• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-retki Juicen muistolle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Heimari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vielä jos käydään Ranskan maalla ajelemassa pitkin Seinen rantaa... (Napoleonin mopo)
biggrin.gif

Tässä kooste.

Pieksämäki- Bluesia Pieksämäen asemalla

Mitä vielä unohtui?
Ko. kappaleen alussa tulee kuulutus:
Pikajuna numero 272 Helsingistä Kuopioon, Iisalmen ja Kontiomäen kautta Ouluun saapuu raiteelle kaksinollakuusi

Ja lopussa:
Pikajuna numero nollakolmetoista Joensuusta, Jyväskylän, Jämsän ja Tampereen kautta Turun satamaan lähtee raiteelta 498

^Nuo numerosarjat viittaavat Alkon muinaisiin juomien etikettikoodeihin.

013 oli tietenkin Koskenkorva.

Olin aikoinaan itse Alkossa neljä vuotta tiskin takana ja yritän kaivaa noita muita muististani...

498 viittaa 4-alkuisena punaviiniin, olisikohan ollut joku halvin sellainen, esim Rioja Tinto tai vastaava.

272... Kakkosella alkoivat liköörit ja katkerot, voisiko tämä olla Carillo?

Yhtään en kuuklettanut vielä, pelkkää unohduskeskuksen penkomista.
nixweiss.gif

Tässä kooste.

Pieksämäki- Bluesia Pieksämäen asemalla

Mitä vielä unohtui?
Ko. kappaleen alussa tulee kuulutus:
Pikajuna numero 272 Helsingistä Kuopioon, Iisalmen ja Kontiomäen kautta Ouluun saapuu raiteelle kaksinolla

Ja lopussa:
Pikajuna numero nollakolmetoista Joensuusta, Jyväskylän, Jämsän ja Tampereen kautta Turun satamaan lähtee raiteelta 498
Hienoa, taas lisää,

Kartta päivitetty.
http://maps.google.fi/maps....329669c

Kappaleessa Mene mäkeen käydään sitten seuraavissa paikoissa: Koli, Pallaskero ja Ruka. Tuli taas mutkia matkaan.

Pitää välillä kuunnella muutakin kuin Juicea
smile_org.gif

Kielipää kappale:
"Meidän kesäkaveri on nimeltänsä Turo
se hymyilee kuin jogurtissa uinut riisimuro
"Kotoisin oon Espoosta, mä osaan edustaa
mä puhun itävaltaa, mä puhun belgiaa
Mä osaan kato sveitsiä ja kanadaakin vääntää
ja niinkuin U.S.A:takin voin texasiksi ääntää"
Meidän kesäkaveri osaa edustaa
Se puhuu arabiaa, joo - ja myöskin vallilaa
...
Musta tulee kääntäjä, mä vedän huipputaksaa
Osaan länsi- sekä itä- että aavasaksaa
..."

Tässä Espoo, Vallila ja Aavasaksa.
Hankin elämän heti seuraavasta alennusmyynnistä.

Tuo Juicen singlet 6-boksi pitää hankkia kirjastosta ensi tilassa. Siinä on näköjään monta minulta ohi mennyttä kappaletta.
sad_orig.gif

Se on hieno paketti. Itsekin lainasin sen kirjastosta, nyt sen sisältämät biisit ovat pyörineet taustalla jo useamman päivän. Mukana on myös vanhoista kappaleista vähän erilaisia sovituksia.
Juicen tuotanto mulla on melkein kokonaan vinyylillä, tuli jo silloin aikanaan osteltua. Tässäpä tämä ikäluokkakin paljastuu
tounge.gif

Kävi kyllä mielessä tuo Juice-kierros, olisiko sille sopiva nimi Maamme laulut?

Niin..yli 20 minäkin olin kun cd-formaatti vasta yleistyi..vinyyleitä on hyllyssä reilu puoli metriä
biggrin.gif

Grand slam:hän tarkoittaa turneeta tai kiertuetta, sitäkin voisi käyttää paikat kiertäneelle myönnetyn Diplomin otsikkona
tounge.gif

Keruu aloitettu
baaa.gif

Ylöjärvi ja Hämeenkyrö käyty ja kuvattu
tounge.gif
Mitähän tuossa tuli reilu viikko sitten? Kun Jyväskylän näyttelyssä poikkesin ja sieltä Jämsän ja Tampereen ohi siitä Nokian ja Ylöjärven kupeesta menin Kurun ja Virtain kautta takasin kotiin....no enpähän Jykylän jälkeen tosin missään pysähtynyt kun ei ollut tarvetta.......

Back