• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-poliisin ajotyyli berttana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Koulutusvaatimuksethan ovat hiton tiukat, jos joku ei tiennyt. Ei riitä, jos jollakin konstaapelilla on oma prätkä ja haluaisi prätkäpoliisiksi. Mm. fyysistä rääkkiähän siellä koulutuksessa on tiettävästi aika tavalla (muistan kuvia siitä kun työntävät pyöriä jossakin "sahara"-hiekassa) ja sen takia yhtään naista ei ole toistaiseksi koulutukseen hyväksytty.
Ainakaan koulutuksen jälkeiset vaatimukset eivät ilmeisesti ole sitten enää yhtä tiukat, päätellen muutamasta täällä päin vaikuttavasta möhömahasta? Ukot hengästyvät jo noustessaan pyörän selästä.

*reps*
biggrin.gif

Joo mä näin kans kerran Pähkiksen nesteellä sellaisen moottoripyöräpoliisin että katoin aluks että onko Mika Halvari saanut jobin. Oli äijällä kokoa ja mahaa aivan älyttömästi. Arvioisin sellainen 130-140kg. Ois muuten ollut näky R1:sen selässä
tounge.gif
Oli ehkä pitänyt antaa prätkä kun ei mahdu maijaan enää kuin sikaosastolle.

Olisi kiva joskus päästä seurailemaan mopopoliisien ajoharjoittelua. Tai jopa itse osallistumaan.
MP-poliisithan käyvät joka vuosi ennen ajokautensa alkua kahden päivän mittaisen ajokoulutuksen Räyskälässä. Viime vuosituhannen lopulla olin mukana seuraamassa koulutuksen vaiheita yhden päivän ajan, hommiin sisältyi normaali jarrutus/väistökuvioiden lisäksi Räyskälän hieman reilun kilometrin mittaisen radan kiertoa uudehkoilla Yammuilla, crossiradan kiertoa niinikään uudehkoilla pikkunelarienskoilla, viestiketjussakin mainitun "saharahiekan", joka itseasiassa oli pirun upottavaa, kuin hiekkarantahiekkaa, ylitystä vanhoilla jo vuosia sitten käytöstäpoistetuilla ja miljoona kertaa kaadutuilla bemareilla (tätä pääsi myös ulkopuolinen joukkomme testaamaan) sekä hieman alle satakilometrinen maastoajolenkki katukäytöstä poistetuilla maantiepyörillä. Ja maastolenkki ei todellakaan ollut mitään pelkkää hiekkatieajelua, vaan osittain ihan kelvollista kuivan kangasmetsän enduropolkua juurineen, töyssyineen ja spooreineen.

Minulla ainakaan ei tule mieleenkään lähteä näitä kaiffareita haastamaan maantietakaa-ajoon :-P

Back