• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Myrsky - Tuliko vahinkoa pyörälle tai muulle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja WDW
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

WDW

Sijainti
KARJAA
Ainakin Turun seudulla tämä myrsky oli heikohko tuuli joten ei mitään vahinkoa sen suhteen mutta kun lehtiä tossa selaili niin on kuolemaa pelätty, itketty vessassa, autoja palasina samoin kuin mökkejä niin tuli mieleen että mitenkäs teitin pyörät?

Eilen kun odottelin tätä "myrskyä" saapuvaksi olin vähän huolissani pyörästäni joka seisoo sepelipihalla sivutuella joka on peltikannen päällä. Aloin miettimään jotta oiskohan mahdollista että tuuli sen siitä kaatais. Noh ei ainakaan viellä kaatanut.

Savonlinnassa olin juuri tuolloin torstaina Olavin päivää viettämässä, kotimatkalla (40km, 3,5h) sydän syrjällään mietiskelin miten Fasun on käynyt kaverin pihamaalla Sulkavalla. Luojan kiitos ei ollut mopolla hätää, kaarnaa ja muuta pientä lentänyt päällensä. Oli pitkät tunnit istua auton kyydissä raivauspartion takana miettien mopon kohtaloa. Tällä kertaa selvisin säikähdyksellä.
crazy.gif

Mikkelissä oli eilen ajoittian kovaa tuulta ja kääntyessä maantieltä vasemmalle ja ryhmityttyäni aivan keltaviivan viereen että takaa autot pääsisi helposti ohi, tuuli iski aika kovaa ja pyörä kulkeutu vastaantulevalle kaistalle. Onneksi ehti alta pois ennen kuin vastaantuleva auto teki littanaa. Oli siinä pari metriä vielä väliä.

Tuhosi pirkale yöunet
biggrin.gif

Hälytin sai kohtauksen joskus kahden aikaan yöllä. Syynä tuojon oli ihan tajuton vedentulo (joka osin jäi peitteen päälle lammikoksi) ja tuuli näppärästi aikaajoin ravisteli riepua siinä määrin että hälytin sai tarpeeksi.

Taitanee joutua säätöhommiin vaan milläs tuon testaat
nixweiss.gif

Olen odottanut jo pari viikkoa, että iskisi oikein kunnon myräkkä, mutta hiljaista on ollut.

En ole päässyt nauttimaan edes kunnon ukkosesta tai salamoinnista.

Eilen illalla näytti jo lupaavalta kun tuuli alkoi voimistua, mutta eipä se mitään aikaan saanut, väsyi ja laantui yötä myöden pois.

Astan pyyhkästessä pyörä oli pihassa sivutuella betonilaatoitetulla alustalla ja pressun alla. Ja nurinhan se kippas, oliko pressusta sen verran purjeeksi, kenties. Onneks ei juurikaan vahinkoja, pieni naarmu kaatumarautaan.

Tästedes pidän pyörän tiukasti keskituen varassa...

Outo toivomus RvN23:lla. Itse sain tarpeekseni Astasta ihan kerta heitolla... Toivottavasti en enää koskaan satu vastaavaan myräkkään. Onneksi itse selvisin vaurioitta mutta esimerkiksi mökillä ja Suzukilla ei ollut ihan yhtä hyvää tuuria.... Ei ihan riittänyt kantavuus Suzukissa...
P1020508_800x600.JPG

Auto on pajalla. Asta kaatoi puun päälle. Takalasi säpäleiksi ja C-pilarissa lommo. Kyllä puut sai sellaista kyytiä etten ole ennen nähnyt...Onneksi ihan pahin ei sattunut kohdalle.

Outo toivomus RvN23:lla. Itse sain tarpeekseni Astasta ihan kerta heitolla... Toivottavasti en enää koskaan satu vastaavaan myräkkään. Onneksi itse selvisin vaurioitta mutta esimerkiksi mökillä ja Suzukilla ei ollut ihan yhtä hyvää tuuria.... Ei ihan riittänyt kantavuus Suzukissa...
P1020508_800x600.JPG
Varsinainen puusilmä (sori otan osaa)

Mökillä yhteensä neljä (4) puuta rakennusten päällä ja yksi (1) rakennuksen sisällä.
Sähkölaitos lupaili sähköjä heti ensi viikoksi.

Kotipuolessa on Astan jäljiltä eräissä paikoin ollut nyt viikon verran sähöt kateissa, itse olin mökillä/kotipaikalla 36h ilman virtoja. Ei tuhoja omille kiinteistöille, mutta heti vähän etelämpänä olisin taipuvainen kuvaamaan tilannetta sanalla "katastrofi". Tämä siis Punkaharjulla.

Toissaöinenkään myräkkä ei ollut aivan päällä, mutta katkoi taas kotipaikalta energiansyötön 18 tunniksi.

EDIT: Astan aikana oli ihan jännää olla mökin yläkerrassa unilla. Alkoi sellainen käpyjen, oksien, roskan ja maamassan tulitus peltikattoon että sitä äänimaailmaa on aika vaikea kuvailla  
biggrin.gif

Mäkin odotin sellasta kunnon myräkkää, että omalta osalta oli vähän pettymys kun myrsky jäi tavalliseksi tuuleksi. Tosin mitään vahinko en kellekkään toivonut mutta olishan tollanen ollut kivaa nähdä.

Kyllä tämä viimeisinkin myrsky jätti kunnon hävityksen taakseen, kävin Keski-Suomessa katselemassa tuhoja. Taitavat kohteeksi joutuneet vaan olla vielä moottorisahan ääressä ilman nettiyhteyksiä.

Savonlinnassa olin juuri tuolloin torstaina Olavin päivää viettämässä, kotimatkalla (40km, 3,5h) sydän syrjällään mietiskelin miten Fasun on käynyt kaverin pihamaalla Sulkavalla. Luojan kiitos ei ollut mopolla hätää, kaarnaa ja muuta pientä lentänyt päällensä. Oli pitkät tunnit istua auton kyydissä raivauspartion takana miettien mopon kohtaloa. Tällä kertaa selvisin säikähdyksellä.  
crazy.gif
Lanko myös oli tyttäreni kanssa samoissa "bileissä" pyörällä.
Tuuli oli kaatanut mopon parkissa ja poispäin tullessa olivat retkikirveellä raivanneet latvoja pois tieltä, että matka oli jatkunut..,50 rungon kohdalla oli lanko lopettanut laskennan.
melko extreme/unohtumaton reissu varmasti.

Kotipuolessa on Astan jäljiltä eräissä paikoin ollut nyt viikon verran sähöt kateissa, itse olin mökillä/kotipaikalla 36h ilman virtoja. Ei tuhoja omille kiinteistöille, mutta heti vähän etelämpänä olisin taipuvainen kuvaamaan tilannetta sanalla "katastrofi". Tämä siis Punkaharjulla.

Toissaöinenkään myräkkä ei ollut aivan päällä, mutta katkoi taas kotipaikalta energiansyötön 18 tunniksi.
Tässäpä tuo kuvaus tulikin kätevästi, Asta ei tosin onnistunut miun kotpaikalta siitä muutaman kilometrin päästä katkaisemaan virtoja kovinkaan huolella, Veeran aikaansaama katkos oli pidempi. Tilanteet voi vaihdella siis hyvinkin paljon pienelläkin alueella sähköverkkojen kiemuroiden/jakelijoiden erojen takia.

Täytyy silti myöntää että eniten käy nyt sääliksi siskoa, joka on töissä eräässä alueen sähköfirman asiakaspalvelussa. Osa asiakkaista joutunee olemaan Astankin jäljiltä jopa viikkoja ilman virtaa, Veera iski vielä perusteellisemmin heidän alueelleen -> siskon kesälomat meni jäihin samantien ja voipi olla kohtuullisen p*skamainen työurakka tällä hetkellä..

Ja noille "oi jospa oisin saanut olla mukana"-kommenteille  
033102ass_1_prv.gif

Ja noille "oi jospa oisin saanut olla mukana"-kommenteille  
033102ass_1_prv.gif
Noh noh, tottakai ihmisiä kiinnostaa tällaset asiat. Vähän sama ku jotkut metsästävät ja kuvaamat salamoita. Nekin tekevät pahaa jälkeä mutta näyttävät todella kauniilta niinku monet muutkin luonnonilmiöt.
Kummasti on perheeltä, sukulaisilta ja tuttavilta estetiikan taju heikentynyt siinä vaiheessa kun on joutunut miettimään esim. miten pääsee kotiin kun kaikki tiet on poikki, miten saa sitten sinne päästyään sen petäjän raadon pois pihamaalta/talon päältä ja miten toimii normaalielo kun sähkökatkon pituus mitataan päivissä/viikoissa.

Back