• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Nahka- vai tekstiilitakki kesäksi?

Joo kyllähän ne molemmat varmaan tulee sit hankittua. Rev'itin uusin Stealth Hoodie miellyttäis myös silmää joten täytyy käydä jossain sovittamassa. Onkohan tollanen vähän jykevämpi "hoodie" järkevä valinta jos ajellaan taajaman ulkopuolella? Siis jos laittais selkäsuojaa kaveriks jne.:jpstyle:

caferacer81 sanoi:
Joo kyllähän ne molemmat varmaan tulee sit hankittua. Rev'itin uusin Stealth Hoodie miellyttäis myös silmää joten täytyy käydä jossain sovittamassa. Onkohan tollanen vähän jykevämpi "hoodie" järkevä valinta jos ajellaan taajaman ulkopuolella? Siis jos laittais selkäsuojaa kaveriks jne.:jpstyle:

Tommonen "panssari"/suojapaita ja kevlar huppariki voi olla ihan hyvä yhdistelmä.

10050-001_1_1011_bbf.jpg

Tyyliin tuo.

Sweepin barracuda takki ja camo housut... näillä mennään kevät ja syksy. Kuumille kesäpäivimme noi housut vaihtuu ajofarkuihin. Sit on vielä Dainesen nahkapuku ratailua varten. :) Näillä mennään tuleva kesä. :)

No onhan toi nahka paljon parempi kesäksi, ei lepata eikä läpätä. Goret lepattaa ja läpättää!
Ja jos nyt oikeesti näistä rupatellaan, niin pitäisi tietää millä mopolla ajaellaan. Jollain matkavessalla ihan sama millä ajelee, sporttimopolla ehottomasti nahat :).

:grin: haha.... no alla on tietty BMWR9T :WAZAAP:

kehtaakohan tuota muulla ajella ku nahalla :D ehkä joku kevlar paita ja alle panssari niinku edellinen ehdotti

caferacer81 sanoi:

kehtaakohan tuota muulla ajella ku nahalla :D ehkä joku kevlar paita ja alle panssari niinku edellinen ehdotti
Mikäli mulle tämä, niin voin sanoo ettei hajuakaan mikä lie vekotin alla, mutta tuon koodin perusteella en kyllä yhdistä omaani.

Tuohon kehtaamiseen vastaan KYLLÄ, Kehtaan ajaa myös muillakin vermeillä kuin nahkalla. Ihan kelien mukaan menen. Molempi siis parempi.

Nyt käytöös pääasias 2 nahat, 2-osaset molemmat.

Reikänahka takki ja nahkahousut lämpimällä kelillä (ja radalla), reissuis sadeasu mukana ku niist rei'ist tule vesi välittömästi läpi...

...ja ku oon lähteny heinäkuussa eurooppaan, enkä elokuussa, niin ollu reissut yhtä auringonpaistetta :grin:

Syksyllä ja muuten viileemällä "suomen kesä" kelillä, Alpinestarin vähän paksummat gorenahat :thumbup:

Ja mitä nahan mukavuuteen tulee, niin istuvat ja hengittävät, eivätkä lepata ja läpytä reippaamssa vauhdissa niinku tixtexit...

Ja nahat ovat suunnilleen n 87 x turvallisemmat, jos/ku pannuttaa :crash:

Kyllä se nahkakin lepattaa ja läpättää jos ottaa kasvunvaraa...oikean kokoinen tekstiili ei.

Ja sitä paitti kävelles nuo apina-asentoon leikatut nahkat on ihan hirveet, kuinka edes kehtaatte käydä kahvilla taikka huoltsikalla, hävetkää.

Sekä että on tallissa, siis joku 2- osainen nahkapuku ja 2 -osainen puoli-ilmainen Richa. Yritin tuota nahkapukua pidellä mutta oikeastaan vitutti joka kerta pukea sitä päälle ja 300 kilsaa tihkusateessa kastuneena viimeisteli homman. Niinpä se on tallissa "jossain" ja käyttelen tixtexiä joka jopa pitää sadetta ja jonka saa näppärästi helteella aukikin ettei grillaannu kun tapolan mustamakkara. Suomessa kuitenkin pääasiassa ajellaan....ja lämpö ja aurinko uutisoidaan telkkarissakin, sadetta ja viileää keliä ei niinkään

Kaj sanoi:
Kyllä se nahkakin lepattaa ja läpättää jos ottaa kasvunvaraa...oikean kokoinen tekstiili ei.

Ja sitä paitti kävelles nuo apina-asentoon leikatut nahkat on ihan hirveet, kuinka edes kehtaatte käydä kahvilla taikka huoltsikalla, hävetkää.
Eipä noi mulla käytössä olevat sweepin tekstiilit lepata yhtään... ovat siis oikean kokoiset :thumbup:

Oikein orgin yhteistyökumppanilta tilattu mittanahkapuku, saappaat ja hanskat (toivottavasti toimitusaikataulu pitää). Toukokuun alussa (Forum) treffit Harzissa (Saksassa). Repullisella pitää selvitä. Lämpöliivi 12V ja t-paita, näillä pärjätty. Iltaa varten huppari ja farkut. Repussa sadeasu, kolmet t-paidat, kolmet kalsarit ja kolmet sukkaparit.

Valitettavasti elektroniikka vie eniten tilaa. Läppäri, mahdolliset sim yhteydet ja kartat ja navigointisysteemit. Minulla edelleen käytössä noksun kartat ja halvalla hankitut noksu mobiilit, joissa edelleen reittiohjelmointi ominaisuudet. Näillä mennään ja pärjätään.

Nitrous sanoi:
Ehdottomasti nahkarotsi. Huomattavasti mukavampi, suojaavampi ja fiksumman näkönenkin. Penkin alle ohut kuoritakki sateen varalle niin pärjää lähes kelissä kuin kelissä.

Mulla oli just tollanen systeemi eräänä vuonna Suomen moporeissulla. Marmotin Princip kuoritakki, huppu piti kääntää takin sisälle, pullotti ja lepatti mut yllättävän hyvä oli. Ja tosiaan tuo takki mahtuu kokoontaitettuna melkein vaikka taskuun.
Sittemmin hankin Scottin keltaisen sadetakin.

tate66 sanoi:
Kyllä minäkin nahan puolesta sanon, toki kylmemmissä olosuhteissa käytän tixtexiä eli alkukevät ja loppusyksy.
Tietysti helpoin tapa jos on molemmat systeemit kaapissa.

No joo, komppaan myös tätä. Kylmemmällä ollu texit päällä, on ne lämpimämmät mut silti.. nahkarotsi on mun valinta. Texit on ainoastaan mun äärivalinta kylmällä tai märällä. Yleensä jengi vaan ostaa ne textit ensin ja sitten kun on ajellut nahkarotsilla, niin ei enää viitti ajella muulla.

Naha + päälle puettava sadekuori.

Itse loppusyksystä (juoluna) käytin nahkapuvun päällä tavallisia tiksteksejä.

caferacer81 sanoi:
Onko kuskeja joilla olisi kokemusta molemmista, kumpaa suositelette suomen kesään? :orgmp:

Ankkalinnassa taitaa olla kivat kelit, kun riittää että rotsi on.... vaik byysat puuttuu? :D.

Mut joo... Sen verran mitä ihmisen on pakko joskus sateessa ajella, hoitaa kyllä
tilapäisellä sadeasulla joka mahtuu melkein mihin tahansa.

Pervoahan se on ajella jatkuvasti mopolla "poplarissa, saappaat jalassa", kuten hiippailla
kylälläkin pitkin nurkkia :p.

NAHKAA!..... muualle kuin lippikseen :;):.

riippuu täysin siitä mitä ominaisuuksia kysyjä arvostaa...,jos turvallisuus on ensimmäisenä,
ehdottomasti hyvälaatuiset nahat päälle.

caferacer81 sanoi:

Itsehän tuohon jo vastasit :grin: Tyylikästä nahkarotsia siis katselemaan. R9T vaatii tyylitietoisempaa kuin huomioväristä ajokostyymia.

Itse taas puen kylmillä ilmoilla tekstiiliä ehkä jopa lämpövuorilla, muuten ajofarkut ja nahkatakki. Penkin alla on sadeasu pikku pussukassa jemmassa.

BMW R Nine T...... + Tom Gore Of....and out.... Of Finland :no:

Enemmän kuin HAISEE tää ketju TROLLAUKSELTA :D.

Jotain häpyä tähän hommaan :grin:.

Back