• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Musiikin kuuntelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nuo Kossin Spark Plugit tai vaikka Creativen vastaavat vähän pienemmät on minusta jo turhankin tehokkaita äänenvaimentajia - ehkä olisi hyvä kuulla mitä ympärillä ja alla on mahdollisesti tapahtumassa. Ja ne tosiaan tuntuu työntyvän kurkkuun asti! Mulla tekee tiukkaa pienten nappienkin kanssa Shoei Raid II -kypärän + hupun alla, epäilen että nuo Plugit painaisi korvia jo likaa. Pitää kokeilla ensi kesänä.

Musiikkiahan saa reissuilla vaikka (povariin sijoitetusta) navigaattorista - tulee ne ajo-ohjeetkin suoraan korviin eikä ole pahaa johtohässäkkää.

http://www.dealextreme.com/

Tuolta saa in-ear kuulokkeita parilla eurolla/pari, valinnanvaraa on ja tulee Suomeen ilman postikuluja...muutamat oon tilannu ja hyvin tuntuis toimivan myös kypärän alla!

BTW...Kannattaa lukea käyttäjien arviot ja kommentit tuotteesta ennen tilaamista, niin saa helposti käsityksen ko.laitteen laadusta ja toimivuudesta!
No hemmetti! Noi oli kyllä todella todella halpoja. Muutaman erilaisen tilasin kokeeksi. Mulla on yhdet Sonyn isolation napit, mutta ne on kypärän alle liian "pitkät" eli painaa pahasti.

Noita seuraavaksi testaamaan. Kiitoksia kovasti hyvästä linkistä!

- P

Tälläset mulla sopii ihan mahtavasti kypärän alle -Tässä-
eikä paina yhtään. Musiikki kuuluu mukavasti aina motari vauhtiin asti.
Mulla on samaan runkoon tehdyt kalliimmat versiot. Sennheiser
Toimii just kuten Vito kehui, ääni on hyvä ja vaimentaa sopivasti tuulen vaikutusta joten ei tarvi soitinta niin huudattaa. Harvoin mun tarvii matkalla ääntä säätää, riittää kun kappaleita vaihtaa. Noita saa joistain data-liikkeistä tilaamalla ja e-baystä hintaan ~30€, joten ei todellakaan paha investointi. Ekat jotka mulla oli osti isä kädestä kun pääsi koekuuntelemaan, johon mää reagoin menemällä nettiin ja tilaamaan vastaavat uudet viidessä minuutissa
biggrin.gif
11,50eur tuntuisi saavan posteineen suomeen noita joten päätin tilailla. Tai briteistä tulee itseasiassa 4.99GBP + 3.99GBP postit...
Lainaan itseäni, tänään tuli sennheiserin kuulokkeet ja vaikuttaa näin kuivaharjoittelussa erinomaisilta. Vielä ei osaa sanoa onko ajossa mihinkään mutta ei tuo 11.5e ole näistä paha hinta...

Itsellä ollut muistaakseni pari vuotta Etymoticin ER6i kuulottimet, eikä pahaa sanaa voi sanoa.. Äänenlaatu on todella hyvä ja tulpat eristävät ulkopuolisen mökän. Erilaisia tulppia saa tietysti vaihdettua, itse olen suosinut silikonitulppia, kun ovat niin helppo puhistaa. Aikaisemmin oli käytöss Kossin plugit, enkä niitä voi suositella enää noiden jälkeen kenellekään. Nykyään saa järkevällä hinnalla jo esimerkiksi tuolta: Etymotic ER6i Pari vuotta sitte maksoivat applestoressa parisataa euroopanrahaa..
confused_orig.gif
Jotkut on moittineet, että eivät kestäisi kovassa käytössä, mutta kyllä minulla on rallattaneet ihan talvisista juoksulenkeistä lähtien.

Itsellä ollut muistaakseni pari vuotta Etymoticin ER6i kuulottimet, eikä pahaa sanaa voi sanoa.. Äänenlaatu on todella hyvä ja tulpat eristävät ulkopuolisen mökän. Erilaisia tulppia saa tietysti vaihdettua, itse olen suosinut silikonitulppia, kun ovat niin helppo puhistaa. Aikaisemmin oli käytöss Kossin plugit, enkä niitä voi suositella enää noiden jälkeen kenellekään. Nykyään saa järkevällä hinnalla jo esimerkiksi tuolta: Etymotic ER6i Pari vuotta sitte maksoivat applestoressa parisataa euroopanrahaa..
confused_orig.gif
Jotkut on moittineet, että eivät kestäisi kovassa käytössä, mutta kyllä minulla on rallattaneet ihan talvisista juoksulenkeistä lähtien.
Pätevän näköiset mutta ihan prkleen kalliit. Noh, köyhästä kaikki tietysti tuntuu kalliilta
biggrin.gif

confused_orig.gif
Hommasin nuo kuulokkeet kanssa jokin aika sitten. Ennen oli nuo tässäkin keskustelussa mainitut creativen napit. Mopoilussa en ole noita vielä ehtinyt testaamaan, mutta muussa käytössä ovat todella hyvät. Ihan erimaailmasta kuin nuo toiset... Mutta niin on hintakin. Nyt on sitten hyvät sekä halvat kuulokkeet.
wink.gif
Halvoille ei taida käyttöä enää löytyä.

Vaikka ovatkin arvokkaan tuntuiset, niin ovat myös ehdottomasti hintansa arvoiset.

confused_orig.gif
Etymoticit ovat äänenlaadultaan huippulaatua, mutta liian tiukan kypärän kanssa niitä ei kannata yrittää käyttää
smile_org.gif

Nimim. Etymoticeilla tärykalvonsa ruhjonut

confused_orig.gif
Etymoticit ovat äänenlaadultaan huippulaatua, mutta liian tiukan kypärän kanssa niitä ei kannata yrittää käyttää
smile_org.gif

Nimim. Etymoticeilla tärykalvonsa ruhjonut

Kyllä nuo meikäläisen araihin on mahtunu
smile_org.gif
Eihä ne ilmaiset ole, mutta kerran se vaan kirpassee.
lookaround_orig.gif

Tuli hommattua <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Clip-Mini-Bluetooth-Stereo-Headset-Handsfree-universal_W0QQitemZ270225743913QQihZ017QQcate
goryZ42393QQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262" target="_blank">BCK-08</a>
Toimii nätisti MioC520 navin kanssa.2 Gigaa mp3:a vaan kortille ja jo vain sinihammas pelaa ja soitto soi...
Ainoastaan jää testattavaksi miten modatut Kossin "Earit" sopii Suupertin alle ja osaako navi soittaa musiikit kääntymistietojen väliin.

Jättäkää ne Kossin Plugit kaupan hyllylle, ja ostakaa esim. nämä. Omistan kummatkin, ja Creativet vievät noita plugeja sekä äänenlaadussa että käytettävyyden helppoudessa.

Nykyään olen oikeastaan siirtynyt käyttämään noita Creativeja jo pelkkinä korvatulppina, jos en kaipaa musiikkia ajoihin. Yleensä tulee kuitenkin popiteltua sitä, mitä iPodin random suo...

sanoi:
Käytän puhelinta soittimena ja korvissa on tämmöset tai jotkin samanmoiset.
Ei paina korvia ja vaimentaa erinomaisesti ulkopuoliset äänet.

Itselläni myöskin samanlainen handsfree/kuulokkeet, mahtuu mainiosti korviin kypärän kanssa. Samalla nämä mainiot kuulokkeet toimivat korvatulppina. Ainoastaan mikrofoni meinaa tunkea suuhun.  
biggrin.gif

Siis ääniohjauksella onnistuu puhelutkin ajossa, ainankin teoriassa. Saa nähdä kuinka kohina ja muu meteli vaikuttavat mikrofonin tarkkuuteen.

Veikkaisin että kypäräpuhelinvastausten lisäksi valtaosassa vastauksista sanotaan "Kossin Plugit".

Itsekin moisia kokeilin, mutta korvakäytävät on kai liian ahtaat kun 2h on ihan maksimi pitää korvissa, sen jälkeen tutisee jo polvet kun kaivaa nappeja pois. En oo sitte kuunnellu musiikkia..
confused_orig.gif
Onko sulla ne isommat vai pienemmät tulppaosat noissa?
smile_org.gif

Edelleen samaa ku muissaki ketjuissa oon sanonu, kandee tilata cdon.comista paketti tulppia. Siellä on kaksi paria kuusitulppia (mulle parhaat), kaksi paria isompia tulppia ja kaksi paria pienempiä tulppia.
Pienet tulpat ei pysy mulla lainkaan.

Mittaa tume minkä kokoiset ne sun tulpat on, jos ne on ne isommat, saat multa parin noita pienempiä.
smile_org.gif
JOS haluat koittaa.

Back