• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mp-onnettomuus Ylöjärvellä 04.08.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja speedmaster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näytti olevan iltakuuden maissa kolari Ylöjärvellä Kuruntien alussa. Sininen Kawa ZZR1100 oli ottanut yhteen kotilon kanssa. Kate näytti hajonneen, mutta pyörä muuten aikalailla ryhdissään. Ilmoitelkaa, jos tiedätte mitä on tapahtunut (oma veikkaus, että jälleen kerran kotilo tullut/kääntynyt eteen)

Mikäli oli siis jossain jäähallin nurkilla (muistaakseni) niin auto tullut kolmion takaa pyörän eteen. Ja se normi vastaus autoilijalta, "en nähnyt mitään motoristia". Haastattelivat novassa jotain poliisisetä tirkkosta. Totesi siinä, että mm. solisluunmurtuma jne. motoristilla mutta ei vakavia vammoja. Muisti myös mainita, että useinhan nämä motoristit ajavat yli sallittujen nopeuksien, tosin joukosta löytyy muutamia ihan kunnollisiakin jne mitä nyt ehti tuohon pätkään jutella..

Ei paikallistuntemus riitä Ylöjärven jäähallin löytämiseen, mutta se oli siinä kun rantaväylältä/Vaasantieltä käännytään Kuruun; heti ensimmäinen risteys. Toivottavasti kaveri on ok.

...että useinhan nämä motoristit ajavat yli sallittujen nopeuksien, tosin joukosta löytyy muutamia ihan kunnollisiakin jne mitä nyt ehti tuohon pätkään jutella..
nixweiss.gif

Näin se vaan taitaa käsitys olla kaikilla muilla paitti motoristeilla

Toivottavasti kuski pääsee pian tien päälle takaisin.

Auto ajoi risteyksestä kolmion takaa eteen. Motoristi ajoi ilmeisesti aika maltillista vauhtia.

Olin itse kolmannessa autossa sen eteen ajaneen takana, istuin tosin takapenkillä, joten en nähnyt varsinaista tapahtumaa. Velipoika ajoi ja sanoi että mikäs tuossa pölähti. Seuraavaksi veljen vaimo sanoi nähneensä motoristin kieriskelevän maantiellä.

En päässyt itse paikalle tarkemmin katsomaan tilannetta, veljen vaimo siellä kävi ja sanoi että kyllä se kaveri puhui ja nosteli käsiään. Ilmeisesti yhdessä autossa oli lääkäri, ainakin kaveri otti ohjat käsiinsä ja tutki uhria ammattimaisin ottein.

Eteen ajanut autoilija oli kuulemma sanonut että "en ymmärrä mitä mä oikein ajattelin". Vähän erikoinen lausahdus mutta heppu oli itsekin ihan tiloissa joten eipä siitä liene syytä sen kummempia tulkintoja tehdä.

Eteen ajanut autoilija oli kuulemma sanonut että "en ymmärrä mitä mä oikein ajattelin".
Ei jumalauta toiha ois hyvä repliikki ku veli virkavalta tiedustelee ylimääräisestä nopeudesta...
smile_org.gif
ja yleensäkin ..

No onneks tos ei käyny pahemmin... paranemisia kuskille(ei kotilon vaikka kai se sitäkin kaipais..lääkitys ilmeisemmin väärä)...

Ja jos meikäläinen saisi päättää niin tällä autoilijalla olisi kortti hyllyllä vähintään puoli vuotta törkeästä liikenteen vaarantamisesta joka tässä tapauksessa on konkreettinen, toisin kuin niiden useiden moottoripyöräilijöiden lievissä ylinopeuksissa.

Satuin paikalle juuri tapahtuman jälkeen, olin menossa ilta-ajelulle. Apu tuli juuri paikalle, joten en jäänyt tukkimaan tietä.
Mutta, puoli kilometriä myöhemmin, Nokian suuntaan, olin joutua itsekin tilanteeseen. Iso musta bemari tuli miljoonaa, sivuilleen katsomatta vasemmalta Soppeen liittymästä alas, ja kiilasi niin, että piti vetää absit kiinni ja väistää pois asfaltilta. Jäi pari lyöntiä väliin.. Auto oli täynnä keskenkasvuisia lippalakkipäitä, kuskia myöten. Porukan asennevamma jatkui, ajoivat takarenkaassa kiinni Pirkkalaan saakka. Kuski lienee voittanut kortin arpajaisista tai saanut sen isukin suhteilla.
Meinasi mennä ajofiilikset heti alkuunsa sille illalle.

Siinä onnettomuuspaikalla oli jarrujälkiä molemmista renkaista noin 5-6 metriä, eli hiukan on saatu vauhtia pois. Toivottavasti kaveri pääsee vielä puikkoihin tälle kaudelle.

Ja jos meikäläinen saisi päättää niin tällä autoilijalla olisi kortti hyllyllä vähintään puoli vuotta törkeästä liikenteen vaarantamisesta joka tässä tapauksessa on konkreettinen, toisin kuin niiden useiden moottoripyöräilijöiden lievissä ylinopeuksissa.
Jokainen, ken on "syyttömänä" joutunut liikenneonnettomuuteen ja juttu menee käräjille, voi ottaa mukaansa ( tarvittaessa) asianajan ja vaatia kovempaa rangaistusta. kuin syyttäjä - - - - - - - käsittääkseni
nixweiss.gif

Ja mitä useammin syytön motoristi on vaatimassa samaan linjaan kotilokuskille rangaistuksia, kuin motoristeille langetetaan, niin tuomarikuntakaan ei voi ohittaa näitä vaatimuksia.
buttrock.gif
buttrock.gif

Back