Yksi kokemus varusteiden tilaamisesta Jenkkilästä.
Tilasin Jenkeistä huhtikuussa nahkatakin ja maksoin tilauksen luottokortilla. Asiakaspalvelu ilmoitti tilaamani tuotteen olevan loppu ja kysyivät haluanko vaihtaa tilaukseni vai odotanko että saavat tuotetta lisää. Päätin vaihtaa tilaukseni. Pienten ongelmien ja viivytysten jälkeen parin viikon päästä tullista tuli pakettikortti. Menin hakemaan pakettia, mutta eihän siellä mitään takkia ollut vaan kengät ja hanskat. Luonnollisesti en pakettia ottanut vastaan vaan tulli lähetti sen takaisin. Ilmoitin yritykselle miten oli käynyt ja he vastasivat että lähettävät takin kun saavat paketin takaisin. Odottelin melkein kuukauden ja kun mitään ei alkanut kuulumaan niin otin uudelleen yhteyttä asiakaspalveluun. Sieltä vastattiin että odottavat edelleen pakettia jonka minä olin käännyttänyt takaisin. No en oikein uskonut ja päätin soittaa tulliin. Sieltä kerrottiin että ovat laittaneet paketin postin kautta takaisin samana päivänä kun sitä kävin katsomassa. No, sitten soitin postiin josta kertoivat paketin lähteneen ajallaan eteenpäin. Tulin siinä kysyneeksi pakettikortissa olevaa seuranta numeroa ja kirjoitin sen ylös. Kun vertasin numeroa joka oli paketissa ja minkä olin saanut sähköpostiini yritykseltä, nepä eivät olleetkaan samoja!? Yritys luuli että paketti jonka numeron minulle lähettivät oli jätetty palauttamatta koska joku muu oli sen luonnollisesti itselleen lunastanut. Kun lähetin heille numeron joka oli paketissa jonka käännytin takaisin, tuli vastauksena että lähettävät minulle takin pikana. Takki tuli ja nopeasti tulikin.
Kertomus on aikalailla lyhennetty versio, sähköpostiliikennettä kertyi koneelleni noin 40 viestiä lähetettyjä ja vastaanotettuja.
En kerro yrityksen nimeä koska kysymys ei ole huijauksesta vaan pelkästä erehdyksestä, ja homma on jo kunnossa. Mutta voi tästä ainakin sen oppia että tarkistaa että ne koodit on samoja siinä paketissa ja sähköpostissa jos jotain joutuu takaisin lähettämään.
Tullin ja postin toiminta oli erittäin asiallista ja nopeaa asian selvittelyssä, mistä iso kiitos heille.