• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Muutoskatsastus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sokki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Streethawk sanoi:
Ihan miten vaan. Itse myös pk-seudulla eikä mua ole juurikaan pysäytelty. Raceputkisto kiinni (killerillä kadulla) enkä ajatellut katsastaa.

Samoin mulla oli entisessä pyörässä fmf putkisto ja enkä sitä muutoskatsastanut. Tosin ei ollut edes e-hyväksytty putkisto. Tästä putkistosta ei myöskään koskaan kukaan mitään sanonut. Kerrankin vain voisi ollan lainkuulianen ja samalla kun supermotot rekisteriotteeseen muutoskatsastan ni miksei putkistoa myös? Mun mielestä ois jopa vähän tyhmää olla muutoskatsastamatta putkistoa samalla, kun supermotot muutoskatsastaa rekisteriotteelle.

Sokki sanoi:
Mun mielestä ois jopa vähän tyhmää olla muutoskatsastamatta putkistoa samalla, kun supermotot muutoskatsastaa rekisteriotteelle.

Niin miksi ei, jos muutenkin pitää katsastaa. Mutta esim. pelkän putken takia en välttämättä näkisi vaivaa.

C-A-D sanoi:
Juurikin näin. Siksipä on varmaan vaan ajan kysymys kun tuosta tutkimisesta tehdään helpompaa. Autoihin, mopoihin ja muihin riippuliittimiin saa asentaa ainoastaan hyväksyttyjä, valmistajan sertifioimia osia, joissa seisoo "TüV" tmv... Eli kielletään kaikki, joka ei ole nimenomaisesti sallittu. Nyt ajatus naurattaa, mutta 10 vuoden päästä arkipäivää...

Minusta mulle lukkee jo nyt zetan akrassa E-jotainnumeroita (=tmv) ja sen pitäis minusta olla jotenki autuaaksi tekevä rimpsu.

Ja sitten pakollinen OT.

En mie ainakhaan tuon lisäksi aatellu pittää minkäänsortin lippusia mukana :) Samala laila se viranomanen voipi tutkia ko. rimpsun merkitystä googlela ja luultavasti ymmärtääki siittä yhtä vähän ko mie.

Muutenkaan en ymmärrä ideaa tuosta tyyppihyväksyntähässäkästä mukana. Mikäs minua estäis pistämästä omaa hienoa e-merkintää vaikkapa salaojaputkeen ja tulosteleen sille semmoset lappuset ko haluan. Ei kait tässä merkit ja tulostellut laput tärkeitä ole, vaan se mitä tuo merkintä edustaa ja miten sen avulla asiasta kiinnostuneet tahot voipi tutkia putkea, siihen liitettyä laitetta ja niiden yhteensopivuutta lisää niin paljon ko haluaa.

Back