• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-tarvikkeiden tilaus USA:sta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tein pieniä vertailuja Raidersdiscountin(USA) ja FC Moton (Saksa) välillä koskien Arain RX 7 Corsair kypärää. Lopputulos oli että kannattaa tilata Saksasta, on edullisempi jos jenkkilästä laskee rahdin + tullin(2,7%) ja ALV:n
cool.gif
062802moto_prv.gif
mukaan. Yksivärisessä ero ei ole suuri, vai noin 10€ luokkaa mutta jo majestic värissä ero on yli 20€.

Niin että onkos tuolla ECE ja DOT hyväksynnillä paljonkin eroa/voiko tulla mitään ongelmia missään tilanteessa Suomessa kun himottaisi tilata Iconin uus potta millä ei vielä ECE hyväksyntää ole... tulossa on kyllä ilmeisesti, mutta ei malttaisi odottaa  
tounge.gif
Teoriassa tuo Jenkkien DOT- (department of trafic) ei ole kelvollinen hyväksyntä täälä Suomessa (EU:ssa).

Itse olen ajellut jo vuosia USA- kypärillä Suomessa. Viimeisin on Arain RX-7 Corsair, jonka kanssa olen ollut tänä vuonna pariin otteeseen ratsiassa. Eipä kukaan ole noissa ratsioissa ollut kiinnostunut mikä tarra potassa on ollut.
Täysin samaa mieltä, ei niitä tarroja kukaan oo kytänny. Ja turvallisuudessa ei varmastikaan mitään eroa.

edit: Itsellä on kbc vr2r, joka on 20grammaa painavampi kuin ece versio, voi olla jopa aivan samakin kuorirakenne, kuin ece versiossa..

Olisin tilannut shiftracingin ajofarkut (99) bikebanditista mutta postikulut (138) on melkeinpä tuplaten farkkujen hinnan. Siihen vielä lisäksi tulli ja alvi.
Millä postikuluilla on porukka tilannut kamoja? Joskus oon lähettänyt itselleni tavaroita jenkeistä kotiin eikä ne maksanut kun jotan 20 ja varmasti painoi enemmän kun yhdet farkut.

Millä postikuluilla on porukka tilannut kamoja?
Ridersdiscount.com lähettää 25 USD/tilaus.

Edit. Kun aikoinaan asiaa tiedustelin/varmistelin, niin sain vastauksen:

Thank you for your inquiry with RidersDiscount.com, we offer a flat rate shipping fee of $25.00 per order to Finland. That means whether you buy one or several items in our store shipping is still just $25.00 for the whole order.

Millä postikuluilla on porukka tilannut kamoja?
Postikuluillahan noi kekkulit välillä yrittävät tienata, etukäteen kysyminen/tinkiminen on hyvä muistaa.

Jalkatapit ja suojapellit : 50$
Runko : 100$
Keulaputket : 75$
Kypärä yms ridersdiscountista : 25$

Nämä siis mitä itse maksoin, en huomannut paketeista katsoa paljonko oli toteutuneet kulut.

Kiitos vinkeistä, täytyy pistää meiliä ja kysellä ovatko tosissaan tuolla bikebanditissa noista toimituskuluista.

Riderdiscountissa ei myydä noita shiftracingin kamoja jotka haluaisin, riderdiscountin myymiä iconeita saa suomestakin.
Täytyy yrittää etsiä joku toinen lafka joka myis shiftiä ja lähettäis vielä kohtuu hintaankin tänne pohjolaan.

Takki Fox Creek Leather
nahkatavaraa
Mulla molemmat peukut pystyssä Fox Creek Leatherille.
thumbs-up.gif
Tilasin työkalurullan ja tuotteen nimeltä "The Belt". Paketti perillä kuudessa päivässä ja olisi tullut nopeamminkin, ellei Helsinki-Vantaan lentokentän tulli olisi hidastanut matkan tekoa. Tuotteet jotka tulivat nyt ovat todella laadukkaita. Jossain välissä tilaan kyseisestä firmasta ajotakin ja muuta sälää.

Kyselin Jenkkilän pojilta suoraan, mistä kannattaa ostaa varaosia.

Katsokaapa itse, alkuperäiset osat (Honda, Kawa, Suzu ja Yammu) ihan naurettavan halpoja, mm. Susnakkeen pyörään -Linkki-.

Esimerkkinä Tuusmotorilta kysyttänä meikäläisen DL 1000:iin etu- ja takavanteet, levyillä ja laakereilla = n. 1800 €.

Linkin mukaisesta paikasta ostettuna sama setti = 715 €. Siihen kun lyö rahdin ja alvin päälle, ollaan takuuvarmaan hinnassa, joka ei ole edes puolta siitä, mitä täältä Suomessa.

Mikä he****ti tässä suomalaisessa varaosatouhussa oikein mättää ja maksaa....?

-Masa

Onko kokemusta Masan linkin toimitusajoista?
Mulla ei itselläni ole siitä muuta tietoa, kuin se että V-Strom Riders Internationalin sivuilla monet kaverit sanoo, että tuo MR cycles (http://www.mrcycles.com/) on se ainoa paja, josta siellä olevat kaverit ostaa juurikin tuon edullisuuden ja toimituksien takia.

Mulla on vaan nämä suositukset, joten enköhän minäkin ala ostamaan sieltä tavaraa...

Taidan kokeilla ensiksi ostamalla ihan tavallisen kytkinkahvan kokeeksi...

-Masa

Ei voi olla totta...

Tuolla MR:lla maksaa kytkinkahva 33 $ = 22,50 €, kun taas Tuusmotorilla 55 €. Jos esim. (täytyy tarkastaa huomenna) toimituskustannukset olisi 25 $ = 17 €, => kokonaishinta kotiin toiitettuna olisi 39,50 €.

Ja nyt jos vielä huomioi sen, että kokonaisuus pysyy alle 50 €, siitä ei mene edes tulleja, eikä alv:ta...

-M

Tuntuu olevan nuo tullit ja alvit tuurissaan muutenkin, tilasin jenkeistä pleksin ja tuli postiin kirjeenä! Siis iso custompleksi eikä mikään postimerkki.

Tämän päivän Turun sanomat tiesi kertoa että tullin haaviin jää n. 2% ulkomailta tulevista lähetyksistä. Oma paketti kun saapui rapakon takaa kuukausi takaperin, oli noudettavissa omasta postista ilman alveja ja tulleja.

EU:n ulkopuolelta tulevat lähetykset menevät käsittääkseni postitulliin, jossa katsotaan arvon perusteella tullikäsittely. Onko noissa tullin läpi lipsahtaneissa paketeissa ollut oikein täytetty rahtikirja mukana vai ovatko olleet ns. lahjalähetyksiä kaverilta? Itselläni ovat paketit jääneet aina tulliin, kun olen tilannut USA:sta virallisista putiikeista (rahtikirjoissa oikeat tiedot).

Olen tilannut vuoden sisään neljä (4) kertaa osia/tarvikkeita USAsta ja joka kerta tullauksen kanssa homma on toiminut eri tavalla:
1. Ei tullia, paketti tuli suoraan ovelle lähettifirman toimittamana.
2. Paketti jäi tulliin, mutta noutaessa tulli oli niin pieni, ettei mennyt kuin käsittely kulut.
3. Paketti jäi tulliin, mutta noutaessa tulli niin pieni, ettei peritty mitään kuluja  -> annettiin vain paketti suoraan käteen.
4. Paketista veloitettiin tulli ja käsittelykulut.

Aina tullissa vaatineet nähdä maksutositteen suorituksesta, Visa, Paypal, jne. tai tilausvahvistuksen.

Joten omalla kohdallani tämä tullin kanssa asioiminen on ollut aina arpapeliä  
nixweiss.gif

Olen tilannut vuoden sisään neljä (4) kertaa osia/tarvikkeita USAsta ja joka kerta tullauksen kanssa homma on toiminut eri tavalla:
1. Ei tullia, paketti tuli suoraan ovelle lähettifirman toimittamana.
2. Paketti jäi tulliin, mutta noutaessa tuli oli niin pieni, ettei mennyt kuin käsittely kulut.
3. Paketti jäi tulliin, mutta noutaessa tulli niin pieni, ettei peritty mitään kuluja  -> annettiin vain paketti suoraan käteen.
4. Paketista veloitettiin tulli ja käsittelykulut.

Aina tullissa vaatineet nähdä maksutositteen suorituksesta, Visa, Paypal, jne. tai tilausvahvistuksen.

Joten omalla kohdallani tämä tullin kanssa asioiminen on ollut aina arpapeliä  
nixweiss.gif
Oliko tuossa kohdan 1 tapauksessa kyseessä myös arvoltaan pieni lähetys?

1. kohdassa tilauksen arvo oli noin 300EUR -> tiivistesarja, kumiholkkeja, katteiden kiinnitys ruuveja&pikalukkoja yms. pientä sälää  
biggrin.gif

sanoi:
Ei voi olla totta...

Tuolla MR:lla maksaa kytkinkahva 33 $ = 22,50 €, kun taas Tuusmotorilla 55 €. Jos esim. (täytyy tarkastaa huomenna) toimituskustannukset olisi 25 $ = 17 €, => kokonaishinta kotiin toiitettuna olisi 39,50 €.

Ja nyt jos vielä huomioi sen, että kokonaisuus pysyy alle 50 €, siitä ei mene edes tulleja, eikä alv:ta...

-M

Saitko tilattua tavaraa tuolta mrcyclesistä ja millaiset olivat todelliset toimituskulut?

Pitäisi tehdä vähän jarruremppaa Suzukiin ja olen etsinyt alkuperäisiä tiivistesarjoja jarrusatuloihin. Melkein kaikki keksimäni eurooppalaiset nettikaupat selannut läpi ja hintataso on käytännössä sama kuin Suomessa.

Esimerkiksi osanro. 59100-29830, eli etusatulan tiivistesarja maksaa suomessa tai euroopassa n. 45 EUR. Tuolla mrcyclesillä hinta on reipas 21 USD. Sanoisin hintaeroa merkittäväksi...

Into laantui kuitenkin, kun luin mrcyclesin sivuilta löytyvän "pelottelun" toimituskuluista:

"International Orders

We wish we could easily ship any part to any part of the world. Unfortunately, international shipping these days isn't cheap or easy. Sometimes it isn't even possible. Any deal you may have found may not be a deal after you include international shipping charges. These issues are beyond our control. We would like to make you aware of the cost, time and pitfalls of international shipping.
When placing an international order, please stay on top of your email and expect lengthy delays. Also, the only form of payments acceptable in these situations would be Western Union Wire Transfers and Paypal."

Mielelläni kuulisin siis ensikäden kommentteja toteutuneista kokonaiskustannukista tuolta tilatessa.

1. kohdassa tilauksen arvo oli noin 300EUR -> tiivistesarja, kumiholkkeja, katteiden kiinnitys ruuveja&pikalukkoja yms. pientä sälää  
biggrin.gif
Juuri tärähti +900 dollarin paketti kotiovelle. Ei tulleja tällä kertaa. 4 lähetystä puolentoista vuoden sisään ja ainoastaan yhdestä joutunut maksamaan alvit ja tullit. Arpapeliä.

Back