nuo goretexit kiinnostaa.

Dainesen lehmännahkat päällä ajan, tixtex-tuulipuku laitetaan päälle sitten sauvakävelylle.
wink.gif
Eikä ainakaan mulla ole ollut ongelmia nahan kylmyyden/kuumuuden kanssa, sopivan viileät tai lämpimät melkein kelissä kuin kelissä.

Pistän sitten kysymyksen tähän sekaan.

Olen lähdössä eurooppaan 2vkon kierrokselle. Viimeksi oli goret ja oli kuuma. Nyt olen hankkinut nahat ja sadeasun mutta en ole juurikaan ehtinyt ajaa näillä varusteilla.
Testasin sadeasun vetäminen nahkojen päälle ja se oli aikaa vievää touhua ja muutenkin hankalaa.

Kummat olisivat paremmat euroopan ruuhkissa?
1. Vedenpitävät ja kuumat goret vai
2. Turvalliset nahat plus epäkäytännöllinen sadeasu.
Minä laittaisin nahka-asun, koska poutasäällä se on mukavampi. Itselläni oleva IXS:n sadeasu on helppo pukea nahkojen päälle, vaikka on saappaat ja kypäräkin päässä. Sadeasu eroaa vedenpitävästä kangaspuvusta edukseen siinä, että se pysäyttää veden ulkokerrokseen. Yleisimmät kangaspuvut vettyvät päälikankaastaan raskaiksi.

Ei voi iänestää, kun on molemmat. Käyttö vaihtelee keliolosuhteitten mukaan.

mp-asun gore takki, housut ja hanskat ja sit nahkaset (vai mitä ainetta ne nyt oiskaa) kengät
wink.gif

Molemmat löytyy, mutta vähänkin pitemmillä matkoilla ja kovemmassa vauhdissa päälle laitan Rukan goret. Vetäsin äskettäin lipat asfaltilla ja tuli taas todistettua hyvän ajoasun merkitys
bowdown.gif

Mulla on scotin goret ja erikseen dainesen nahka rotsi. Onhan noi goret mukavammat päällä, mutta toisaalta nahat on mageemman näkösiä
cool.gif

Noi nykyajan kangas puvut on tehty sen verran jämäkästä gamasta (varsinkin kalliimmat) ettei ne lepata yhtään, vaikka noi nahan palvojat välillä niin väittää.

Eli jos pitemmälle lähen niin goret puen, varsinkin jos sää on epävarma. Nurkissa nahkarotsi ja farkut
smile_org.gif

Radallehan ei kangas gamoilla oo mitään asiaa.

Back