• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mystinen ostaja, kommenttia!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Mitäs ootte mieltä?

Sain postia Englantilaiselta jannulta, halusi ostaa pyöräni. Oli ilmeisesti joltain palstalta bongannut sen. Ei siinä mitään, lähetin vastauksen ja parit kuvat. Kaveri vastasi ja kertoi ostavansa sen. Tämäkin vielä passaa. Mutta.. ei kyselly ajomäärää tms. tietoja, vaan aikoi lähettää shekin.

Shekki kuulemma firmasta joku bonus tms, arvoltaan 16800,- Pyöräni pyyntihinta oli 10500,- Kaveri sanoi, että lunasta shekki, ota itsellesi 10500 ja kun hänen agenttinsa tulee noutamaan pyörän, niin anna erotus hänelle. Aika luottavainen britti..?!? Miksi hän ostaa yleensäkin Suomesta pyörän? Miksi ei itse lunasta shekkiä ja lähetä oikeaa summaa?

Näitä kysymyksiä en esittänyt vielä, koska jännityksellä seuraan, tuleeko rahat. Enpä voi itse hävitä jos saan hillot käteen ennenkuin agentti tulee pyörää noutamaan.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Pitääkö ottaa pistooli mukaan kun menen luovuttamaan pyörää agentille. Vainoharhaisuus nostaa päätään..

Perus huijaus. Eilen/tänään kyseli joku muukin samanlaisesta jutusta, varmaa sama herra pommittanut kaikille viestiä samalla kertaa
biggrin.gif

100% varmuudella huijaus. Shekki on katteeton ja sulta pankki perii myöhemmin rahat takaisin, jonka lisäksi oot myös pyörää köyhempi.

crazy.gif
juu ei ei ei !!! kauppaa tällaisten kanssa olen pari tapausta kanssa seurannut sivusta ja ihan kusetukseksi osoittautunut, mutta paljoahan näille ei voi tehdä kuin vain varotella muita ja onneksi se tätäkin kautta onnaa aika hyvin.

ei myyntiä muuta kuin konkreettisesti paikalle tulevalle ja ei edes koeajoa ilman että tarkistat tyypin tiedot ja ainakin me tehtiin niin että kaveri antoi paperinsa, kännykkänsä ja avaimensa panttiin siksi aikaa kun kävi koeajamassa pyörää, rehellinen kaveri kun oli niin ei ihmetellyt lainkaan miksi näin haluttiin tehdä, kerroin vielä että yhdeltä puolitutulta lähti pyörä koeajoon eikä tullut koskaan takaisin.
Tyyppi oli tyytyväinen pyörään ja reiluun peliin ja niin tuli kaupatkin ja kerrankin oli hoidettu myös rekisteröinti omiin nimiin ajallaan kun näidenkin saatanan nuijien kanssa on pitänyt vääntää..vakuutusyhtiö lähettää lappua meille kun uus omistaja ei ole hoitanut osuuttaan yhdestäkin pyörästä..ainahan ne selviää mutta pitää nähdä vaivaa turhaan selvästä asiasta.

Itse ilmoittelisin kyllä tuostakin yrityksestä poliisille vaikka eivät ehkä tekisikään mitään mutta jos keissejä on paljon niin jossain vaiheessa ehkä parempi mahdollisuus saada hyypiö kiinni, onneksi et ollut itse hyväuskoinen!

Jos pyörä häviää koeajolla  
crazy.gif

Sitä ei muistaakseni vakuutus korvaa  
omg.gif

Siitä syystä että se ei ole varkaus (olet itse antanut avaimet toiselle)
vaan petos jota puidaan oikeudessa mutta pyörä on voitu myydä eteenpäin (kolmen omistajan jälkeen) et saa sitä takaisin vaikka se löydettäisiinkin.....

Reiska_SB

Lunasta shekki, ja luovuta pyörä kuukauden kuluttua jos mitään ei ole siihen mennessä tapahtunut. Meneepähän "Bradiltä" ainakin postimerkin hinta, vaikka eivät ne paljon Nigeriassa maksa
cool.gif

Sain itsekin samanlaisen yhteydenoton keväällä. Satuin juuri lukemaan tekstin ko. aiheesta nettimoto-/auton sivuilta. Tämä on siis huijari, kuten aikaisemmissakin kommenteissa tuli ilmi.

Kaveri kertoi olevansa, jostakin autofirmasta, joka toimii maailmanlaajuisesti ja välittää asiakkailleen pyöriä ja autoja... Tällä kansainvälisellä yrityksellä ei kuitenkaan ollut nettisivuja.

No hän kertoi, että asuu Englannissa Bradfordissa tai vst... Minä puolestaan sanoin, että hyvä kaverini on tuolla paikkakunnalla töissä poliisina ja hän voisi tulla keskustelemaan kaupoista tarkemminkin. Pyysin häntä lähettämään työ- ja kotiosoitteen, sekä yrityksen y-tunnuksen, puhelinnumeron jne.

Yllätys yllätys, vastausta ei kuulunut sen koommin.
baaa.gif

brad_hiles@yahoo.com

Tässä yksi shekin tarjoaja, oli kummissaan kun vastasin apinalle et voin lähettää pyörän englantiin ilman ennakkomaksua koska olet niin luotettavan oloinen.

brad_hiles@yahoo.com

Tässä yksi shekin tarjoaja, oli kummissaan kun vastasin apinalle et voin lähettää pyörän englantiin ilman ennakkomaksua koska olet niin luotettavan oloinen.
HAHAHAhahah
biggrin.gif

Varmaan vetää huijarin hiljaseks tuo..
biggrin.gif

Kyllähän näitä kaikenlaisia yrityksiä o joskus mailiin ropsahtanu mut empä oo koskaan kommentoinu takasin...

Ei hyvää päivää taas kerran. Siis eihän näissä ole mitään miettimistä edes. Kukaan normaali ihminen ei lähetä ylimääräistä rahaa tuntemattomalle (siis pyörän myyjälle) ja pyydä että viitsisitkö lähettää ylimääräiset rahat sitten postissa takas, jookosta joo.

Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja peräti suotavaa. Ihan perustekniikka näitten miettimisessä on se, että asettaa itsensä sen ostajan asemaan ja kysyy että tekisinkö minä tuolla tavalla? Eli tässä tapauksessa lähettäisin pyörän myyjälle useita tuhansia omia rahojani ylimääräistä samalla toivoen että myyjä palauttaa ne... NO WAY IN HELL!!!

jees jees, mulle on tullut myös monta viestiä samalta hyypiöltä ja tuli muuten toinen vastaava kysely jostain toisesta yahoo osoitteesta. Pistin kaverit mustalle listalle. Kaikenlaisia veijareita sitä pyörii
smile_org.gif
033102ass_1_prv.gif

nettimotossa ja nettiautossa on vastaavia kokemuksia... Huijausta siis ja tod. törkeää sellaista!!
mad.gif

Jaaha, minä kyllä vastaisin, et lähetä se shekki, niin katsotaan sitten....
biggrin.gif

Liekö sitä shekkiä tulis?
confused_orig.gif

Kannattaa kuitenkin kokeilla
thumbs-up.gif

Eihän sitä tiedä vaikka olisikin rehellinen ostaja mikä haluaa ostaa tupla hinnalla pyörän kuin kotimaassaan
033102bebe_1_prv.gif

Back