• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MT-01 ajettu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipa Treen reissulla koeajettua Mt-01. Aika eksoottinen kapistus kyseessä. Ristiriitainen tunne jäi kokeilusta. Ulkonäköhän on todella nami minun makuun. Pakoäänet todella vakuuttavat vakio putkillakin. Ajoasento on selvästi kyykkymäinen etunoja ja ranteet rasittui jo pikku lenkillä. Penkki korkeahko ei lyhytjalkaisille. Jo tyhjäkäynnillä paikallaan huomiota herättää tärinä ja helininä mikä välittyy mahtavasta moottorista. Siellä ovat suuret massat liikkeellä ja sen kyllä tuntee. Moottori vastaa kaasuun herkästi ja vääntö on tasaista koko kierrosalueen. Vaihteita ei tarvitse juuri vaihdella. Peileistä ei ole käytännössä mitään iloa koska tärinä estää näkyväisyyden. Pyörä on kokoonsa nähden helppo käsitellä ja hallintalaitteet toimii asiallisesti. Moottorijarrutuksessa kiinnitti huomiota ihmeellinen rääminä joka kuului moottorista se ei sopinut muuten mahtavaan äänivaikutelmaan. Moottoritie nopeuksia ei jaksa pitkää matkaa pitää tuulen tuiverruksen ja käsien rasittumisen takia.
Mitä ajosta jäi käteen? Mahtavan näköinen kapistus jolla voisi kruisailla suurkaupunkin katuja lyhyitää matkoja kerrallaan.  Ei matkakäyttöön. Pyörässä ei ole oikeastaan mitään järkeä mutta onko moottipyöräilyssä muutenkaan?  
wink.gif

sanoi:
Pyörässä ei ole oikeastaan mitään järkeä mutta onko moottipyöräilyssä muutenkaan?
Eikai siina juuri jarkea olekkaan, mutta munaa sitakin enemman!  
buttrock.gif

Hitto ku paasis itekki testaan...

Nyt kaksi kertaa kokeilleena meinasin jo pistää nimen tilkkariin,mutta jätin vielä tekemättä. Väliraha olisi ollut vanhaan XJ900:seen sen verran iso että vaikea perustella järjellä vaimolle.
Pyörähän on mahtava ajaa ja vaikka ajoasento oli selvästi etukenoinen ei ainakaan minulla kädet väsyneet, ilman paine nosti yläkroppaa sen verran. Se mikä minua kismitti oli se että siinä on ketjuveto ja kaikki kamat pitää kuljettaa repussa. Siinä oikeastaan syy miksen sitä ostanut. Visa kortissa kun ei ole Nordkappin reissulle rajatonta limiittiä.

Itselläni kun on myös toi museo XS2 elikkä jytäri niin kotoinen oli värinöinti. Runko toimii ja sitten se aivan mieletön vääntö siitä padasta, aah se oli jotakin se. Ei mitään vingutusta vaan matalaa murinaa. Satasen vauhdissa kierroksi noin 2300 ja siitä kun pikkasen kiersi rannetta niin oltiin laittomuuksissa .
Oikeastaan sama mikä vaihde silmässä kun kruisailee aina lähtee kun käskee.

Jos ei elämä olisi kallis ja dna halpa niin ostaisin sen ilman muuta kruisailuun mutkateille. Voin silmissä nähdä ja kropassani tuntea kuinka se kutsuisi minua Pusulan takametsien mutkateille. Pahus pitäisikö vielä sittenkin harkita ja ostaa se eikä sitä -03 XJ 900 Diversionia josta kaupat jo sovin.

Suosittelen vilpittömästi kaikille että käykää kokeilemassa.

Tulipa Treen reissulla koeajettua Mt-01. Aika eksoottinen kapistus kyseessä. Ristiriitainen tunne jäi kokeilusta. Ulkonäköhän on todella nami minun makuun. Pakoäänet todella vakuuttavat vakio putkillakin. Ajoasento on selvästi kyykkymäinen etunoja ja ranteet rasittui jo pikku lenkillä.
Mielestäni upea kapistus ja sopivan PYSTY ajoasento mun mielestä, kyykyt on erikseen.

Kaikenkaikkiaan mahtava peli. Uskomattoman hyvät ajo-ominaisuudet, kevyt kurvailla jyrkempiinkin mutkiin eli tykkäsin rungosta. Myös soundit on MUHKEAT!!! Semmoinen nautiskelu peli!!

Mihin sitten petyin oli tehot! Ajo-ominaisuuksiin nähden aivan liian laiska. Ajattelin et keulii helposti, kun on niin lyhyt runkonen, mut ei kaasust kunnolla ykköselläkään, tietty painava masiina vaikkei sitä varsinaisesti ajossa huomaakkaan. Olihan sitä vääntöä, alakierroksilla, mutta jotenkin hengetön, en tiedä. Vai olisiko ollut sillä merkitystä, kun sitä ennen tyypitin 10R Ninja Kawan
bowdown.gif
biggrin.gif

MT-01 oli aivan tuliterä, joten kun olin kierroksen heittänyt oli mittarissa n.70km. Mikseivät sisäänaja ressukoita ensin ja sit vasta koeajoille
nixweiss.gif

Minulle taas jäi omituisen kiihkoton olo pikku testauksen jäljiltä... Nimittäin mielestäni kaikki sen pyörän tarjoama hupi tuli koettua jo lyhyellä lenkillä. Ei jäänyt mitään reserviin. Varmasti eto peli lähialuekruisiluun ja muutenkin, mutta eväät eivät ehkä riitä ilahduttamaan pitkään ennenkuin kyllästyy. Tietty lääkkeet löytyy sit varmaan niistä viripaketeista!

Ajoasento oivallinen tämmöiselle 181cm tapille. Värinä ja tutina aivan mainiota, varsinkin paikoillaan munat tankkia vasten noin 2500rp/m.
tounge.gif

Juu mukava pelihän tuo on. Pari kertaa on pitäny käydä testaamassa. Vaimoa/tyttöystävää/hoitoa tjsp ei kannata päästää ajaan sillä, voi äkkiä ukko vaihtua pyörään
biggrin.gif

Mutta joo, enemmän kierroksia sais ottaa, 5500rpm ei oikein riitä mihinkään. Pyörä on todella helppo ajaa ja se jopa keuli! Vaihteet meni helposti sisään, melkein ajatuksen voimalla.

Ihan pystyhän se ajoasento on. Ja tosi matalalla penkkikin.. Ei se nyt *niin* hyvä ole, että siihen miehen vaihtais.. täristää toi sv:kin ihan riittävästi.
cool.gif

Kävin tänään koeajamassa HD-Centerissä pyörän. Mukavasti vääntöä, hyvin kiihtyy, täristys tyhjäkäynnillä YES! Eikä painokaan tuntunut ajossa pahalta. Ajoasento mukavan pysty.

Ehkä tuolla ei saisi niin helposti sakkoja, kun 150:ssä alkaa ilmanvastus jo tuntumaan.

Kiitoksia .ORG:n kaverille(Pekka?), joka ehdotti että voin käydä tyypittämässä pyörän ennen häntä.  
062802jumpie_prv.gif

smile_org.gif
MT-01:sen jälkeen tuli ajettua Triumphin Rocket III ja se tuntui paljon enemmän pyörältä. Kumpikaan ei nyt välttämättä ole minun makuuni mutta se on hyvä että on pyöriä joka lähtöön ja mieleen.

ja Pasi K, ilo oli kokonaan minun puolella, jatketaan  
sport05.gif

Tulihan tuo koeajettua - aivan mahtava pyörä!
Vaikka painoa onkin reilut kaksisataa kiloa, niin todella näppärä käsitellä ja vääntöä löytyy enemmän kuin pienestä kylästä.
Miestäni en kyllä vielä tuohon vaihtaisi, vaikka siitä tärinästä pidinkin.  
biggrin.gif

Piti kanssa ajaa toi 01 lauantaina Treellä, mutta, mutta, sehän oli kele kipattu koeajossa ilmeisesti perjantaina, eipä päässyt ajaan. Kuka tunnustaa...?  
033102bebe_1_prv.gif

Kävin eilen kyseisen laitteen kokeilemassa ja täytyy myöntää, että hauska peli on! Tähän yksilöön oli vaihdettu Akran täysputkisto ja motin ohjausyksikön prosessori eli Stage II paketti. Äänet oli enemmän kuin kohillaan... Eikä ollu kulkupuolessakaan valittamista, kun ottaa huomioon millanen järkäle pyöräksi on kyseessä!

Mutkissa tuntui tukevammalta kuin oma Rex. Ketteräkin oli muttei millään lailla hermostunut...Moottoritielläkin kulki vakaasti ku juna tasaista 140km/h vauhtia! Tärinää löytyy siinä määrin, että jo lyhyellä lenkillä jo alkoi jalat ja kädet puutumaan. Mutta kun kone 1700 cc V-2, niin kyllähän tuon ymmärtää.... Himoittava peli kerta kaikkiaan! Onneks on sev verta tyyris, että tappaa vaihtohimot.

Tulipa kokeiltua Nymanilla huollon valmistumista odotellessa.

Traktori tuli mieleen. Röpötystä, ei liikettä, rajoittaja heti vastassa. On niin naku, että tuuli riepottaa paljon enemmän kuin omassa Fasussa.

Luin ruotsalaista Allt-om-MC lehteä, jossa pyörää verrattiin HD:n V-rodiin. Sen kilpailijanhan MT01 on selvästi. MT voitti vertailun selvästi, paljon tehokkaampana. Vaikka minusta HD on paljon paremman näköinen.

Ruotsissa kun taitaa olla hp/kg pohjainen vakuutussysteemi, niin MT01:n vakuutus maksaa n. 8000 kurnua vuodessa, kun R1:n vakuutus maksaa 30 000 kurnua. Aika iso ero. Jos tollanen systeemi tulee meille, niin kai noita MT01:ia sitte näkyy täälläkin. Minusta Warrior samalla koneella on paljon hienompi laite.

Kai tolla vois kruisailla, mutta ei ei.

Back