• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-tarvikkeiden tilaus USA:sta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joitakuita saattaa esim. kiinnostaa tama Astar Vector puku BikeBanditilla. Loytyy 1- ja 2-osaisena. Ei pahan hintainen nailla kursseilla.
Ehdin jo innostua. Kunnes huomasin että tuosta Vectorista ei oikeasti olekaan kokoja muusta kuin sinisestä väristä (2pc). Se siitä.
veryangry.gif

Mitenkäs tuo nahkavaatteiden ja nahkasaappaiden tullin viemä prosentti? Siis alv:n lisäksi.
Koskeeko tuo 12% (vaatteet) myös moottoripyöräilyyn tarkoitettuja nahkapukuja?
Muistaakseni nahkavaatteiden tulli oli 4% kun viime kesänä asioin tullissa.
Itse juttelin aiheesta tullivirkailijan kanssa tällä viikolla. Näytti minulle tariffikohdan "nahkavaatteet" tjsp, joka piti sanallisesti sisallään myös suojavarusteet, jotka on valmistettu nahasta.
Sen sijaan ei osannut kertoa kuinka menee tekstiilistä valmistetut moottoripyöräilykamat, koska sille ei ole (kuulemma) yksiselitteistä tariffia. Kehotti ottamaan yhteyttä tullineuvontaan, jos asia on ajankohtainen.
Minkä tariffin mukaan tuo 4% vero kannettiin?

Mitenkäs tuo nahkavaatteiden ja nahkasaappaiden tullin viemä prosentti? Siis alv:n lisäksi.
Itse juttelin aiheesta tullivirkailijan kanssa tällä viikolla. Näytti minulle tariffikohdan "nahkavaatteet" tjsp, joka piti sanallisesti sisallään myös suojavarusteet, jotka on valmistettu nahasta.
Sen sijaan ei osannut kertoa kuinka menee tekstiilistä valmistetut moottoripyöräilykamat, koska sille ei ole (kuulemma) yksiselitteistä tariffia. Kehotti ottamaan yhteyttä tullineuvontaan, jos asia on ajankohtainen.
En enää muista minkä tariffin mukaan meni, mutta käyn ensi viikolla hakemassa nahkatakin tullista ja sitten varmaa tietoa.

Mun tullauspäätöksessä lukee:

Ajotakki (tekstiili): 4% (4203100000)
Ajohanskat (nahka): 7% (4203299900)

onko kukaan tilannut yoshimuraa tai muita putkia noista? mitenkä halvalla sitä loppujen lopuksi selviää?
Tilasin Motomummystä yoshimuran kokoputkiston k7 1000 gixuun 870e jäi hintaa hiilarivaimentimella.Rosteri ois ollu 90$ halvempi mikä maksaa suomessa 1245€.
Että suosittelen. Paketti tuli 11 pv tilauksesta.
Ilmeisesti tulli halusi osansa? Millaisilla prosenteilla ne putkia rokottaa? Paljonko tuli postimaksuja putkille?

Edit: Sieltähän niitä vastauksia alkoi löytyä, kun selasi ketjua taaksepäin. Eli tulli 3.7% ja jollakin oli tullut putkille reilu sata taalaa postimaksuja.

En enää muista minkä tariffin mukaan meni, mutta käyn ensi viikolla hakemassa nahkatakin tullista ja sitten varmaa tietoa.
Tässä varmaa tietoa:
-Vaatteet ja vaatetustarvikkeet nahasta tai tekonahasta
- Vaatteet
-Taric koodi: 4203100000

Mikäli nahkavaatteesta perittiin 12% tulli, se on aivan varmasti väärin!

Tässä varmaa tietoa:
-Vaatteet ja vaatetustarvikkeet nahasta tai tekonahasta
   - Vaatteet
      -Taric koodi: 4203100000

Mikäli nahkavaatteesta perittiin 12% tulli, se on aivan varmasti väärin!
Nyt kävin hakemassa nahkatakin tullista ja ylläoleva koodi on täysin oikein. Tullia meni 4% ja siihen alv. 22% päälle, mutta koska tullin osuus oli alle 10€ niin sitä ei tarvinnut maksaa.

Jos joku on tilaamassa Ridersdiscountilta tai Flyin Brianilta ensi kuun alussa ajokamaa, niin tungen kimppaan pienellä tarpeella.
Voin toki myös kimpan organisoidakin luotettavissa piireissä - ennakkomaksu kunniassa ja tullit jyvitettynä.
Tarve olisi näille hanskoille, joita saapuu varastoon ensi kuun alkupuolella heillä:
Joe Rocket-hanskat
Suomessa hintaa sadan kahdenkympin luokkaa, hemmetin hienosti istuu omaan lapioon.

Itse tilasin tuolta motomummystä putken ja maksoin tilisiirrolla. Eikös tuo verkkopankin kuitti käy tullille ihan normaalisti?. Ja lähettääkö ne sen sieltä helsingistä sen tuohon tampereen tulliin vai tarviiko erikseen pyytää?

Back