• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Naapuri naputtaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja suzufani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itselläkin lähes yltiöpositiivisesti asiaan suhtautuva eläkeikäinen isännöitsijä & vuokraisäntä yhdistelmä (omistaa koko pienoiskerrostalon, jossa olen vuokralla). Ostin tuossa keväällä prätkän ja kun olin ensimmäistä kertaa tien varteen sitä parkkeeraamassa, niin se huomasi tilanteen ikkunasta ja säntäsi toisen kerroksen asunnostaan hädissään paikalle ja kehotti pitämään pyörää pienellä sisäpihallamme, että on paremmassa turvassa.
eek.gif

Sittemmin aina nähdessä kehuu kuinka mukavat äänet ja kuinka hieno tuo pyörä on. Kyseessä kuitenkin 10 vuotta vanha kuussatanen, eli ei mikään helmi.
tounge.gif

Joo kokemuksia on kyllä noista valittajista. Minulla oli pyörä ensimmäistä yötä ulkona paikassa, jossa se ei varmana häiritte ketään. Lappunen oli teipattu samantien pyörään ja toinen mokoma postista. Lapun sisältö oli selkeä "moottoriajoneuvon saa pysäköidä ainoastaan merkitylle paikalle..." asiallinen jaarittelu loppui ytimekkäästi "Siirrä romusi heti pois vielä kun se on ehjä !". Ja lappusen jättäjä oli n. 70 paappa vaimoineen.

Hauska juttu ku paappa on muuten tosi asiallinen ja jää monesti jututtamaan ulkona, vaikka lähden mopolla liikenteeseen... Se vaan on kuulemma aina sellainen ettei vain tulisi tietoon kuka lappusia lähettelee...
biggrin.gif

Eka kerralla teki mieli pistä tekohampaat siltä remonttiin, mutta naapurisovun ylläpitämiseksi on järkevää pistää auto kadulle ja pyörä parkkiin. Tämä vielä kun auton arvo on huomattavasti pienempi kuin pyörän. Mitäpäs sitten kun auto tässä kohta vaihtuu huomattavasti kalliimpaan...
confused_orig.gif
Kumpi sitten kadulle ?

Pidän pyörää aina tossa ovenpielessä kun rivitalossa asun. Ei ole kukaan ainakaan jaksanut (?) valittaa.

Mulla kans kahdenlaisia kokemuksia. Edellisen asunnon taloyhtiössä tuli ensimmäisen kahden tunnin jälkeen noottia pahvilapulla huterin kirjaimin "Sisäpiha ei ole parkkipaikka. Siirrä ajoneuvosi pikimmiten tai ryhdyn jatkotoimenpiteisiin.". Noh, siirsin pärrän samantien kadun varteen mutta silti parin päivän päästä tipahti luukusta isännöitsijätoimiston kirje jossa kerrottiin valituksestaSamainen vanhus, ilmeisesti herra, oli kaapinut joskus taloyhtiön roskahuoneesta roskiksesta laskettelusukset, pystyttänyt ne roskahuoneen seinää vasten ja kiinnittänyt niihin jättänyt lapun jossa informoitiin etteivä laskettelusukset ole roskaa ja että omistajan olisi toimitettava ne asianmukaiseen käsittelyyn. Täytyy sanoa että ihmetyttää moinen toiminta ja että jollain riittää energia tollaseen. Raivostuttaa lähinnä.
veryangry.gif

Nykyisessä taloyhtiössä oon säilyttänyt pyörää pihalla parisen kuukautta, toistaiseksi ei kukaan ole mitään sanonut vaikka välillä päräytänkin aika myöhään portista sisään. Aluksi säilytin pyörää erään parvekkeen alla sateensuojassa, mutta kyseisellä parvekkeellä körssittelevä täti tykkäs pitää fasua tuhkiksenaan ja varmaan kurotteli parvekkeeltaan alas että ois saanu mahdollisimman paljon tuhkaa pyörän päälle. Tästä suivaantuneena siirsin pyörän pois parvekkeen alta samalle seinälle 5 m sivuun.. Nyt ei yllä enää tuhkistella  
033102bebe_1_prv.gif
.

Samainen vanhus, ilmeisesti herra, oli kaapinut joskus taloyhtiön roskahuoneesta roskiksesta laskettelusukset, pystyttänyt ne roskahuoneen seinää vasten ja kiinnittänyt niihin jättänyt lapun jossa informoitiin etteivä laskettelusukset ole roskaa ja että omistajan olisi toimitettava ne asianmukaiseen käsittelyyn.
kaboom.gif
Kyllä tollaiset joutais pistää roskikseen ja laittaa paino kannen päälle että pysyvät siellä.

Mulla on kans noiden vanhojen muorien ja vaarien kanssa ollu samanlaista pelkkää ajankuluks tapahtuvaa vittuilua, siks sitä nyt kutsusin kun se ei todellakaan ollu kenenkään/minkään tiellä, eli kaverini asuu 5 rappusessa 8 kerroksisessa talossa jonka viimeinen rappu päättyy kallioon, viimeisen rapun jälkeen on parvekkeet ja sinne alle oon tyrkänny pyörän parkkiin aina kun oon ollu kaverilla käymässä eli ei todellakaan mitään pitkiä aikoja vaan muutamia tunteja maksimissaan yleensä.

No eiköhän siitä joku korttelien komisaario tullu jo kaverin ovelle kolkuttaan että nyt siirrätte ton pyörän samantien "pihan lapset kaataa sen päälleen" riiight... ja tää oli vielä pikkusen ennen kymmentä illalla, ja en oo koskaan tullu pihaan tyhjäkäyntiä kovemmilla kierroksilla just niiden mahdollisten mukuloiden tms. takia. Uhkaspa vielä muori soittaa poliisit jos ei pyörä siirry, kaveri vielä sano että kyseisen muorin&vaarin poika tulee aina niille käymään mopottimella ja jättää samaan paikkaan!  
062802jumpie_prv.gif

Edit: typo

Mulla ei itsellä ole kyseistä ongelmaa, mutta voin vaan kuvitella kuinka kateellisia ja v...maisia ihmiset voi olla. No kai se oma tyhjääkin tyhjempi elämä pitää jollain täyttää...
kaboom.gif

Mulla oli vuosi sitten toukokuussa pieni "episodi" naapurin äijän kanssa koskien mun mopoo ja sen käynnistystä..Silloin oli vielä pieniä yöpakkasia,joten jouduin lämmittämään konetta ennen kuin sillä pääsi liikkeelle.No,eräs aamu jolloin tämä "episodi" oli,aloin miettimään juuri kun lämmittelin mopooni et"hmm,kello on tämän verran ja viikon päästä vien mopon säätöön et mitenkähän silloin tämä juttu onnistuu kun nuo äänetkin muuttuu hieman parempaan suuntaan".Noh,eihän siinä vienyt kuin momentti kuin naapurin äijä syöksyi kaikkine pyjamineen ulos kämpästään kuin muinainen foinikialainen nyrkkiään puistellen..."blaa blaa blaa,tämä on kiellettyä taloyhtiön säännöissä jne jne jne..ei saa blaa blaa.." Eihän siinä,hämmästelin aikani et mistäs nyt tuulee kun kyseessä on osa-aika eläkkeellä oleva äijä,voishan se mennä takaisin nukkumaan vaikka jos ei muuta keksi kuin tuon messuamisen mulle aamulla ennen kuutta..
baaa.gif
Tulin sit kahdelta töistä,äijän suhtautuminen oli ihan toista mitä aamulla..Puhuttiin asia selväksi ja jos se ois jatkanu urputusta,oisin maininnut taloyhtiön säännöistä ja lemmikkien kiinnipitämisestä jo järjestyssääntöihin vedoten..Mut loppu hyvin kaikki hyvin,puheväleissä ollaan ja ei tarvinnut tuoda loukkuja takapihalle...
biggrin.gif

Mun pointti oli lähinnä se, että jos kerran motoristit on taloyhtiössä sanelevassa asemassa, niin sen voisi saada kirjallisesti hyväksyttyä paragraaffeihin, sen asiantilan, että mopoille on osoitettu paikka –ja myös se vierasparkki on osoitettu.

On vissiin todella pitkässä juoksussa, että se asuntoyhtiöiden suunnitteluvaiheessa voittopuolisesti huomioitaisiin. Yksittäistapauksia kuulemma on, mutta ne on harvinaisuuksia.

Viimeksi ihmettelin tätä, kun vakuutusyhtiö riskiluokitti Myllypuron pahaksi alueeksi –ja paikoitusalue saattaa olla satoja metrejä kämpiltä. Se ei Stadissa liene harvinaistakaan.
nixweiss.gif

Meitin taloyhtiön hallituksessa istuvista 66%:lla on moottoripyörä. Tervetuloa valittamaan moottoripyörien pysäköinnistä...  
cool.gif
Meillä vastaava luku on 50 % eli eipä juurikaan motoristivastaista mielipidettä kuulu
Meillä vastaava luku on 100% kun asun omakotitalossa. Mutta sekään ei pidä valittajia loitolla.

Naapuriin muutti kaksi vuotta sitten pari akkaa, äiti ja vanhapiikatytär. Heti alkajaisiksi tämä kaksikko päätti alkaa valittaa kaikesta, ensin meille, sittemmin muutamille muillekin naapurustossa. Moottoripyöräni on heille tietenkin kamala kauhistus, vaikka se seisoo omassa pihassani. En kuulemma saisi ajaa heidän talonsa ohikaan. Sitä eivät saisi tehdä edes lapset polkupyörillä tai rullaluistimilla. Itse asiassa minua on kielletty olemasta pihallani, koska siitä näkee heille.

Mitään keskusteluyhteyttä noiden ämmien kanssa ei saa, raakkuvat vain herjojaan jostain ovenraosta. Ovea ei avata kun menisin juttelemaan. Keinoinaan he ovat käyttäneet myös soittoja työnantajille ja perättömiä ilmiantoja.

Kun jättäisivät edes lapset rauhaan, mutta kun eivät sitäkään.

Näin meillä.  
cool.gif

Meillä vastaava luku on 100% kun asun omakotitalossa. Mutta sekään ei pidä valittajia loitolla.

Naapuriin muutti kaksi vuotta sitten pari akkaa, äiti ja vanhapiikatytär. Heti alkajaisiksi tämä kaksikko päätti alkaa valittaa kaikesta, ensin meille, sittemmin muutamille muillekin naapurustossa. Moottoripyöräni on heille tietenkin kamala kauhistus, vaikka se seisoo omassa pihassani. En kuulemma saisi ajaa heidän talonsa ohikaan. Sitä eivät saisi tehdä edes lapset polkupyörillä tai rullaluistimilla. Itse asiassa minua on kielletty olemasta pihallani, koska siitä näkee heille.

Mitään keskusteluyhteyttä noiden ämmien kanssa ei saa, raakkuvat vain herjojaan jostain ovenraosta. Ovea ei avata kun menisin juttelemaan. Keinoinaan he ovat käyttäneet myös soittoja työnantajille ja perättömiä ilmiantoja.

Näin meillä.
cool.gif
J*malauta, mitä ämmiä.
mad.gif
Tapauksessasi on selvästikin äidiltä ja tyttäreltä päässyt unohtumaan ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantaisen lausahdus: Tavara tykkää kun sitä käytetään.
tounge.gif

Kuulostaa siltä Nelosen sarjalta "Helvetin naapurit"..
biggrin.gif

Mutta oikeasti.. psykiatriseen hoitolaitokseen tollaset. Pelkästään kotona asuvat vanhatpiiat ja miespuoliset vastaavat pitäis herättää.  
veryangry.gif

Täällä talossa joku otti asiakseen soittaa isännöitsijälle siitä että "autohalliin on ilmestynyt joku moottoripyörä!".. Herranjestas. Pyörä tosiaan oli mun omassa, maksetussa, ruudussa. Isännöitsijä oli pelimies, ja "hallipoliisin" kolmannen soittokerran jälkeen sain semmosen pysäköintilapun minkä teippasin parkkiruudun viereiseen betonitolppaan kiinni.
biggrin.gif
Nyt on saanu olla rauhassa.

Ennen kun asuin rivitalossa, niin oli ongelmia säilyttää moposkootteria (on minulla moottorpyörä, mutta sitä pidin parkkipaikalla) keittiön ikkunan alla. Se tuntui naapuria ahdistavan kovasti. Kun isännöitsijä asian tiimoilta minulle soitti, niin minä pyysin ylimääräisen yhtiökokouksen, jossa tehtiin sääntöihin lisäys. Polkupyörien ja MOPOJEN säilyttäminen on sisäpihalla sallittu. Meni läpi 100-0. Vein uudet järjestyssäännöt henkilökohtaisesti naapurille, joka ei käy koskaan yhtiökokouksissa. Lupasin jatkossa muutkin valituksen kohteet hoitaa samalla tavalla.
Että tällä tavalla tuli hoidettua tämä ongelma.

Tuolta saa hyvän valvontalomakkeen, johon voi raapustella rikollisten nimiä. Tosin loma-aikoina joutuu tekemään vuorotyötä, kun joku mopo tai polkupyörä pysäköidään myöhään illalla...
cool.gif

Kyttäyslomake

80% noista mummoista ja papoista on vain yksinäisiä.Sitäpaitsi niihin tehoaa hienosti, kun meneekin suoraan juttusille ja selittää; "eihän teitä harmita jos tuon pyöräni tuohon.Se tuollainen kaksipyöräinen, kun on niin helppo varastaa ja tämä olis niin turvallinen paikka.Kun aina joku naapureista näkee rikollisen, jne...blaaa blaa..."
Silloin on mummutkin yleensä sulaa vahaa.Ne nääs tykkää, et niiltä kysytään (ja toisaalta pelkää kaikkee mitä eivät ymmärrä).Ja onhan se tietysti-naapurin mielipiteen huomioonottamista.
kannattaa jättää sanomatta, et tiedän että kyttäätte silmä kovana verhon takaa
biggrin.gif

Sit on tietty nuo mielisairaat erikseen niinku Iamalla ;) niihin ei tehoo mikään...

Back