Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nii, ja lain mukaan toisen omaisuutta ei saa rikkoa, eikä pyörää varastaa, jotta anna vaan pyörä huoleti, eihän lakia voi rikkoa, eihän?Lain mukaan et voi ottaa ajokorttia kaniin koska kyseinen asiakirja on oltava mukana ajettaessa, keksi jotain muuta.![]()
oliko hyvä vaihtokauppa?Viimekerralla kun myin pyörän, jätti koeajaja vaimonsa pantiksi. Tarkistin kyllä kaverin ajokortin, vihkitodistus jäi kysymättä.![]()
![]()
no höh. tietenkin kaupantekijäisetOstaja lähti minun ex Kawalla, vaimonsa lähti autolla ja minä rahat taskussa. Mitäs minä oikeesti toisella waimolla olisin tehnytkään?
Et siis käyny koeajolla..?Ostaja lähti minun ex Kawalla, vaimonsa lähti autolla ja minä rahat taskussa. Mitäs minä oikeesti toisella waimolla olisin tehnytkään?
Näinköhän jäis kaupat tekemättä..."Istu siinä päällä vaan ja voit vaikka vähän huulias päristellä!"Julkisilla paikalletulija saa istua pyörän päällä ja päristää huulia.
Ironman sanoi:Joo varovainen kannattaa olla kun antaa pyörää koeajoon. Taannoin kyselin ihan varta vasten vakuutusyhtiöstä, kun olin pyörää pistämässä myyntiin, että mites tuollainen tilanne jos pyörä varastetaan koeajolla. Kuulemma ainakaan Tapiola ei tuollaista varkausvakuutuksesta korvaisi, kun avaimet on antanut rosvolle kouraan.
Silti kyllä olen ilman pantteja pärjännyt vaikka useampi pyörä on tullut myytyä nettimoton kautta. Kyllä yleensä on jo näkyny naamasta että rehti tyyppi on kyseessä ja olen tyytynyt vain tsekkaamaan ajokortin.

jyk4 sanoi:edit: lisää vainoharhamiehen neuvoja: Jos puhelinnumero on firman nimissä niin ostajalla on todennäköisesti työpaikka&talous kunnossa. Jos numero on oma ja osoite on omakotitalon (google maps auttaa) niin sekin kertoo jotain ostajasta

Yksityisellä ei tietty ole tuollaisia mahdollisuuksia antaa potentiaaliselle koeajajalle, joten vastaava summa käteistä pantiksi voi tosiaan olla about vastaava menettely. Ehkä tuolla samalla karsii ne pelkät koeajopäristelijät pois kun sillä oikealla ostajalla tosiaan yleensä on hynät valmiina odottamassa joskos kaupat tehtäisiin vaikka heti koeajon jälkeen. Liikkeen kanssa tuokin tietty on helpompaa kun voi sitä vinyyliä wingauttaa maksutapahtuman yhteydessä - ja taas toisaalta korostaa entisestäänkin että sillä aidolla ostajalla on melko varmaan käteistäkin jonkinlainen pinkka mukana jo yksityisen luokse koeajolle tullessaan 

TuijaM sanoi:Jos pyörä ei ole ollutkaan tarpeeksi kiinnostava tai muuten sopiva, on kohteliaasti ilmoitettu myyjälle jottei turhaan odottele.