• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-Vakuutukset 2013

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja westy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kelpo luettavaa! :thumbup:

Olisi mielenkiintoista nähdä tuo statistiikka lopullisten summien takana, notta minkälaiset lottogeneraattorit sielä oikeasti on käytössä eri yhtiöillä.

Heh, tuosta näkee hyvin, että IF ei selvästikään halua vakuuttaa kilokyykkyjä. Jokaisen pyörän kohdalla hinnoittelu eri tuhatluvulla muihin yhtiöihin verrattuna.

Myös lähivakuutuksen itsensä ulos hinnoittelu on melko mielenkiintoista :D

Täydet pisteet vertailun tekemisestä, yhteenvedosta ja linkistä :thumbup:

Itsekin kysellyt nyt alkuvuoden aikana eri yhtiöistä hintoja, nykyinen vakuutusyhtiö näyttää tämänkin vertailun mukaan vihreimmältä :D

Omassa yli kiloisessa kyykyssä (BMW R1100S) vakuutusmaksu putosi n. 1t€ -> n. 600 euroon, IF:ssä. Tosin vasta sen jälkeen kun itse huomasin nettilaskurissa hinnan pudonneen. MP- messuilla kyselin miksi omassa on edelleen 200 € kalliimpi vakuutus kuin kaverin pyörässä (oma -03, kaverin -99). Teho sama ja paino kokolailla sama, ei ABS:ja kummassakaan.

Jos teillä vakuutukset IF:ssä kannattanee tarkistaa nettilaskurilla onko vastaavaa pudotusta tapahtunut.

RiderOnTheStorm sanoi:
Omassa yli kiloisessa kyykyssä (BMW R1100S) vakuutusmaksu putosi n. 1t€ -> n. 600 euroon, IF:ssä. Tosin vasta sen jälkeen kun itse huomasin nettilaskurissa hinnan pudonneen. MP- messuilla kyselin miksi omassa on edelleen 200 € kalliimpi vakuutus kuin kaverin pyörässä (oma -03, kaverin -99). Teho sama ja paino kokolailla sama, ei ABS:ja kummassakaan.

Jos teillä vakuutukset IF:ssä kannattanee tarkistaa nettilaskurilla onko vastaavaa pudotusta tapahtunut.

IF:llä vaikuttaa pirusti myös se, että onko pyörä ajossa 2 vai 10 kuukautta. Puolen vuoden ajoilla ainakin tuon paremman puoliskon pyörän vakuutusten hinta on aikalailla kilpailukykyinen. Tosin IF:n laskutus on kyllä ihan perseestä. Puolen vuoden aikana en ole saanut sieltä vielä yhtään laskua, jossa ei olisi ollut korjattavaa, eli kannattaa katsoa ne läpi aika tarkkaan.

Melkoinen ero Pohjolalla 35-vuotiaalla naisella ja 50-vuotiaalla miehellä, itse kun sain nettilaskurista gsx-r 600 vakuutusten hinnaksi 843/1048€ kun vertailutaulukossa hintana on 597/337€.
Toki muidenkin yhtiöiden laskureissa eroa tuli mutta ei noin merkittävää, yhteissummasta erot oli maksimissaan 200€ luokkaa muilla yhtiöillä, joillain vain muutamia kymmeniä euroja.

Kriisi sanoi:
Melkoinen ero Pohjolalla 35-vuotiaalla naisella ja 50-vuotiaalla miehellä, itse kun sain nettilaskurista gsx-r 600 vakuutusten hinnaksi 843/1048€ kun vertailutaulukossa hintana on 597/337€.
Toki muidenkin yhtiöiden laskureissa eroa tuli mutta ei noin merkittävää, yhteissummasta erot oli maksimissaan 200€ luokkaa muilla yhtiöillä, joillain vain muutamia kymmeniä euroja.

Sukupuoli ei enää 1.1.2013 alkaen saa vaikuttaa EU-alueella vakuutusten hintoihin, eli ero tulee pelkästään iästä.

Tadu sanoi:
Sukupuoli ei enää 1.1.2013 alkaen saa vaikuttaa EU-alueella vakuutusten hintoihin, eli ero tulee pelkästään iästä.

Hintaan vaikutta erittäin paljon, ikä, alue ja pyörätyyppi. Lain mukaan sukupuoli ei voi enään vaikuttaa...

westy :D

Kriisi sanoi:

Kysymyksessä voi olla eri tehoinen gigseri. Olen tehnyt vertailun eri yhtiöiden välillä rekisterinumeroiden perusteella. Tuolloin ei esim. tehopudotus näy taulukossa. Rekkarit hain myytävien ilmoitusten perusteella. Mikäli tuo pyörä on Trafin tiedoissa pienitehoinen, löydät tarkemman hinnan jonkun muun merkin vastaavalta kohdalta. Pohjolan hinnoittelu on puhtain teho-painosuhde hinnoittelu eli heillä ei ole merkki tai tyyppi kohtaista hinnoittelua.

Tiedän, että laskureissa on eroja, joten tämän takia pyysin hinnat rekisterinumeron perusteella. Näin sain kaikista yhtiöistä identifioidun ja vertailukelpoisen hinnan. Lisäksi esim. postinumeroalue (myös Helsingin sisällä) vaikuttaa vakuutusten hintaan.

Olen tehnyt usean vuoden ajan hintavertailuja ja todennut, että ainut täsmällinen tapa saada oikea vertailukelpoinen hinta on rekisterinumero. Näin pyörän ikä, tai muut yksityiskohdat eivät vaikuta vertailtavaan hintaan.

Taulukon tehtävä ei ole kertoa mitä mikäkin maksaa, vaan rakentaa kokonaiskuva asiasta. Tämä artikkeli on vain referaatti (n. 40%) Moto 1 lehdessä julkaistusta artikkelista. Moni yksityiskohta aukeaa kun lukee kokonaan lehdessä olleen artikkelin.

:)

"Taulukossa on kunkin esimerkkipyörän kohdalla merkitty punaisella
kallein (liikenne+kasko yhteensä) vaihtoehto ja vihreällä edullisin
(liikenne+kakso) vaihtoehto."

- Yamaha YZF-R1 kohdalla on virhe näissä värityksissä. Tapiola 1069/530 < Pohjola 843/1236, joka merkitty vihreäksi.

tulikallio sanoi:
"Taulukossa on kunkin esimerkkipyörän kohdalla merkitty punaisella
kallein (liikenne+kasko yhteensä) vaihtoehto ja vihreällä edullisin
(liikenne+kakso) vaihtoehto."

- Yamaha YZF-R1 kohdalla on virhe näissä värityksissä. Tapiola 1069/530 < Pohjola 843/1236, joka merkitty vihreäksi.

Sorry,

Näköjään taulukon värjäyksessä on tullut painovirhe paholainen.

Tarkistin kuitenkin kaikki luvut vielä uudelleen saamistani exel taulukoista ja numerot pitää paikkansa.

Olen pahoillani värjäys virheestä... Materiaali, josta työstin kokonaisuuden on erittäin laaja ja sen on oikolukenut kolme eri henkilö. Kukaan ei ollut huomannu ko. värivirhettä. Samoin asiantuntija teksti on yksityiskohtien osalta tarkistettu useasta eri lähteestä (tässä tarkoitan kaikkia koko jutun yksityiskohtia, jotka eivät ole mukana tässä referaatissa).

westy :respect: :sad:

westy sanoi:
Sorry,

Näköjään taulukon värjäyksessä on tullut painovirhe paholainen.

Tarkistin kuitenkin kaikki luvut vielä uudelleen saamistani exel taulukoista ja numerot pitää paikkansa.

Olen pahoillani värjäys virheestä... Materiaali, josta työstin kokonaisuuden on erittäin laaja ja sen on oikolukenut kolme eri henkilö. Kukaan ei ollut huomannu ko. värivirhettä. Samoin asiantuntija teksti on yksityiskohtien osalta tarkistettu useasta eri lähteestä (tässä tarkoitan kaikkia koko jutun yksityiskohtia, jotka eivät ole mukana tässä referaatissa).

westy :respect: :sad:

Nou problem, hyvä artikkeli kaikkiaan ja rahanarvoista tietoa. :thumbup:

"The Devil's in the details", kuten englantia puhuvat sanovat ja minä vaan kiinnitin tuohon Yamaha riviin huomiota erityisesti.

2012 huhtikuussa tarjous ifistä uuteen vfr1200 4000e,ympärivuotinen täyskaskoineen.
2013 tammikuussa tarjous 1260e, täysin samat lähtökohdat vakuutuksenottajalla/laitteella.

Eli melko nopeasti tuo hinta ilmeisesti putoaa; olisiko pyörän iällä sitten noin suuri painoarvo. Onko kyseessä ehkä laskelmoitu "opettelujakso" uudelle "kuski/pyöräsuhteelle" ?

W-P sanoi:
2012 huhtikuussa tarjous ifistä uuteen vfr1200 4000e,ympärivuotinen täyskaskoineen.
2013 tammikuussa tarjous 1260e, täysin samat lähtökohdat vakuutuksenottajalla/laitteella.

Eli melko nopeasti tuo hinta ilmeisesti putoaa; olisiko pyörän iällä sitten noin suuri painoarvo.

Jos pakottavaa ei ole pitää Ifissä (kallis tämän tyypin mopoilla), niin Tapiolassa rapiat 600 egeä.
Mulla vaihtu laakista Ifistä Tapiolaan ja joku mainosti, oliko se Pohjantähti? stadissa, vieläkin pikkusen edullisempi.

Back