• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Myynti "kunnostukset"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minkäslaisiin myyntifiksauksiin porukka on törmännyt. Aika moni on varmaan nähnyt öljypropun jonka kierrettä on fiksailtu Plastic Paddingilla tms. muulla vippaskonstilla. Itse olen aikoinaan nähnyt T-500 Suzukin jossa männässä oleva reikä oli paikattu kahdella korilaatalla ja ruuvilla.

Mulla oli ainakin akun napa ja virtajohto yhdistetty rautalangalla. Oli pieni vitutus päällä kun yritti starttailla keskellä ei mitään mopoa. Myös kaikki mutterit ja pultit oli väännetty 1000nm voimalla kiinni. Silloin vitutti, nyt naurattaa
biggrin.gif
Kunnon urpo.

Mulla oli muinoin suitsan takarenkaan uria syvennetty/jatkettu leikkurilla...
Ei muuten ollu paljoo kumia jäljellä...

Laitan aina kuten itselleni eli vimosen päälle, ja taas paska myydään sitten kanssa paskana.
omg.gif

Seepran alkuperäisen jarrukahvan juuri oli kai murtunut lähes irtipoikki kyljelleen kolautuksessa, josta se oli väännetty kohdalleen ja yritetty hitsata alapuolen murtumaa. Yläpuolelta katsoen ei näkynyt mitään vikaa. Mahdollisesti lujuus olisi ollut käsivaimille riittävä edelleen, mutta minulla ei luonto antanu periksi ajaa korjatulla jarrukahvalla.

CBR:ssä tuttu helisevä jakoketju oli korjattu taivuttamalla enemmän mutkalle sitä kiristäjän laahainta. Saahan sitä silleekin sitä ketjua kiristymään. Jep, jep....

-Katevilkut edessä kiinnitetty pelkällä silikonilla: menekki ollut luokkaa pötkö/puoli. Oli kiva kaapia irti...
crazy.gif

-Takavilkkujen johdotuksessa viimeinen 30cm koostui kolmesta erivärisestä ja erikokoisesta johdonpätkästä yhteen teipattuna
062802jumpie_prv.gif

Suzukin pikku gs:ssä akun +kaapeli oli haaroitettu peukalonpään kokoisen tinaklöntin avulla. Jos ei startannut, niin tinaklönttiä puristelemalla lähti käyntiin.
tounge.gif

Rautapäässä pytyt ajettu väljiksi ja fiksattu vaihtamalla ylikoon männänrenkaat... Kyllä gyntteri osaa.

K 100 LT:ssä oli se punainen kolmiolla merkitty valo teipattu umpeen. Valo ilmoittaa taka/jarruvalon toiminnasta. Oli kuulemma "huollossa" tehty. Korjaantui kun hieman sääti takajarruvalon mikrokytkinkatkaisijaa. Huollossa ei kai sitte oltu vaivauduttu.

separaattorissa eturatas hitsaamalla kiinni....
Heh, tais olla pohjanmaalta?
Eräskin käytettyjä maatalouskoneita myyvä heppu totesi taannoin että pohjanmaan isännille ei ikinä olisi saanut myydä yhtäkään mig-hitsiä.  
biggrin.gif
Kaikki on hitsillä kasattu..
No itse on tullut pyörän remontit aina tehtyä vimpan päälle, ihan kuin itselle tekis. Ja miggiä käytän pyöräremontissa aniharvoin..

Naapurin kaveri teki Plastic Padding-mällin rasvaprässiin ja "rasvasi" kaikki vanhan asuntolinja-autonsa nivelet ja olkatapit tuolla tökötillä.
Meni vanha väljä rousku kehujen kanssa katsastuksesta läpi ja sitte vaan heti myyntiin.

Back