Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
just näin. paitsi lisää hiontaa ja kittiä ja lasikuitua ja hiontaa ja kittiäOnhan siinä maalaamisessa aika työläs ja aikaa vievä pohjien valmistaminen,hiontaa, kittiä,hiontaa ja vielä hiontaa.
No huh huh! Kälä-kälä pulloon en koske pitkällä tikullakaan...mie oon muutamana talvena ihan mattamustalla spräyllä (Maston -musta pohjamaali) maalannu palikat tallin lattialla.. pohjalle harmaa pohjaspräy tietty. päälle mattalakkaspräy.
puhdistus oli helppoa. itikat pois puukolla ja naarmut pois höylällä tahi hiomalla.
nnoo, pyörän olemus oli muutenkin valtavirrasta (orgin jäsenten kalustosta) isosti poikkeava häristin. tällähetkellä siitä kuosista ei ole kuin muutama valokuva menneiltä ajoilta. runko, tekniikka ja ulkonäkö on kohdannut radikaaleja muutoksia. mutta, poikkeavaa linjaa pidän edelleen yllä.No huh huh! Kälä-kälä pulloon en koske pitkällä tikullakaan...mie oon muutamana talvena ihan mattamustalla spräyllä (Maston -musta pohjamaali) maalannu palikat tallin lattialla.. pohjalle harmaa pohjaspräy tietty. päälle mattalakkaspräy.
puhdistus oli helppoa. itikat pois puukolla ja naarmut pois höylällä tahi hiomalla.Tietysti jos keskittyy pyörällä ajamiseen ja sen tekniseen puoleen niin mikäs siinä, mutta jos meinaa ihmisten ilmoilla ajella niin spray ei sovi kuin korkeintaan liki piilossa olevien osien satunnaiseen suhautteluun...![]()
Näkyy olevan sama sävy, jolla maalasin emännän kesämoposkootterin.3 vuotta sitten maalautin oman pyöräni paikallisella automaalarilla.
Maaliksi valitsin normaalin automaalin (Mazda 6 värikartasta)
Tein pohjatyöt itse; hionta ja puhdistus
Jälki oli mielestäni tosi hyvä. Kuvia.
Niin, ja hinta oli 170e maalarin osalta. En kyllä tosiaankaan laittaisi lähellekään tonnia pyörän maalaukseen jos tuohon hintaan saa noinkin hyvää laatua. Toki jos kyseessä on aivan uusi pyörä ja hintaan sisältyisi pohjat niin ehkä voisin jopa harkita..
Tonni ei rahana ole paljon jos laskee kaiken duunin mitä maalaamiseen menee. Itse maalaus ei kauaa kestä mutta kaikki pohjatyöt voi kuluttaa aikaa runsaasti.Näkyy olevan sama sävy, jolla maalasin emännän kesämoposkootterin.3 vuotta sitten maalautin oman pyöräni paikallisella automaalarilla.
Maaliksi valitsin normaalin automaalin (Mazda 6 värikartasta)
Tein pohjatyöt itse; hionta ja puhdistus
Jälki oli mielestäni tosi hyvä. Kuvia.
Niin, ja hinta oli 170e maalarin osalta. En kyllä tosiaankaan laittaisi lähellekään tonnia pyörän maalaukseen jos tuohon hintaan saa noinkin hyvää laatua. Toki jos kyseessä on aivan uusi pyörä ja hintaan sisältyisi pohjat niin ehkä voisin jopa harkita..Tuo helmiäinen antaa aika kivan efektin valaistuksen mukaan. Ruiskutuksessa ei ollut mitään erikoista, vaikka ekaa kertaa helmiäistä kokeilin. Nätti tuli.![]()
En kyllä ikuna tonnia maksaisi moottoripyörän yksivärimaalauksesta. Toisaalta maksoi työkaverin auton oven alalaitaan tulleen raapun korjauskin tonnin. Automaalaamoiden hinnat ovat VAT:n taulukon mukaan ja tarkoitettu vakuutusyhtiöille. Ei niissä ole mitään tolkkua enää.
Uusia VAT:n taulukoita en ole tutkaillut, mutta opiskeluaikoina markka-aikaan kyllä. Silloin oli nyrkkisääntönä, että alle tuhannen markan ei korjata minkäänlaista naarmua. Aloitusaika ja aloitusmateriaali pitivät siitä huolen. Eli se on periaatteessa sama kuin taksin lähtömaksu.Merkkipajassa voi esim. auton oven maalaus maksaa nykysin tuhatta euroa tai puskurin maalaus muovikorjauksineen. Tuota kulurakenetta ymmärtää nyt vähän paremmin kun on kokeillut kuinka aikaa vievää ja vaativaa se homma on.