• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muuttuuko ajotapasi kypärä päässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tilt
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itse ajan mopolla varovaisemmin kuin autoilla. Tosin juuri joustavammin esim. stop merkkien kanssa koska pyrin pitämään pyörän liikkeessä enkä stoppailla.

Juuri näin siis itsekin.

On sitä vaan kuitenkin jollain tapaa toinen ihminen mopon sarvissa - ja pelkästään se on ainakin itselle jotain positiivista.
Elossa jälleen!!
062802jumpie_prv.gif

Kyllä, kaikki sakot olen saanut mopolla, pitäs ostaa hitaanpi mopo sillä tuntuu että toi kymppi EI tykkää mennä nätisti ja rajoitusten mukaa... tuntuu että karstottuu pilalle jos sillä jyrää 80km/h jossain ruuhkassa.

Autolla sittä on rennonpi ajaa ja tuleekin ajettua rajoistusten mukaan, tosin voi olla että mopon sarviin kun tarttuu niin silloin lähdetään "tuulettumaa"  
033102bebe_1_prv.gif
tästähän olisi varmaan jonkun psykologin helppo vetää omat johtopäätöksensä  
blush.gif
Aivan sama on ongelma, josko tuo on tarttuvaa...?
wink.gif

Mutta plussana voisi olla, että tulee havainnoitua tilanteita (etenkin risteyksissä) paljon enempi. Autossa kun tuppaa olemaan kaikenmaailman palkit ja peilit edessä jonka katveisiin onnistuu aina hukkaamaan sen sivustatulijan tai jalankulkijan...
Ja toisekseen: varmaan se on sitäkin, kun tulee oikeasti mentyä ,etenkin taajamissa, kuin näkymätön. pää pyörii kuin pöllönpoikasella!

Kyllä se mullakin on varovaisempaa ja lainkuuliaisempaa toi ajaminen pyörän kanssa.

Autollsa sitten syödään, juodaan, nukutaan ja luetaan lehteä samalla kun ajetaan
blush.gif

Ajan mopolla varovaisemmin kun autolla. Saattaa johtua siitä että ajan autoa iltatyökseni, ja siihen iskee nopeesti sellanen rutiini että ajaa liiankin mitensattuu.  
nixweiss.gif

Mopolla taas on pakko olla ihan eri lailla hereillä ja tarkkailla ympäristöä, ei voi vetää sellasessa transsissa kun joskus tulee autolla mentyä.  
cool.gif

joo muuttuu se minullakin...

Ja nykyään ajelen vain autolla pyörä kyydissä radalle. Autolla en ole koskaan saanut sakkoja, mutta pyörällä oli koko ajan kortti poliisilla. Johtuneekohan siitä, että autolla ajo ei ole hauskaa?

Mulla on niin päin että mopolla ajan varovaisemmin kuin autolla. Autolla tulee ajettua vähä löysemmin, ja mopolla olen tooosi varovainen varsinkin risteyksissä!

Kyllä mulla ainakin tulee sellanen vapaus ja on olevinaan vähän ylempänä kun kotilo kuskit. Tosin reikää ei ole päähän vielä siunaantunu mutta muuten aika reippaastikin välillä päästelen.

Mopolla tulee ajettua enemmän ennakoivasti, toisaalta kuitenkin tulee ohiteltua mopolla herkemmin ku tolla 1.3L mitsulla
nixweiss.gif

Kyllä pärrällä tulee oikeesti vähän varovaisemmin ajeltua, joskin tulee kyllä sitten välillä väähän päästeltyäkin...
062802moto_prv.gif

ajelen autolla aivot narikassa, mietin niitä näitä, kuuntelen radiota. Ajelen rajoituksien mukaan.(mittarivirhe yli tietysti, ettei mene alinopeuden puolelle!)

Säästelen bensaa, rullailen, kaivan nenää yms.

siksi pidän melko kohtuuttomana, että pyörällä menee kortti, niin autolla ei saisi enää ajaa, koska en mää sillä kohella!

Muuttuu!!! Pyörällä en peruuta naapurin postilaatikkoa nurin, enkä ajele vahingossa vanteita naarmuille reunakivistä ja pyörällä osaan "taskuparkkeerata".... Tosin A-kortti on ollut jo neljä vuotta ja B-kortti vasta pari viikkoa.
tounge.gif

Pakko myöntää että jonkin verran muuttuu. Pyrin olemaan tarkkaavaisempi, mutta kyllä nopeuskin välillä nousee herkemmin mitä autolla.

Riippuu siitä kumman kypärän pistän päähän,
agresiivisempi Demon sulattaa ne vähäisetkin
aivot ja juniorilla ajan asiallisesti.
sport05.gif

No ei vainiskaan...kotilolla...liikenteen mukana
lookaround_orig.gif

Autolla ei sovi splittaamaan ruuhkissa ja eipä tuosta ole vielä noussut etuset ilmaan valoista lähtiessä. Eikä takanen sutinut.

jos kypärä päässä muuttaa ajotyyliä, niin itsellä muuttaa nahkapuku samoin, tulee heti race fiilis ja motarin rampit tuntuu radoilta yms.

turvallisuuden takia olen välttänyt kokonahkapuvun käyttöä kadulla tästä syystä.

Itse ajan mopolla varovaisemmin kuin autoilla. Tosin juuri joustavammin esim. stop merkkien kanssa koska pyrin pitämään pyörän liikkeessä enkä stoppailla.

Juuri näin siis itsekin.

On sitä vaan kuitenkin jollain tapaa toinen ihminen mopon sarvissa - ja pelkästään se on ainakin itselle jotain positiivista.
Elossa jälleen!!  
062802jumpie_prv.gif
Näinhän se on!
Rettivalinnat on myös ihan erilaiset.
Enemmän mutkapätkää - mahdollisimman vähän motareita

Oon vasta autokoulussa mopedikorttia ajamassa, mutta silti nyt jo huomaan että ajotunnit pärrällä alkaa vaikuttaa omaan autolla ajoon. Varsinkin työmatkat on aina tullut ajeltua melkoisessa horroksessa autopilotti päällä, mutta nykyisin tulee tarkkailtua liikennettä vähän tarkemmin. Toivottavasti tuo tapa säilyy...

Back