• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp poliisi törttöilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi kädellä vilkkua imitoiden toimii tai näyttää kädellä
alespäin niinkuin koiraa taputtais.Näitä on käytetty ja mulle näytetty
Molemmat kait aika käytettyjä, siis tuo käden sormen pyörittäminen ikäänkuin vilkkuna tai kädellä alaspäin taputtelu. Jälkimmäinen taitaa myös tarkoittaa että hidasta vauhtia. Syy siihen voi olla tietysti joku muukin mutta varmaan kannattaa hidastaa jos moista näytetään.

Joo itselläni tuli ekana mieleen tuo sormi pystyyn ja pyöritystä.. se nyt tuntuu semmoiselta helpolta ja nopealta minkä toinen ehkä ehtii tajuamaankin ilman asiaan perehtymistä.

Taputus / peukku alas voi olla myös ihan hyviä näyttötapoja vauhdin hidastamiseen vaaratilanteen välttämiseksi jne.

Himmaamismerkin käyttö ois suotavaa, eli kämmenellä alas asfalttia päin. Se se on virallinen "hidasta, edessä vaara"-merkinanto. Ja sen myös huomaa.
sport05.gif

Joo itselläni tuli ekana mieleen tuo sormi pystyyn ja pyöritystä.. se nyt tuntuu semmoiselta helpolta ja nopealta minkä toinen ehkä ehtii tajuamaankin ilman asiaan perehtymistä.

Taputus / peukku alas voi olla myös ihan hyviä näyttötapoja vauhdin hidastamiseen vaaratilanteen välttämiseksi jne.
Mistä juzu olet saanut 7 tähteä?
omg.gif

Tahtoo tietää miten motoristi varoittaa toista poliisista ?  
withstupid.gif
Bajahillin vahvistetut käsi- ja valomerkit

Monesti on vaikea erottaa kämmenellä alaspainelu normimoikkauksesta. Esim porkkalantiellä tuli kerran kanssamotoristi mutkassa vastaan ja näytti näin, mutta enhän minä sitä kerennyt kattelemaan, katoin vaan että miten ton vessan sinne mutkaan taivutan. Onneksi kyytiläinen huomasi ja viesti asiasta mulle, niin himmattiin.

Parasta vaan huitoa niin paljon että huomionsaanti on taattu, eli ks bajahillin viimeinen piirroskuva merkeistä.

Mistä juzu olet saanut 7 tähteä?
omg.gif
Nuo tähdet tosiaan liittyy avatariin ja ne alla olevat 2 tähteä ovat niitä "ansaittuja".

Jos joku moderaattori siitä suuttuu niin voi pyytää poistamaan avatarin, siis jos joku oikeasti on niin ...ei pikkusieluinen, vaan tarkka
biggrin.gif

Viestiä vaan orgboxiin niin poistan, jos se oikeasti jotain häiritsee niin ei tule sitten kinaa
smile_org.gif

Viikko sitten olin käynyt lommilan teboililla tankkaamassa(ikeaa vastapäätä), olin lähdössä valoista vasempaan, kun huomasin, että oikealta tulee poliisimaija valoihin...refleksinomaisesti lähdin valoista normaalia rauhallisemmin...noin 1-2 metriä ennen risteyksen keskikohtaa kuulin kuinka pillit lähti päälle ja poliisi auto ampaisi takaani ohi varmasti lähemmäs 80km/h!! Ehdin juuri ja juuri väistää vieressä olleelle bussipysäkille
thumbs-up.gif

Melkein jo arvasin mistä kyseinen kiire johtui; valot ehti vaihtua nenän edestä...Pillit sammuivat heti, kun maija oli saatu risteyksen yli!!
eek.gif

Harmi vaan, kun ei tajunnut ottaa rekisterinumeroa ylös
sad_orig.gif

Alueella, kun sattuu muutenki olemaan 30km/h rajoitus tietyön takia!

ps. Voiko tän epäselvemmin enään asiaansa kertoa;)?

Käsimerkit voivat sekoittua siinä kiireessä, eikä havaitse tarkkaan oliko moikkaus vai varoitus...vanhana motoristina muistan olleen varoitusmerkin se, että taputti vasurilla kypärän lakea...(lue:sireeni)..se ei ainakaan sekoitu morjestuksiin, vai??? Suosittelen lämmöllä mitä vaan merkkiä, kunhan se on kaikkien tiedossa..pientä tasoitusta...
biggrin.gif

Ei nyt aivan törttöilyyn, mutta tänään Kehä I:llä ajoi mp-kyttä valkoisella Virka-Bläkkärillään aivan karseesti alinopeutta ja keräsi helvetillisen jonon taakseen.Välillä oli vilkku päällä vasempaan reilun pari kilsaa vaikkei kääntyny mihkään ,sitten näytti pysähtyvän tien reunaan. Ihmetteli varmaan kaikkia nappuloita ja kahvoja ja kelas että "mitähän v-ddua näistäkin tapahtuu...". Oli aika avuttoman näköistä ajamista,lieneekö ollut eka päivää prätkän sarvissa.
Vittu ton kun ois saanut vidoelle ja nettiin kevennykseksi
biggrin.gif

Kelatkaa nyt ittekin kuin paljon prätkässä on hallintalaitteita. Joka raajalle oma. Sit vielä vilkut jne. Mutta tolla pollarilla on vielä hätävilkut, vilkun äänet, kovaääninen, tutka vissiin edessä ja takana, radio sun muut vermeet. Ymmärtäkää nyt poliisiparkaa kaikki on hallittava kerralla ja kehällä I:llä vielä. Mä ainakin menisin tiensivuun ja huutaisin apua  
bawling.gif

Köröttelin rauhallisesti viime kesänä kehä 3:sta tikkurilasta länteen. Vähän ennen hämeenlinnantien liittymää rinnalle joku Suzuki, mallia sen kummemmin kattelematta. Selvästi oli Suitsa miehellä kisaaminen mielessä, mutta en lähteny mukaan touhuun vaan jatkoin matkaa nopeusrajotusten mukaan. Hämeenlinnantien liittymästä sitte nousi ylös hieno sininen Kawa ZX9R. Ainoo mikä painui miellen oli se, että kuskilla oli päällään tavallinen tuulipuvun takki. No eipä aikaakaan ku sama kawa kuski tuli ihan persiiseen kiinni, ois melkein voinu jo puristaakki. Siinä se ajeli aina essolle asti kiinni, mutta ajattelin, että empäs lähde nostamaan nopeutta kun en kerta Suzuki miehenkään kanssa kisaamaan lähtenyt. No Kawa meni sitte ohi ja huomas tietenki siellä eessä menevän Suzukin. Paineli perään ja sen verran kerkesin nähä että suitsa lähti kiivaasti kisaamaan. No johan siellä sitte villkku sinistä. Kauhukseni huomasin juuri ennen vihdintien siltaa, että kawa olikin siviili mp poliisi ja oli sen suitsan pysäyttänyt. Jotenki musta tässä on todella törkeetä, että poliisit oikeen provosoi nostamaan nopeutta, jotta saadaan sakot kirjattua. Olen pahoillani tästä kaikesta Suzuki kuskille
Jos mä oisin mp-siviilipoliisi niin mulla olisi R1:n kanssa päällä Bombers huppari, niin joku voisi vielä provosoitua keulimaan tms. Poliisi soluttautuu
biggrin.gif

Itse kanssa nähnyt ton siviili 9R:n. Tais olla myös MP-messuilla.

biggrin.gif
...no epäilen ettei minkään lakipykälän mukaan vois sakottaa, jos kädellä kypärää koputtaa..voi vaikka selittää, että luulin kaveriksi, kun samanlainen pyörä..
062802jumpie_prv.gif

Jos mä oisin mp-siviilipoliisi niin mulla olisi R1:n kanssa päällä Bombers huppari, niin joku voisi vielä provosoitua keulimaan tms. Poliisi soluttautuu  
biggrin.gif

Itse kanssa nähnyt ton siviili 9R:n.
Kovasti yrittävät soluttautua joo. Viimeisin huhu kertoo, että pk-seudulla liikkuu REPSOL-Bleidi, joka on siis siviilipoliisi. Vaan minuapa tuo ei haittaa, nehän on kiinnostuneita vaan rikollisista.

Tänään olisi toivonut poliisia paikalle, kun eräs Audi törttöili rampissa, työnsi väkisin sisäkautta ohi. Luuli varmaan olevansa joku ratakuski, tosin se ei siltä näyttänyt kun meinasi Audi karata lapasesta pakko-ohituksen päätteeksi. Sen verran ammuin isolla tiellä perään että kävin kilven katsomassa. Audin omistajan nimi ja osoite siis tiedossa. Saapa nähdä millasen jutun tuosta jaksaa nostaa.

Back