Nahkapuku street&track Uutena?

Sijainti
Turku
Onko uutena ostamisessa jotain erityistä hyötyä, josta on syytä maksaa reippaasti? Esimerkiksi istuvuuden suhteen, muotoutuuko kerran käyttäjän mukaan "muotoiltu" enää niin hyvin uudelle omistajalle?

Siis poislukien valikoima, ja että saa valita värin ja merkin yms.

Kiitos valistuksesta ja neuvoista jo etukäteen.

Uudessa on vetoketjut ja joustopaneelit paremmassa kunnossa, eikä ole toisten liemissä marinoitu. Lisäksi värit paremmin tallella. Siinä kai suurimmat edut. Nahkaa saa eri aineilla elvytettyä.

Lisäksi uutena saa sellaisen kuin haluaa paljon todennäköisemmin, käytettynä joutuu ostamaan sellaisen kuin sattuu löytämään. Eli voi esimerkiksi valita airbag-yhteensopivan puvun jouhevammin uutena kuin käytettynä, lisäksi kyttyrän kokoon pystyy paremmin vaikuttamaan. Siinä hommassa isompi on parempi, isokyttyräisin mies on väkisinkin varikon kuningas.

Jos ei tartte olla uusinta uutta, niin käytetty on erittäin hyvä vaihtoehto. Alle kahteensataan löytyy monesti tosi hyvässä kunnossa olevia pukuja, jää vähän pensarahaakin vielä pukuostosten jälkeen. Mutta jos tosiaan joutuu vetoketjua ynnä muuta korjauttamaan, niin sitten alkaa hintaero pienenemään merkittävästi, eli uusi puku ei enää olekaan niin huono diili.

En ole asiantuntija enkä ratakettu mutta mun parhaiten sijoitetut rahat ajovarusteisiin on olleet ne 180 euroa kun ostin 10-15 vuotta vanhan ilmeisesti jokseenkin käyttämättömän Arlen Nessin yksiosaisen nahan ja kolaroin se päällä oikein kunnolla peuran kanssa maantieajossa. Ei muuta kuin yksi mustelma ja murtunut ristiluu vaikka oli melkoinen sukellus asfalttiin pyörimään prätkän tangon yli osuman jälkeen. Pukuostoksilta säästyneet rahat oli ollut hyvä käyttää Ixonin airbag-liiviin joka toimikin siinä tilanteessa ihan kuten luvattu. Toki vaati aikaa ja Torin seurantaa että löytyi juuri sopiva puku itelle.

Ompa tullu hyvin vastauksia. Kysyttääs samaan hässäkkään että 1-osainen vs 2-osainen? Mun käyttö on sillee suurimmaks osaks katu- matkakäyttöö ja pikkusiivu ratakäyttöö. Pidemmän matkan mukavuus ja turvallisuus on tärkeää, sitten sporttisuus, ulkonäkö ja rataominaisuudet hyvänä kakkosena. Pyörä on toki sporttinen.

Yksiosaisissa on se hyvä puoli, että sisustan saa irti ja pestyä. Muuta hyvää niissä ei katukäytössä olekaan. On meinaan vähän hankala ottaa reissussa nopea paskatauko.

Yksiosaisissa on se hyvä puoli, että sisustan saa irti ja pestyä. Muuta hyvää niissä ei katukäytössä olekaan. On meinaan vähän hankala ottaa reissussa nopea paskatauko.
Saahan sen 2-osasenkin pestyy. Joka syksy oon laittanu nahat pesukoneseen. Irrottanu vain irrotettavat suojat...

Ite ajelen katuajot enimmäkseen yksiosaisella puvulla koska Ixonin airbag-liivi puvun alla ei meinaa mun kaksiosaisen nahan housujen vyötärön kanssa istua kovin hyvin, liivin selkäosan kovan osan alareuna tuppaa tökkimään housun vyötäröön kun takki ja housut kiinnitetty vetoketjulla toisiinsa. Liivin laitan ensin yksiosaisen puvun sisään ja sitte puku liiveineen päälle. Taskuja ei ole juuri missään yksiosaisissa ja aika hyvin tuuletettuja tuppaavat olemaan kylmempään keliin. Vyölaukku ja tuulitiivis huomioliivi korjaavat nuo puutteet.

Ompa tullu hyvin vastauksia. Kysyttääs samaan hässäkkään että 1-osainen vs 2-osainen? Mun käyttö on sillee suurimmaks osaks katu- matkakäyttöö ja pikkusiivu ratakäyttöö. Pidemmän matkan mukavuus ja turvallisuus on tärkeää, sitten sporttisuus, ulkonäkö ja rataominaisuudet hyvänä kakkosena. Pyörä on toki sporttinen.
Jos suurin osa käytöstä on kadulla ostaisin kaksiosaisen, missä on vetoketju joilla saa housut ja takin kiinni toisiinsa. Yksiosaisen kanssa veivaaminen matkakäytössä kuulostaa omaan korvaan ihan kauhealta.

Back