• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-pysäköinnit Helsingin keskustassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Petri12r
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mopottaja sanoi:
Ainakin pysäköinnin arvostus nousee ensi viikolla, joten varmaan tulee lisää parkkipaikkojakin: HS

Tuskinpa mikään muuttuu... Siellä on paljon parkkeeraajia, joita ei vähääkään hetkauta noi maksut. Pitäs varmaan 10-100 kertastaa ennenku toi sakko alkas toimii. Rengaslukko olis varmaan tehokkain ase piittaamattomimpia vastaan.

nilindgr sanoi:
Onko tähän mp-pysäköinnin ajanjaksoon tullut muutos vuoden 2006 jälkeen? Ainakaan Bulevardille ei ole vielä ilmestynyt mp-parkista kertovaa kylttiä.

Tänään tuohon oli ilmestynyt punakeltaisia tötsiä tienvieri täyteen, reikä maahan torin kulmalle ja liikennekyltti jossa siirtokehotus 31.4. asti. Joten lieköhän sen jälkeen taas parkki käytössä.

Ruoholahdessa kannattaa huomioida, että liittymäparkin kiintiö tulee arkiaamuisin täyteen. Kolleega, joka piti kotiloaan ko. hallissa, sanoi tulevansa kahdeksaksi duuniin juuri siksi, että ehtii tuonne liittymäparkkiin. Yhdeksäksi tulijoille liittymäparkkipaikkoja ei yleensä riitä. Muutehan tuo parkkihalli on lievästi sanottuna kallis.

C1-200 sanoi:
Kannattaa myös muistaa edullinen liityntäpysäköinen esim. Ruoholahden metroasemalla 12h / 2 euroa.

Matkustajanopas

T:Hessu
Ja lisäksi näissä kannattaa muistaa, että halliin pitää sisääntullessa leimata matkakortti. Eli toki kustannus on hieman enemmän kuin kaksi euroa, mutta silti ihan kohtuullinen, jos autoa pitää pitää parkissa koko päivän.

C1-200 sanoi:
Kannattaa myös muistaa edullinen liityntäpysäköinen esim. Ruoholahden metroasemalla 12h / 2 euroa.

Matkustajanopas

T:Hessu

Olen pari kertaa yrittänyt päästä tuonne sisään sieltä Länsiväylälle lähtevässä tunnelissa mutta portti ei ole auennut. Väitti ettei ole ajoneuvoa eikä antanut lippua.

Onko tuossa jokin juju että pääsee mopedilla sisään?
Koitin vekslata pyörän paikkaa ym. mutta tuloksetta.

tharenth sanoi:
Olen pari kertaa yrittänyt päästä tuonne sisään sieltä Länsiväylälle lähtevässä tunnelissa mutta portti ei ole auennut. Väitti ettei ole ajoneuvoa eikä antanut lippua.

Onko tuossa jokin juju että pääsee mopedilla sisään?
Koitin vekslata pyörän paikkaa ym. mutta tuloksetta.

No juu, se on vähän kinkkinen. Olen pysäköinyt pyörän siellä usein - välillä onnistuu ja välillä ei.

Siinä on ilmeisesti kaksi anturia. Toinen ennen puomia ja toinen sen jälkeen. Aiemmalla pyörällä kävi juurikin noin, että ei saanut edes lippua, kun eka anturi ei tunnistanut pyörää.

Nyt CBF1000:lla käy yleensä niin, että saa lipun ja puomi aukeaa, pääsee sisään jne, mutta kulkupeli jää jälkimmäiseltä anturilta huomaamatta. Tässä tapauksessa systeemi tulkitsee tilanteen niin, että on otettu lippu, mutta ei olekaan ajettu sisään (sehän olisi kätsy tapa käydä kaverin autolla hakemassa oma pois, jos on jäänyt pitemmäksi aikaa). Tästä seuraa sitten makuvaiheessa automaatilla se, että laite "syö lipun" ja käskee ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, josta sitten saa uuden lipun 2 eurolla. Joskus asiakaspalvelussa selittivätkin, että tuota ei saa säädettyä prätkille tarpeeksi herkäksi, kun sitten se rekisteröisi viereisellä puomilla olevan auton.

Tuosta ensin mainitusta ongelmasta muistaakseni selviää painamalla jotain "puhelu" nappia siinä puomilla. Neuvovat hakemaan lipun asiakaspalvelupisteestä.

Joskus ovat olleet laiskoja ja kysyneet, että mahdunko ajamaan puomin ohi. Ja aika usein olen itse ollut laiska enkä ole viitsinyt kysellä, vaan :orgmp:

pleksi sanoi:
Tuosta ensin mainitusta ongelmasta muistaakseni selviää painamalla jotain "puhelu" nappia siinä puomilla. Neuvovat hakemaan lipun asiakaspalvelupisteestä.

Joskus ovat olleet laiskoja ja kysyneet, että mahdunko ajamaan puomin ohi. Ja aika usein olen itse ollut laiska enkä ole viitsinyt kysellä, vaan :orgmp:
Minulla oli joskus autolla kyseisestä hallista poistuessa joku lippuhässäkkä ja silloin kyllä saivat sen puomin auki ihan sieltä jostain valvomosta. Ei siis tarvinnut peruutella ja lähteä mitään lippuja hakemaan.

villho sanoi:
Minulla oli joskus autolla kyseisestä hallista poistuessa joku lippuhässäkkä ja silloin kyllä saivat sen puomin auki ihan sieltä jostain valvomosta. Ei siis tarvinnut peruutella ja lähteä mitään lippuja hakemaan.

Toki saavat valvomosta puomin auki, mutta ainakin minua pyysivät hakemaan lipun, jolla voin sitten myöhemmin lähtiessä maksaa (siis tässä käsittääkeni puhuttiin nimenomaan halliin tulemisesta). Voi olla, että saavat lipunkin tulemaan puomilta, jos ajoneuvoa ei tunnisteta. Ehkä mullekin on käynyt joskus niin, en muista varmaksi.

Noita erilaisia kombinaatioita ja ohjeita on ollut aika montaa sorttia riippuen kuka valvomossa sattuu olemaan (joskus pysäköin tuolla päivittäin, kun olin kyseisessä korttelissa duunissa ja oli firman kortti). Esim. "Aja puomin ohi jos mahdut", "Odota siellä, mä tuun kattoon", "Avaan puomin, tuu sit tänne", "Jaa... mikäs siinä ny on, no mä avaan sulle puomin", "Peruuta pois ja kokeile katutason puomia" jne. Ja näistä eri variaatioita sekä tullessa, että lähtiessä. Eli ei ole erityisen selkeä paikka mopon pysäköintiin :p

Nykyään suosin Leppävaaran aseman liittymäparkkia. Ei ole puomihässäköitä ja autollakin hinta on tasan euron. Ja tilaa riittää. :thumbup:

Mä oon Ruoholahdessa aina työpäivän ajaksi jättäny pyörän jonnekkin oven pieleen/jalkäytävälle/pyörätelineiden viereen tms ilman sanktioita. Eipä viime kesänä kyllä tullut käytyä kuin kymmenkunta kertaa pyörällä, tänä kesänä tarttee varmaan useempi kymmenen päivää viettää tuolla.

Nyt on bulevardinkin parkkiruudut taas käytössä.

En tiedä oliko asialla vaikutusta, mutta pistin asiasta (jo) viime viikolla palautetta Helsingin Rakennusvirastolle, johon en tosin saanut missään vaiheessa mitään muuta vastausta kuin että se on laitettu eteenpäin henkilölle X.

En jaksa kahlata ketjua läpi mut tarvitsin mp:lle vakipaikan ja totesin tarjonnan melko arvokkaaksi ja kirjavasti hinnoitelluksi! Tarkoitus ei ole mainostaa mutta mieleen tuli ett kai me voitais täs ketjus kertoa myös hinnoista ja p-paikoista? Jos p-paikkafirmat vaik lukiskin tätä, niin ehkä vois tulla kilpailua? Vai onkohan tää vaan toiveajattelua...

Keväällä etsimisen jälkeen löyty Europark Kluuvista joka ainoana antaa kk-hinnoittelussa mp:lle puolikkaat hinnat suhteessa autoihin. Nyt kun olen koko tän kesän ajanut pojan Gixxerillä niin päätin hankkia varmemman p-paikan ettei pojan pyörä ole aivan alttiina varasteleville ryökäleille.
Nyt maksan 24h/kk paikasta 124 egee vrt. moni muu firma joka myy vastaavaa järjestään yli 350 egee samalle ajalle.
Jos siis on vakituisesti Stadissa töissä 20 pvää/kk niin eipä ole kallis: 6,20€/pvä.

Viimeksi muokattu:
Nyt se alkoi - eli kadunvarsipysäköityjen moottoripyörien sakottaminen. Ainakin omalta osaltani. C-alueella asukaspysäköintipaikalla olleen pyörän sarveen ilmestyi eilen 60e pikavoitto, tietysti omaa laiskuuttani kun en ollut jaksanut käydä hakemassa tarraa HKR:ltä (autolle kun on voimassaoleva asukaspysäköintilupa ja tuohon saa toisen ajoneuvon lisättyä).

Kannattaa siis alkaa varoa.

Pari viikkoa sitten vissiin loppui jonkun parkkipirkon lomat Katajanokalla, kun siellä oli harrastettu samaa. Kaikki lähialueen tienvarsiparkatut kaksi pyöräiset sakotettu. Parhaimmat niitä vissiin sai kahtena päivänä peräkkäin.

Lazarus sanoi:
Pari viikkoa sitten vissiin loppui jonkun parkkipirkon lomat Katajanokalla, kun siellä oli harrastettu samaa. Kaikki lähialueen tienvarsiparkatut kaksi pyöräiset sakotettu. Parhaimmat niitä vissiin sai kahtena päivänä peräkkäin.

Skatta on maailman pahin persreikä mitä tulee parkkimaksuihin. Itse keräsin 1½ vuodessa noin 630 euroa maksettavia. Siellä asuu parkkipekan mukaan parisenkymmentä eläkeläisihmistä jotka ei kuulemma muuta tee kuin soittavat pysäköinninvalvontaan aina ja heti kun havaitsevat laskutettavaa. Parhailla on kuulemma sitä varten ostetut huippukiikarit jopa :thumbup::grin:

GuessWho sanoi:
Skatta on maailman pahin persreikä mitä tulee parkkimaksuihin. Itse keräsin 1½ vuodessa noin 630 euroa maksettavia. Siellä asuu parkkipekan mukaan parisenkymmentä eläkeläisihmistä jotka ei kuulemma muuta tee kuin soittavat pysäköinninvalvontaan aina ja heti kun havaitsevat laskutettavaa. Parhailla on kuulemma sitä varten ostetut huippukiikarit jopa :thumbup::grin:

Ekat sakot oli eilen ilmestynyt mulle, keväästä ollut samassa paikassa normi duuniajan puitteissa. Juu valituksia tulee mistä milloinkin tääl :)

Back