• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

n. 1000hp Viper vastaan 4 eri prätkää

ja hyvin ammattimaisesti toteutettu, kerrankin.
033102beer_1_prv.gif

Tosta Nickin busasta jossa on noi hiilikuitukatteet on juttu uudessa performance bikessä. Siinä väittäävät että on ilman kaasuja 203hp ja 222hp kaasuilla. Oli muistaakseni lyhennetty akseliväliä ja korotettu perää, voi olla että keulii vähän herkemmin. Jannu on vähän laittanu rahaa pyörään.

On kyllä kähee Vipertäjä!! ......ai perskules.

....täytynee lähetellä tää parille autohullulle kaverille joiden 600/700heppaa polkasevat Supra ja Porche pökittävät kuulemman mun Gixxerin.....hehe! Ai että tulee aina kyynel silmään.

.....tosissaan onko moottoripyöräilyssä teidän mielestä oikeasti kysymys siitä, että sen täytyy mennä kovaa suoralla??....itse en noita Busakuskeja suostu ymmärtämään.....onhan se kiva pyörä varmaan vetää, mutta hyvin koulutettu apinakin osaa ajaa suoraa tietä ja vääntää kaasusta......eikös moottoripyöräily ole loppujen lopuksi enemmän fiilistely kuin performance laji?? .....itselleni ainakin näin.

....niin ja joku sanoi tuossa, että F1 antaa MotoGP peleille kiihdytyksissä turpaan.......0-100 km/h varmasti.....siitä eteenpäin pyörä vetää vissiin aikas tasoihin. ......noiden kahden nopeuksista nyt on sitten ihan turha puhua....Singleseaterillä on kuitenkin todella vähän tekemistä auton kanssa. Moottoripyörä on kuitenkin aina moottoripyörä.
Oon täysin samaa mieltä... Kun viedään vehkeet mutkatielle niin kuljettajien erot ratkeavat! Ero on vielä suurempi kun kyseessä on kaksipyöräiste!
Mitäs veikkaat, halusko noi jannut ottaa selvää laitteiden vai kuskien nopeudesta?

Mitäs veikkaat, halusko noi jannut ottaa selvää laitteiden vai kuskien nopeudesta?
....voi vitsi.....anna kun mä mietin.......ei vitsi.....ei tule sitten millään mieleen......

Ihan rehellisesti: V%ttuako mua kiinnosta!

Kyllähän tuollaiset leikit on ihan kivoja.......mutta mun varusteet on kyllä ihan riittävät sellaisenaan.....mä en tarvitse maailman nopeinta prätkää kokeakseni illuusion suuresta peniksestä.

Tulipa tässä mieleen semmonenkin että miten olis käyny paikaltaan lähdöissä? Varmasti joka mopo olis jättäny kotilon ku seisomaan.
033102beer_1_prv.gif

....voi vitsi.....anna kun mä mietin.......ei vitsi.....ei tule sitten millään mieleen......

Kyllähän tuollaiset leikit on ihan kivoja.......mutta mun varusteet on kyllä ihan riittävät sellaisenaan.....mä en tarvitse maailman nopeinta prätkää kokeakseni illuusion suuresta peniksestä.
lookaround_orig.gif
..jos ei niin ei. saadaanko me muut luvan pelleillä ja kokeilla?
lookaround_orig.gif

nii-in toiset on kateellisia siitä ja toiset tästä  
wink.gif

Nyt vasta tuli katsottua sitä ekaa videota, ja on pojilla vehkeitä, vielä vaan kun osaisivat ajaa
tounge.gif

esim se viperkuski, sillä kesti yhtä kauan vaihtaa vaihteita kuin vanhalla mummolla kestäisi vaihtaa kuorma-autolla ensimmäistä kertaa, eli paljon paremmin pitäis onnistua. Ja jotenkin jäi semmoinen vaikutelma siitä ekasta busasta, ettei ottanut pyörästä ihan kaikki irti.
Toisessa ottelussa (eka pyörä) oli jo molemmilla yritystä, ja heti huomasi. Edelleen haluaisin huomauttaa kuljettajan vaihteenkäyttö...kaksoispolkeeko se
tounge.gif

Mutta tuo toinen mopo oli jo vähän ilkee, ja kolmas se kolmas, musta bussi...omg!!!
eek.gif

kyllähän se kawakin poistui paikalta aika haipakkaa.

Toka pyörä oli jo ilkee kotilolle...no ok, ehkä tota vaipperi voi jo kutsua autoksi...?

Mutta kyllähän tosta huomaa että autollakin pystyy laittamaan hanttiin, vaikka sitten vaatiikin vähän enemmän sitä mammonaa kuin pyörällä, eikä se ole yhtä hauskaa
buttrock.gif

Loppujen lopuksi noissa kiihdytyksissä (jos törkeästi oikaistaan eikä mennä liian syvällisiin juttuihin) on kyse vain (fysiikan laista) teho/paino suhteesta. Esim. jotain tälläistä, (mitään tietoa ei ole tuosta Viperin painosta tuossa videossa) jos Viperissa 900hv/1700kg -> 0,53 hv/kg ja vastaavasti viribusissa 200hv/300kg -> 0,67 hv/kg.  
nixweiss.gif

Jos sulla kerta jo on riittävän iso kikkeli ja sua ei asia kiinnosta, niin mitä sä sitten vielä siinä mouhoat? Jos amöriikan pojat halus kokeilla biilin ja mopojen kulkua, niin siitä vaan. Joten jos homman nimi on kiihdytys 45-160mph, niin silloin ratkaisee nimenomaan nopeus tuossa kiihdytyksessä, ei kikkelin koko tai Apparan kierrosaika. Itse ainakin luen mielelläni kaikennäköisistä kisailuista, joten niin teen vastaisuudessakin ja ehkä jopa kokeilen mopollani varttimailiakin, vaikka se minusta sitten pienimunaisen tekisikin.

Kyllähän tuollaiset leikit on ihan kivoja.......
.....niin tosiaan....tuotahan minun edellisessä tekstissäni ei lukenut.......ei hitsi kun unohdin kirjoittaa, että älä vastaa ellet ole lukutaitoinen!!

Itse kisailuun ei ole mitään lisättävää......edelleen hämmästyttää tuo Viperi!......ja nuo saundit! Jos olisi miljoonia niin ehkä silloin......ehkä ei......

Tsemppiä!

Kyllähän tuollaiset leikit on ihan kivoja.......
.....niin tosiaan....tuotahan minun edellisessä tekstissäni ei lukenut.......ei hitsi kun unohdin kirjoittaa, että älä vastaa ellet ole lukutaitoinen!!

Itse kisailuun ei ole mitään lisättävää......edelleen hämmästyttää tuo Viperi!......ja nuo saundit! Jos olisi miljoonia niin ehkä silloin......ehkä ei......

Tsemppiä!
Eli leikit on kivoja, mutta leikkijät pienimunaisia. Jep.

Niin ja muuten, reenaa vielä vähän tota lainaamista että et rupea sanoja muiden suuhun tunkemaan.

Tulipa tässä mieleen semmonenkin että miten olis käyny paikaltaan lähdöissä? Varmasti joka mopo olis jättäny kotilon ku seisomaan.  
033102beer_1_prv.gif
Tai sitten ei.

On meinaa mopolla paljon vaikempaa toi paikoiltaan lähteminen kun autolla. Voi jopa saada itsensä heittäytymään selälleen ja se heikentää tuota kiihtyvyyttä aika paljon  
tounge.gif
.

Ja niille tiedoksi kenen mielestä mopolla kiihdyttäminene on niin helppoa että siinä ei ole mitään verrattuna rata-ajoon niin käykää ihmeessä kokeilemassa jotain oikeaa viri viri mopoa (turbo yms.) ja katsellaan sitten niitä aikoja ja sen helppoutta... Uskoisin senkin olevan ihan ajotaitoja vaativaa.

Tai sitten ei.

On meinaa mopolla paljon vaikempaa toi paikoiltaan lähteminen kun autolla.
Taisivat itse videon tekijät vaan sanoa, että paikaltaan lähtiessä autolla ei olisi ollut mitään jakoja. Ottivat tarkotuksella lentävästä lähdöstä, ettei renkaat sutisi tyhjää kummallakaan osapuolella.

grizzly: jep ja kerran kun kiihdyttäisi niin *slurps* moottori hörppää varmaan 40L/100km
biggrin.gif
biggrin.gif

edit: tai pärrät keulisi

sanoi:
Itte en varmaan edes uskaltas ajaa yli 200 km/h.. Olen istunut kyydissä kun Porsche 911 Carreralla (3.2 litraa) on tiputettu (Lahti - Riihimäki tietä) 225 km/h.

Tuli vaan näistä hurjista kyydeistä mieleen, jotta kaikennäköistä kovaa on menty, mutta silloin oli oikeesti kylmä rinki persesilmän ympärillä, kun serkkupoika pisti EVO5 mitsullaan nopeusrajoittimen pohjaan perisuomalaisella hiekkatiellä. 235 km/h soralla tukkimännikön keskellä on iiiiihana kokemus.

Tottakai prätkällä ajo on hienointa mutkissa, ja nimenomaan lujaa mutkissa.. Eihän siitä ole kyse..

Mutta on se vaan hienoo kattoo kun 1000hp auto jää vakiolle pyörälle, kaikenlainen kisailu on hienoa, loppuu se vänkääminen kun viedään vehkeet viivalle ja katotaan mihin niistä on  
033102beer_1_prv.gif

Joku 600-700hp auto ei pärjää millään puhtaassa kiihtyvyydessä nykyisille tiukimmille pyörille.. F1 ei muuten irtoo viivalta mitenkään kauheen rajusti, ne koitti vuosia sitten 500cc RR-pyörä vastaan F1 stripillä. 500cc lähti karkuun ja melkeen voitti, F1 tuli vasta ihan lopussa ohi. Katayama oli puikoissa F1:ssä ja sanoi luulleensa jo että häviää sen homman.. F1:ssä on rata-autojen tyyliin helvetin jäykkä alusta, ei tahdo kiihdytyksen alussa saada painoa/pitoa takarenkaille, kun paino ei siirry juuri ollenkaan eikä siivetkään auta alkuvaiheessa mitään.. Sitten kun on vauhtia niin kyllä lähtee!!

Gixxeri on muuten pessyt Busaa noissa kiihtyvyystesteissä aika usein. Olikohan Performance Bikes kun testas, ja 280km/h asti Gixxer tais hakata Busan.. Muistaako joku tuon testin? Mulla oli se linkki mutta en löydä prkl enää.. Täytyy kaivaa esiin..
Vastaava testihän ajettiin myös viime syksynä; Jenson Buttonin BAR-Honda F1 vs. Rutterin BSB speksiin tehty 1000RR. 1000RR lähti viivalta paremmin ja jopa pieksi formulan kertaalleen varttimaililla kun Button epäonnistui hiukan lähdössä. Muilla yrityksillä F1 vei varttimailin suht. pienellä erolla.

On muuten hyvä video toi.. Ostin jenkeistä sen koko dvd:n suosittelen kyllä on niin mukavaa matsua.. Toi videoclippi ei ole kuin jäävuoren huippu siitä mitä dvd:llä on..

Back