• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Musatulpat potan sisään ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja minium
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mikä minun korvissani on vikana!??  
nixweiss.gif
Minulla on ollut Kossin The Plugit, Spark Plugit, Creativen EP-630, Skullcandyn Smokin' Budsit ja vielä jotku Philipsin in-earit.. Yksikään ei ole ollut hyvä ja ekojen päivän käytön jälkeen veri vuotanut.. Ja myös ihan normaalinapit tippuu ihan koko ajan, harmittaa...
sad_orig.gif
Finfonic

Itse ajattelin rahat sijoittaa noihin kun sama ongelma pienten korvakäytävien vuoksi. Hintaa en tosin tiedä, onko kellään tietoa?
Hintaa näyttäisi olevan nettisivujen mukaan 148€(stereojohtosarja) + 205€(kuulonsuojaimet). Eli samaa tasoa kuin Elacin Unicom kuulonsuojain stereojohtosarjalla varustettuna. Ovat siis tähtitieteellisen hintaiset mutta istuvat varmasti hyvin. Itsekin yritin käytää noita koss sparkplugeja mutta niitä ei saanu korvaan sopimaan edes modattuna.
eek.gif
Ahaa. Enpä enää ajatellukaan sijottaa noin paljoa korviini
biggrin.gif

Paskartelis taas jotain noihin Kossin kantoihin. Vanhat lentotulpat jäi viime kesänä ouninpohjaan kakariston risteykseen kun ralliradiota yritin kuunnella
talktohand.gif

Finfonic

Itse ajattelin rahat sijoittaa noihin kun sama ongelma pienten korvakäytävien vuoksi. Hintaa en tosin tiedä, onko kellään tietoa?

Itsellä on vastaavat ja näemmä huokeammat vaihtoehdot  EARinc:iltä, liekkö nyt juuri nuo mallit, mutta samalta näyttävät...

Korvista otetaan valu vastaavalla tavalla kuin InstaMoldejakin tehdessä ja noiden valujen mukaan sitten tekevät kuulokkeelliset versiot. Vaimennus ~sama kuin InstaMoldeissa, joten kypärän kohinat ja moottorin ääni muuttuvat taustahuminaksi. Kuulokkeet tulevat standardi 3,5mm stereoplugilla.

Hivenen ponneton alapään toisto, mutta kypärän sisällä vallitsevissa olosuhteissa en HiFi-laatua vaadikaan.
Muutaman tunnin ajon jälkeen alkaa arvostamaan korvaan sopivuutta, kun mitään kohtaa ei ala pakottamaan.

Kyselkää samalta hepulta, joka valaa noita InstaMoldejakin, josko vaikka vielä tekee noitakin.

Kävin eilen hakemassa Sennheiserin cx-300:t, kun Stokka niitä tarjoili Hulluilla Päivillään hintaan 29,90€.

Aamuruuhkassa testasin äänieristystä ilman musaa. Maantienopeuksissa (= 80-100km/h) toimi eristyskin ihan hyvin, vaikka eihän nämä kunnon korvatulppien tasoiset ole. Ulkoisen kokonsa puolesta ok, mutta mun korvakäytäville tarvis aavistuksen isommat silikonit (tää selittää toki sitä heikompaa äänieristystäkin).

Illalla testaus jatkuu iPodin kanssa...

Noita kohtuuhyviä tulppakuulokkeita taitaa saada esim Creativelta parillakympillä. Mukana tulee muutamat vaihtotulpat, taitavat olla eri kokoisiakin. Nämä kun tunkee korviin, niin ulkomaailman melut katoaa melkein täysin ja bassoakin sitten löytyy ihan kivasti. Ehkä jopa vähän liikaa eristävät ulkomaailmaa.

Tuossa vasta etelänreissulla pari viikkoa sitten testasin noita ja hyviksi havaitsin. Ainut vaan että kun tunkee syvälle korviin niin tuntuvat tulevan nielusta ulos ... Pyörän kanssa olen käyttänyt jotain pieniä väljempiä nappeja mieluummin, navigaattorin ohjeiden kuunteluun.

Kävin eilen hakemassa Sennheiserin cx-300:t, kun Stokka niitä tarjoili Hulluilla Päivillään hintaan 29,90€.
Ostin kesäkuussa nuo Sennheiserit. Ilmeisesti jotain sekundaerää ollut liikkeellä, kun olen ehtinyt nuo vaihtaa takuuna jo vissiin kolmesti, kunnes nyt vaihdoin takaisin Kossin Plugeihin. Vikana oli että vasen kuuloke mykistyi tai äänentaso vaimeni lähes olemattomiin, sama vika kaikissa. Huonoimmillaan kestivät pari viikkoa. Kuulemma noita on palautunut enemmänkin.

Mikä minun korvissani on vikana!??  
nixweiss.gif
Minulla on ollut Kossin The Plugit, Spark Plugit, Creativen EP-630, Skullcandyn Smokin' Budsit ja vielä jotku Philipsin in-earit.. Yksikään ei ole ollut hyvä ja ekojen päivän käytön jälkeen veri vuotanut.. Ja myös ihan normaalinapit tippuu ihan koko ajan, harmittaa...
sad_orig.gif
Kohtalotoveri.
Minulla on Ollut nuo Philipsin sangalliset mistä tuossa aiemminkin oli kuva, Sonylta kahdet kuulokkeet, toiset sangalla myös.
Creativen ja Kossin kuulokkeet, sekä jotku muutkin vielä.
Eikä yksikään ole toiminut. Nyt tilasin Sensorcomin Microbudsit.
Ja toivon että nämä olisivat "ne oikeat"
http://earplugstore.stores.yahoo.net/semi.html

Itse tilasin tälläiset:
Kuullottimet
Minulle ainakin sopii päähän, tai siis korviin, todella hyvin. Itse plugit ovat hyvinkin pienet, joten ei ainakaan minulla paina kypärän kanssa. Pistin 2 paria lisää tilaukseen jos sattuu menemään rikki. Niin ja noissa on aika reilu bassontoisto jos tykkää.

E: Ja kyljessä lukee muuten joku outo "SONY"...
wink.gif

Tiedä häntä ovatko sitten aitoa kamaa...

Noita kohtuuhyviä tulppakuulokkeita taitaa saada esim Creativelta parillakympillä. Mukana tulee muutamat vaihtotulpat, taitavat olla eri kokoisiakin. Nämä kun tunkee korviin, niin ulkomaailman melut katoaa melkein täysin ja bassoakin sitten löytyy ihan kivasti. Ehkä jopa vähän liikaa eristävät ulkomaailmaa.
Vanhat Kossin Spark Plugit hajosi niin ostin noi Creativen EP-630:set tilalle ja näitä voi käyttää selkeesti helpommin kypärän kanssa. Kossit tuntui kypärän kanssa siltä kun ois laittanu lyijykynät korvaan.

Creativet maksoi Clas Ohlsonilla joku 27,90e.

sanoi:
Ostin kesäkuussa nuo Sennheiserit. Ilmeisesti jotain sekundaerää ollut liikkeellä, kun olen ehtinyt nuo vaihtaa takuuna jo vissiin kolmesti, kunnes nyt vaihdoin takaisin Kossin Plugeihin. Vikana oli että vasen kuuloke mykistyi tai äänentaso vaimeni lähes olemattomiin, sama vika kaikissa. Huonoimmillaan kestivät pari viikkoa. Kuulemma noita on palautunut enemmänkin.

No höh! Just hain CX-300:t ja olleet ihan loistavat. Toivottavasti siis vaan viallinen erä.

En suosittele, rokin kuuntelu lisää omaasi ja meidän muiden tielläkulkijoiden riskiä.

Suosittelen mieluummin, esim. jotain rauhallista klassista, bluesia, Mattia ja Teppoa tai vaikka virsiä, joita on mukava laulaa mukana, kun kukaan ei kuitenkaan kuule ;-)

T:Hessu

En suosittele, rokin kuuntelu lisää omaasi ja meidän muiden tielläkulkijoiden riskiä.

Suosittelen mieluummin, esim. jotain rauhallista klassista, bluesia, Mattia ja Teppoa tai vaikka virsiä, joita on mukava laulaa mukana, kun kukaan ei kuitenkaan kuule ;-)

Jos mun kypärän sisään alkaa tulemaan virsiä tai Mattia ja Teppoa, Alataloa, Nummista tai oikeastaan mitä vaan suomalaista, niin sillon niitä ruumiita vasta alkaakin tulemaan...

Onkos kukaan nähnyt leffaa nimeltä Rankka päivä (Falling Down)? Siinä olisi jotakuinkin tulos...

Ihan oman tieturvallisuutesi nimiin älä ehdottele tuollaisia
biggrin.gif

Jos mun kypärän sisään alkaa tulemaan virsiä tai Mattia ja Teppoa, Alataloa, Nummista tai oikeastaan mitä vaan suomalaista, niin sillon niitä ruumiita vasta alkaakin tulemaan...

Onkos kukaan nähnyt leffaa nimeltä Rankka päivä (Falling Down)? Siinä olisi jotakuinkin tulos...

Ihan oman tieturvallisuutesi nimiin älä ehdottele tuollaisia  
biggrin.gif
Hahaa... Huippu leffa kyllä... Saattaa napsahtaa päässä, kun kuuntelee virsiä..
biggrin.gif

Puhelimellani kuuntelen musiikkia ajellessa joten ihan Nokian normi nappikuulokkeita jotka tulee luurin mukana...ja ihan tarpeeks hyvin soi...
biggrin.gif

Itselläni on mennyt todella useita nappeja vaihtoon juuri vasemman napin mykistyttyä (sama myös isommissa kuulokkeissa.) Olen tehnyt johtopäätöksen, että johdon murtuessa se jotenkin katkaisee äänen vasempaan korvaan.. Luulen, että johdon murtuminen johtuu siitä kun ensin kierittää nappien johdon mp3-soittimen ympärille ja sen jälkeen vielä taskuun niin varmasti joutuu johto rasitukselle. Nyt olen välttänyt taskussa pitämistä, erityisesti housujen taskuissa, ja hyvin on nyt kestäneet
smile_org.gif
En tietenkään väitä, että tällaisesta huolimattomasta käsittelystä voisi olla kyse, sanoin vaan kun tuli mieleen, ja tässä vähän niksiä niille, joilla tuntuu nappien johdot katkeilemaan. Osat johdoista kyllä katkeilee oikeasti ihan ilmastakin, kun kestää juuri ton kaksi viikkoa ja ääntä ei enää kuulukaan. Itse olen yrittänyt katsella paksumpia johtoja mitä olen ostellut nykyisin.

Itselläni on mennyt todella useita nappeja vaihtoon juuri vasemman napin mykistyttyä (sama myös isommissa kuulokkeissa.) Olen tehnyt johtopäätöksen, että johdon murtuessa se jotenkin katkaisee äänen vasempaan korvaan.. Luulen, että johdon murtuminen johtuu siitä kun ensin kierittää nappien johdon mp3-soittimen ympärille ja sen jälkeen vielä taskuun niin varmasti joutuu johto rasitukselle. Nyt olen välttänyt taskussa pitämistä, erityisesti housujen taskuissa, ja hyvin on nyt kestäneet
smile_org.gif
En tietenkään väitä, että tällaisesta huolimattomasta käsittelystä voisi olla kyse, sanoin vaan kun tuli mieleen, ja tässä vähän niksiä niille, joilla tuntuu nappien johdot katkeilemaan. Osat johdoista kyllä katkeilee oikeasti ihan ilmastakin, kun kestää juuri ton kaksi viikkoa ja ääntä ei enää kuulukaan. Itse olen yrittänyt katsella paksumpia johtoja mitä olen ostellut nykyisin.
Minulla on sama yhdistelmä, kuin 1jormalla tuossa ylempänä. Johto kesti, vaikka se meni tiukasti porakoneen karan ympärille töissä  
biggrin.gif

No eipä tuohon ihmeempää perustetta oo ku että "tulpat korvii ja rokki soimaa" ja erilaiselta kuulostaa... niin ja ne the plugit tuntuu huomattavasti paremmilta ääneltään. Pohdin vain että jos jotkut ovat kosseja haukkuneet niin ovatko lie pelkkiä spark plugeja kokeilleet..

Ainakin ne halvat lieko sparkplugit (jep, nämä ) on kyllä ääneltää niin huonot että morjens. Senkkarin CX300 onkin ihan jees. Muutenkin mukavammat päässä. Kypäränalle en ole vielä kokeillut.

Back