• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Naapurin mussutusta pyörän pesusta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vihtahousu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uskomatonta urputusta!! Olisit lyönyt muijalle jauhot suuhun!
mad.gif

Meillä on taloyhtiössä talon päässä yleinen hana ja yhteisesti sovittu pesupaikka jossa kuka tahansa taloyhtiön osakkaista saa käydä pesemässä autonsa (tai minun tapauksessa pyöränsä). Kieltämättä aika usein tulee ko. "etuutta" käytettyä muihin osakkaisiin verrattuna mutta ei ole kukaan tullut koskaan mussuttamaan. Toisaalta minä pesen varmaan samalla vesimäärällä pyöräni useammin mitä kotiloon menee kerralla.
smile_org.gif

Öljyhän se sitoo pölyt, niin on siistimpää. Oon huamannu, kun katon meiän kotteron alle.
cool.gif

Pesuvesi jossa ei oo yhtään öljyä, haihtuu vaan sinne taivaalle, sitte taas pölisee ja astmaatikot ja allergiset saa ahistuksia ja vaivaa...
shaun.gif

oli joskus samaa vikaa. sit siirryin peseen pyörän lähimmän viemärin päällä joten eipä jäänyt lätäköitä mistä ois päässyt vittuilemaan nekään natsit.kyllä sitä aina jotain keksiipi.
buttrock.gif

tuon tyylisiin mussutuksiin täytyy vaan vastata, että kikkelis kokkelis vaan! mitäs läksit niin? ja naurua perään ala aake kallliala, muutamalla toistolla pitäis mennä perille. toimii ainakin puhelimessa työpaikalla, kun vihaisien asiakkaiden kanssa rupattelee.
biggrin.gif

Tainnut tummu ottaa liian tosissaan nuo sivut:

Etelä-Suomen Kerrostalokyttääjät ry

cool.gif

Ei muuta kun sadepuku päälle ja harjapesuautomaatille huoltsikalle, niin pysyy mummot hiljaa  
veryangry.gif
Tää ei kuulu tähän mitenkään,mut oman osoitteen kun rykäs niin tää teksti tuli..

taloyhtiössä oikeusjuttuja ym. lisäksi poliisit soitetaan heti jos vähänkin rapisee klo 22 jälkeen. taloissa muutama seniorikyttääjä sekä sekalainen joukko alkoholisteja.

biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif

Niin ja ei meillä ainakaan voi pestä parkkiksella.Se on sitä varten,ett sieltä voi käydä pöllii autoja ja viiltää mopon renkaita  
tounge.gif

Niin ja ei meillä ainakaan voi pestä parkkiksella.Se on sitä varten,ett sieltä voi käydä pöllii autoja ja viiltää mopon renkaita
tounge.gif
Meilläkin on oikein pykälä jossa kielletään ajoneuvon pesu ulkona - ei siis parkkiksella eikä tallin edessä. Sen sijaan talleissa on vesipiste ja kaivo, joten tallin omistjilla on näin myös oma "pesuhalli"
wink.gif

Niin ja tuo parkkis. Meidän yhtiössä se oli yhteen aikaan nussittujen autoromujen välivarastopaikka
eek.gif
Eli junnut kävi heittää keikkaa ja jätti työnsä tulokset parkkiksellemme odottelemaan seuraavaa organisaatiotasoa noukkimaan autot myöhemmin. Homma selvisi kun noita rupesi olemaan pahimmillaan parikin kappaletta viikossa => poliisivalvonta => junnut vaihtoivat varastopaikkaa ja siitä lähtien on parkkikseme saanut jälleen olla rauhassa
thumbs-up.gif

Kyllä
confused_orig.gif

Pienen asuntoyhtiömme puheenjohtajana ja isännöitsijänä olen joutunut/päässyt asiaa selvittämään ja näin on.

Ainakin Helsingin kaupungin järjestyssääntö KIELTÄÄ autojen ja moottoripyörien pesun piha-alueilla TAAJAMA-ALUEELLA.

Ihan vain tasavertaisuuden vuoksi 2 tarinaa:

Aikoinaan kun tuli hommattua ensimmäinen isompi mopedi niin taistelin taloyhtiön isännöinti toimiston kanssa siitä, sopiiko (siis fyysisesti) mopedi talon pihalle. Mopedi vie kuulemma niin paljon tilaa, etti sitä voi pysäköidä mihinkään nurkkaan. No asia ratkesi kun hallituksen puheenjohtaja puuttui asiaan ja ilmoitti ykskantaan että kyllähän pihalle nyt yksi mopedi sopii.

No solidaarisena ja huomaivaisena ihmisenä hommasin sitten oman parkkipaikan heti kun semmoinen vapautui. Sen jälkeen moppen viereen, samaa parkkiruutuun on ilmestynytkin mitä erilaisempi kulkupelejä aina polkupyöristä mersuihin. Ei siinä mitään, mutta kun aina ei ole meinannut saada pyörää pois parkista. Jos talossa on muita motoristeja asunut niin olen ottanut sen linjan, että kun kohteliaasti kysyy niin tokihan siinä vieressä saa myös omaa mopediaan pitää ilman sen kummempia. Sen verran täytyy olla kohteliaisuutta että sentään luvan kysyy, maksullisista paikoista kun on kyse. Ja kaikille kysyjille se lupa on myös tullut. Joskus vain tuntuu että tietyt käytössäännöt ovat tässä suhteessa ja asiassa myös motoristeilta hukassa.

Perkule meikäläisestä on tullut ilmiselvä parkkipaikkakyttääjä  
033102bebe_1_prv.gif

Kyllä  
confused_orig.gif

Pienen asuntoyhtiömme puheenjohtajana ja isännöitsijänä olen joutunut/päässyt asiaa selvittämään ja näin on.

Ainakin Helsingin kaupungin järjestyssääntö KIELTÄÄ autojen ja moottoripyörien pesun piha-alueilla TAAJAMA-ALUEELLA.
Se on selvää, että pesu on parkkipaikalla kielletyä. Mutta vesijohtoveden kantaminen parkkipaikalle tuskin on. Ehkäpä se tyyppi oli luullut, että siinä oli läträtty pesuaineiden kanssa. Tiedä häntä.
nixweiss.gif
Ajattelin välttäväni porun, kun pyyhin siitepölyjä aluksi märällä pesuainerätillä ja sangolla vettä päälle. No, tiedänpähän välttää moisen kohtauksen ensikerralla.

Hyvä juttu, jos pask__set pyörät tulisi muotiin. Eipä tarvitsisi läträtä pesuaineiden kanssa ja kinata naapureiden kanssa.
tounge.gif

HAHAA!!! Keksinpäs miten pesen pyörän talon pihalla helposti, ja talonmiestä mahollisimman paljon ärsyttämällä!!!
biggrin.gif

Semmoseen litran painepulloon pesuainetta, ja isompaan 6litran painepulloon haaleeta vettä ja roiskii menemään. tulee näppärästi puhasta, ku vielä kunnon säämiskällä pyyhkäsee ni johan on mopo puhas. Nyt jään oottelemaan talonmiehen kommenttia, pääsee taas vänkäämään ja väittelemään
tounge.gif

Aavistin jo sen, että joku pässi alkaa mussuttamaan ja niinhän siinä kävi. Eikös naapuritalon keski-ikäinen tossukka tullut vaimonsa ajamana kitisemään. "Miten tuossa pyörän alla vielä on tuommoinen lätäkkö vaikka vettä satoi aikoja sitten?" Ja muuta sont__. En jaksa kaikkea edes laittaa.  Pitihän se arvata.  
sad_orig.gif
 Huoh..
Luitkohan äijää oikein vai oletitko vain sanoista hänen olleen vittuilukannalla. Tutustumista ja keskustelun avausta voi yrittää monella tavalla. Ennakkoluulot hetkeksi syrjään niin tilanne saattaa hyvinkin näytää toiselta, ennekkoluulojahan sulla jo oli enne kuin mitään tapahtui eipä se silloin paljon vaadi tiettyihin johtopäätökset.
Voi olla että äijä on sen verran varauksellinen ja tai tunnevammainen ettei uskalla aloitaa jutustelua ystävällisesti...
Joku on aina puollustuskannalla.

Aloin taas äkkiä filosovoida voi harmi tätäköhän tämä tylsä ajanjakso on enteillyt. En silti ole kyseinen äijä.
biggrin.gif

PS. oma pyörä on myös täysin tahmainen koivun alla oleskeltua, vaikea saada roiskeita irti.

Juu kyllä sen on huomannut että on alkanut naapurit enemmän jutustelemaan kuin ennen. Siis hyvässä mielessä. Naapureitakin on monenlaisia, valittelijoitakin löytyy. Saa nähä kuinka kauan minäkin saan pitää pyörää rappukäytävän vieressä, poissa parkkialueelta.

Vaan eipä ole enää erilliset kaupunkien järjestyssäännöt voimassa, vaan nykyään on koko Suomen kattava järjestyslaki.

Järjestyslaki tietoa

Muistaakseni tuolla ei ole ajoneuvon pesua kielletty, eli ellei taloyhtiön säännöt sitä kiellä erikseen, niin ei kun pesemään vaan. ;)
Joo... ja minä kun olen nihilisti puhis niin olen kieltänyt asuntoyhtiön pihalla autojen pesemisen, mutta en moottoripyörien!!
tounge.gif
biggrin.gif

Itse säilytän luvatta pyörää sisäpihalla, ja olen vähän stressannut
asiasta. Eilen illalla sangen myöhään rakentelin pärrää, katetta
ja työkaluja levällään noin neljän metrin halkaisijalla, ja sain yllättyä
todella positiivisesti: Pihalle talleihinsa ajelevat autoilijat moikkailivat
ja tulivat naureskelemaan (hyväntahtoisesti) tuota mun yöllistä asentelua,
ja yläpuolella asuva vanharouva avasi ikkunan ja jutskasi mun kanssa
että kuinka hän on ihastellut tuota ikkunansa alapuolelle parkeerattua
komeaa moottoripyörää!
tounge.gif

Hitto, ensimmäinen asuinpaikka jossa on kivat naapurit!
thumbs-up.gif

Back