• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp poliisi törttöilee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sattuipa tuossa joku kesä Kehä-III:lla 'erikoinen' tapaus. Tuolloin Tuusulan motarille, pohjoiseen päin lännestä tultaessa, käännös tapahtui valojen kautta vasemmalle, vastaantulevien kaistojen yli. Seisoin valoissa illalla kotilolla toisen perässä, ja odotin valojen vaihtumista. Vastaantulijoilla valot vaihtuivat punaisiksi, molemmille kaistoille pysähtyi kotterot. Edessäni seissyt lähti vihreillä liikkeelle ja minä perässä. Yhtäkkiä niiden valoihin pysähtyneiden kotteroiden välistä tulee n. 50km/h prätkäpoliisi. Ilman hälyytysvaloja tai sireenejä, turhia hidastelematta. Ei olisi mitenkään saanut pysäytettyä tai väistettyä. Edessäni ajanut sai pysäytettyä ajoissa, mutta minä häkellyin sen verran, että kopsahti kaverin vetokoukkuun. Keskari oli jo nousemassa poliisille, mutta sain hillittyä. Kyttä katsoi selvästi meihin ohi ajaessaan.

Pysähdyttiin tien sivuun kaverin kanssa ja todettiin ettei hänelle tullut vaurioita, ja hän jatkoi matkaansa. Olin astumassa takaisin peltien suojaan, kun se kyttä tuli takaisin paikalle. Oli käynyt kääntämässä jossain, ja tuli paikalle patsastelemaan. Eli, ei sillä ainakaan mikään suuri kiire mihinkään ollut, kun ehti moista kolhua tulla katsomaan.

Totesin, ettei kaverilla ollut vaateita tapahtuneesta ja hän oli jo ehtinyt poistua paikalta. Seuraavaksi päästi poika suustaan hilpeyden: 'Noh, ottaen huomioon tilanteen, niin antaa tuon lapun kirjoittamisen nyt jäädä.' Vittu, itse oli tilanteen aiheuttanut ja oli vähällä käydä kokeilemassa asfaltin pehmeyttä, niin on pokkaa tulla tuollaisia laukomaan.

Ainahan se perään ajajan vika on, ja tiesin, että firma maksaisi minun kolhut, joten en viitsinyt avautua hänelle asiasta. Otin kuitenkin varalta pyörän rekkarin talteen, jos olisi tullut sanomista joltakin taholta. Ei tullut, tapaus käsitelty.

Mutta pointtini oli: onko joku muu törmännyt poliisin törttöilyyn liikenteessä? Hälyytysajohan on asia erikseen, mutta noin normaalissa liikenteessä?

Ei nyt aivan törttöilyyn, mutta tänään Kehä I:llä ajoi mp-kyttä valkoisella Virka-Bläkkärillään aivan karseesti alinopeutta ja keräsi helvetillisen jonon taakseen.Välillä oli vilkku päällä vasempaan reilun pari kilsaa vaikkei kääntyny mihkään ,sitten näytti pysähtyvän tien reunaan. Ihmetteli varmaan kaikkia nappuloita ja kahvoja ja kelas että "mitähän v-ddua näistäkin tapahtuu...". Oli aika avuttoman näköistä ajamista,lieneekö ollut eka päivää prätkän sarvissa.

Joo ja eilen Vanhalla Tuusulantiellä tuli vastaan mp-kyttä ja ei moikannut prkle takaisin! Aika sikamaista käytöstä!  
tounge.gif

Kiitti muuten sille hetkeä aikaisemmin vastaantulleelle motoristille, joka varoitti kytistä... Niin siis eihän mulla tietenkään mitään ylinopeutta ollu silloin...
lookaround_orig.gif

biggrin.gif

Lisätään nyt vielä, että ei oo mun kohdalle sattunut tilannetta, jossa mp-poliisi olisi jotenkin ajellut oudosti tms...  
wink.gif

Tohon viestiketjun tapaukseen:

Kiitettävä itsehillintä sulla. Minulla taas on periaatteena viedä asiat eteenpäin. Muuten ei hommat kehity. Eli vahinkoilmoitus tapahtuneesta vakuutusyhtiölle ja kuvaukseen koko stoori. Sitten myös saman ilmoituksen kanssa poliisilaitokselle kysymään mitä tehdään. Teitähän oli kaksi todistajaa paikalla (onnettomuuden molemmat osapuolet).

Mutta se olenkin vain minä. Joskus periaatteista on joutunut maksamaan itse (valtion korvaamien ansiotulojen rajallisuuden muodossa), mutta minkä sitä periaatteilleen voi.

Kerran nähny ku jäätelökauppias tulee T risteykseen rulla nurin.

Bemarista liinat tiskiin kun huomasi että 3 pyörän letka oli tulossa ja sillä oli kolmio.

Vauhtia oli taatusti enemmän kuin lakisallii ja kyseinen tienpätkä on aika hyvä mutkapätkä...

Köröttelin rauhallisesti viime kesänä kehä 3:sta tikkurilasta länteen. Vähän ennen hämeenlinnantien liittymää rinnalle joku Suzuki, mallia sen kummemmin kattelematta. Selvästi oli Suitsa miehellä kisaaminen mielessä, mutta en lähteny mukaan touhuun vaan jatkoin matkaa nopeusrajotusten mukaan. Hämeenlinnantien liittymästä sitte nousi ylös hieno sininen Kawa ZX9R. Ainoo mikä painui miellen oli se, että kuskilla oli päällään tavallinen tuulipuvun takki. No eipä aikaakaan ku sama kawa kuski tuli ihan persiiseen kiinni, ois melkein voinu jo puristaakki. Siinä se ajeli aina essolle asti kiinni, mutta ajattelin, että empäs lähde nostamaan nopeutta kun en kerta Suzuki miehenkään kanssa kisaamaan lähtenyt. No Kawa meni sitte ohi ja huomas tietenki siellä eessä menevän Suzukin. Paineli perään ja sen verran kerkesin nähä että suitsa lähti kiivaasti kisaamaan. No johan siellä sitte villkku sinistä. Kauhukseni huomasin juuri ennen vihdintien siltaa, että kawa olikin siviili mp poliisi ja oli sen suitsan pysäyttänyt. Jotenki musta tässä on todella törkeetä, että poliisit oikeen provosoi nostamaan nopeutta, jotta saadaan sakot kirjattua. Olen pahoillani tästä kaikesta Suzuki kuskille

sanoi:

Bemarista liinat tiskiin kun huomasi että 3 pyörän letka oli tulossa ja sillä oli kolmio.

Vauhtia oli taatusti enemmän kuin lakisallii ja kyseinen tienpätkä on aika hyvä mutkapätkä...

Mulla on varmaan jokin lukihäiriö. Ei ymmärrä...

Ei varsinaisesti törttöilyä ole tullut nähtyä, mutta mp-poliisi näytti mallia jonon ohittamisesta (lane splitting tai jotain). Meinaan ohituskieltoalueella (liikennemerkki) ja keltaisen viivan päällä vauhtia hieman reipas satanen.
062802moto_prv.gif
Kiirekään ei näyttänyt olevan, kun jäi sitten siihen vähän matkan päähän ohittamansa jonon eteen ajamaan.

sanoi:

älä välitä, et ole ainoa
biggrin.gif
huh, mä jo pelästyin.

Jos mp-poliisi samoin kuin ihan kuka tahansa törttöilee liikenteessä vaaraa aiheuttaen, ei sitä mielestäni kannata vain 'antaa olla'.

Suomessa on liian monessa asiassa sellainen yleinen mentaliteetti, että kukaan ei välitä puuttua mihinkään. "Ei toi nyt oikeastaan mulle kuulu ja eihän tässä mitään tapahtunut.."
Siksi jalankulkijat loikkii tien yli aivan hullusti, polkupyöräilijät ajaa miten sattuu, autoilijat päin punaisia, mopoilijat keulii (
tounge.gif
), raiskaajat toimii keskustoissa ja poliisit käyttää asemaansa väärin.

Jos me jokainen puututtaisiin asioihin ja sanottaisiin mielipiteemme joko kohteelle itselleen tai tämän esimiehelle (tai raiskaajien tapauksessa vedettäisiin lättyyn), olen zikavarma, että hommat pikku hiljaa muuttuisivat parempaan suuntaan!

sanoi:

älä välitä, et ole ainoa
biggrin.gif
huh, mä jo pelästyin.
Nyt yön yli nukuttuani asia näyttää seuraavalta:

MP-poliisi tuli BMW-merkkisellä moottoripyörällä huomattavaa ylinopeutta T-risteykseen, jossa oli kärkikolmio. MP-poliisi joutui jarruttamaan voimakkaasti, koska hän oli väistämisvelvollinen ja etuajo-oikeutettua tietä pitkin tuli kolmen moottoripyörän letka.

MP-poliisi oli ilmeisesti nautiskellut kyseisellä mutkapätkällä ajelusta ja ajellut reilua ylinopeutta. Lieneekö kyseessä ollut hälytysajo, vai oliko vain ammatin suomista eduista kysymys.

Meniköhän tämä nyt oikein?

Jos me jokainen puututtaisiin asioihin ja sanottaisiin mielipiteemme joko kohteelle itselleen tai tämän esimiehelle (tai raiskaajien tapauksessa vedettäisiin lättyyn), olen zikavarma, että hommat pikku hiljaa muuttuisivat parempaan suuntaan!
Yep!
thumbs-up.gif
Sitä vain on tuo "herran pelko" suomalaiseen jo äidinmaidon mukana imettynä, niin eihän sitä nyt poliisille uskalla
lookaround_orig.gif
Ja kuin pisteenä i:n päälle viime vuosina ihan yleinen välinpitämättömyyskin on lisääntynyt suorastaan huolestuttavasti => en tosiaankaan ihmettele ettei juuri mikään asia koskaan muutu - ainakaan parempaan suuntaan
confused_orig.gif
Kohta raiskauskin on varmaan niin yleinen tapahtuma että ohikulkijat vain virnistelee mennessään että ompas tulinen tytteli kun tolleen pitää vastaan panna
mad.gif

Sillon kun "pääsin" käräjille siitä Tuusulantien hommasta, niin mp-siviilipoliisi oli siinä varsinaisesti vaaraa aiheuttanut. Mä sain kuitenkin ne 2000e sakot (joista olen tosin valittanut hoviin). Mun perässä ajoi letka pyöriä, johon tämä ovela poliisi oli soluttautunut. Oli siis "undercoverissa" Miami Vice tyyliin.

Kuitenkin, kun otin vasemman kaistan, ja suoritin tämän surullisenkuuluisan ohituksen, niin MP-poliisilla oli mennyt pasmat ihan sekaisin. Tämä lausunto on siis kaverilta, joka myös ajoi perässäni ja tuli kuulusteluihinkin kertomaan asian.

Mp-kyttä oli heti koittanut lähteä perääni, ja samalla meinannut ajaa tätä kaveriani päin. Kiihdytti siis ja samalla yritti vaihtaa vasemmalle kaistalle. Meinas osua frendiin, huomasi viime tingassa. Kun ei päässytkään vasemmalle kaistalle, niin meinas sitten kiihdytyksen johdosta nykästä edessä menevän auton perään.. Siinä sitten kova jarrutus, ja uus yritys. Sitten se vihdoin pääs mun perään ja sai tehdä oikeen unelmapidätyksen.

Kukahan tossa vaaransi oikeesti liikennettä, minä (ohitin 2 autoa muutaman sek ajan vasemmalla tyhjällä kaistalla, jonkun verran ylinopeutta ja keula pystyssä), vai tämä kyttä, joka sekoili urakalla prätkälauman keskellä. Hän meinasi oikeesti osuakin pariin muuhun, mulla oli tyhjä kaista edessä...

Sillon kun "pääsin" käräjille siitä Tuusulantien hommasta, niin mp-siviilipoliisi oli siinä varsinaisesti vaaraa aiheuttanut. Mä sain kuitenkin ne 2000e sakot (joista olen tosin valittanut hoviin). Mun perässä ajoi letka pyöriä, johon tämä ovela poliisi oli soluttautunut. Oli siis "undercoverissa" Miami Vice tyyliin.

Kuitenkin, kun otin vasemman kaistan, ja suoritin tämän surullisenkuuluisan ohituksen, niin MP-poliisilla oli mennyt pasmat ihan sekaisin. Tämä lausunto on siis kaverilta, joka myös ajoi perässäni ja tuli kuulusteluihinkin kertomaan asian.

Mp-kyttä oli heti koittanut lähteä perääni, ja samalla meinannut ajaa tätä kaveriani päin. Kiihdytti siis ja samalla yritti vaihtaa vasemmalle kaistalle. Meinas osua frendiin, huomasi viime tingassa. Kun ei päässytkään vasemmalle kaistalle, niin meinas sitten kiihdytyksen johdosta nykästä edessä menevän auton perään.. Siinä sitten kova jarrutus, ja uus yritys. Sitten se vihdoin pääs mun perään ja sai tehdä oikeen unelmapidätyksen.

Kukahan tossa vaaransi oikeesti liikennettä, minä (ohitin 2 autoa muutaman sek ajan vasemmalla tyhjällä kaistalla, jonkun verran ylinopeutta ja keula pystyssä), vai tämä kyttä, joka sekoili urakalla prätkälauman keskellä. Hän meinasi oikeesti osuakin pariin muuhun, mulla oli tyhjä kaista edessä...
hyi hyi hyi ei saa keulia...
biggrin.gif
et olis varmaan edes sakkoja saanu jos et olis keulinu.
033102bebe_1_prv.gif

Toi kädellä vilkkua imitoiden toimii tai näyttää kädellä
alespäin niinkuin koiraa taputtais.Näitä on käytetty ja mulle näytetty

Mites olis tää 70 luvulta peräisin oleva peukun heiluttaminen? Kotilolla tulee nähtyä sitä useasti.

Back