Mun mielestä kun puhutaan laadukkaista asuista, on aivan sama kummat ostaa. Molemmissa se itse mopoilulle tärkein asia, eli suojaavuus on kunnossa. Kaikki muu tulee sitten tuon seikan jälkeen ja niitä juttuja pitää jokaisen miettiä itsekseen.
Jos tykkää nahkasta, ostaa nahkaa, jos taas goresta, ostaa gorea. Kumpikaan ei ole sen enempää oikein tai väärin. Suojaavuuden jälkeen tärkeimpiin ominaisuuksiin kuuluu mielestäni istuvuus. Jos ei releet käy kroppaan, niin on ihan sama onko ne nahkaa vai gorea, aina on epämukavaa. Kannattaa siis sovitella useamman merkkisiä vermeitä, että löytää sen sopivan. Kolmanneksi asettaisin ehkä käytettävyyden. Gore on huoleton, mutta kieltämättä kuumalla kelillä lämmin. Nahka taasen vaatii enemmän huoltoa, mutta on pikkupyörityksessä aavistuksen mukavampi + vaatii pitkälle reissulle kortongin mukaan. Toisaalta taas jos asiaan osaa varautua, on ihan sama vaikka sataakin. Sadeasu menee esim. satulan alle ja kulkee näin ollen aina mukana. Sitten viimeisenä tulee ehkä se ulkonäkö. Itse pidän noita nahkavermeitä törkeän näköisinä normaali liikenteeseen. Kisat/ratakarkelot sitten erikseen. Sempä takia ajelen itse goreilla. Toisaalta koska kyseessä on makuasia, en millään muotoa arvostele nahka-asun valinnutta kanssamopoilijaa.
Voisi kait tiivistää asian siten, että releiden hankinta on ihan kuten itse mopottimenkin hankinta. Ensin koitetaan kattella ominaisuuksia ja sitä kautta perustella hankintaa, mutta loppujen lopuksi aina vedetään se lopullinen päätös ihan fiilispohjalta. Vaan mikäs tossa, kunhan kiinnittää laatuun huomiota, sovittaa ja valkaa silmää miellyttävän, ei voi mennä mettään. Se kun on kuitenkin itse kun niitä releitä pitää, ei siinä tarvii ketään muuta miellyttää/mielistellä.