• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahkapuku ja nakupyörä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joikhu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Yleensä nahkat päällä, mutta pidempää lomareissua varten kävin tänään hakemassa MP-asun mirage tixtex puvun. Ei vielä kokemusta, mutta kai se tärkein asia on, että se puku istuu. Jos on liian väljä niin taatusti tarttuu tuuli.

Itsellä ennen oli gorepuku, takin vaihdoin nahkaiseen, ja johan on mukavampi ajella (miellyttävämpi). Vielä varmaan pitää vaihtaa tekstiilihousutkin nahkaisiin.

Itse kokeilin eilen kanssa ekan kerran nahkoja päälle(ostettu talvella) ja tästä lähin jos ilma näyttää kuivalta, niin goreja en päälleni enään laita  
confused_orig.gif
.Ajaminen oli aivan eri luokkaa kuin toi "tuuliviiri" puku päällä,naku pyörällä olin minäkin liikenteessä Z1000  
062802moto_prv.gif
.

Nahoilla mennään, jos lämpöä piisaa. Itsellä mukavuusraja menee jossain +12 asteen korvilla. Sateella nahkojen päälle sadehaalari.

Kesäkuun alussa Suomen ääripäissä käydessä olin nahoilla liikkeellä. Se oli vikatikki. Pohjoisessa (~Pudasjärveltä ylös) tuli helv....n kylmä. Reissun jälkeen päätin, etten enää pohjoiseen nahoissa lähde. Tai jos on luvattu lämmintä +15 tai enemmän, niin sitten nahoissa. Ja jos ei tarvitse yöllä/aamulla aikaisin ajaa.

Nahat on pop, paitsi kylmällä. Lämpimällä kelillä nahat on yllättävän "viileät".

Heippas. Meikä ajelee aina nahkoilla, satoi tai paistoi. Nahkasi saat vedenpitäväksi Soft Caren nahkasuojalla. Se kun suihkutetaan kunnolla kastaen puku, eipä pääse sade kastelee ei.
Mainoksena; sitä myy ainakin huonekaluliikkeet jossa on lintu, tai se iso punainen A.
Käsittelyn jälkeen nahkasi hengittää kuin ennenkin. Ennen käsittelyä mulla vuosi aina olkasaumat heti, nyt kaikki saumat pitää. Ja housut myös.

Joo. Itselläni ei kyllä toi sadepuvun vetäminen päälle kesken matkan oikeen luonnistu. Ajattelee, että "ei viitti. se loppuu kuitenkin ihan just" ja sit kun ei lopukkaan, niin sit on jo myöhästä. Ja kokoajan ei viitti ajaa sadepuku päällä, koska siinä tulee aika nihkee olo.

Muuten kyllä pidän nahkapuvusta ja voin suositella. Suht viilee, mutta kyllä se alkaa tuntuu tosi kuumalta, kun mennään yli 20 asteen. Johtuen juuri siitä, että tuuletusta ei ole.

Hyvin on useampi vuosi mennyt tekstiilipuvun kanssa nakupyörällä. Yhtään ei lepata, ellei riko runsaasti nopeusrajoituksia taikka laita reppua selkään.
wink.gif
Kyllä se sivutuuli tarttuu pyörään, vaikka ajelis nakuna.
biggrin.gif

On kans samanlaisia kokemuksia. nahkapukuun ei ota tuo tuuli niin pahasti, ku tekstiiliin ja on lämmin kylmällä, eikä tarvi hikoilla helteelläkään.

Back