• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP:n kuljetus: peräkärryyn eturenkaan tuki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tumppi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Tumppi

MotOrg ry jäsen
Rata ja koulutus
Sijainti
Vesilahti
Moro,

propleemana on tuota ratapyörää kuskatessa väärä painojakauma ja rimpulan etulaidan aiheuttama yhdistelmä..

Nyt etulaita on kovilla kun kiristää mopon liinoilla sitä vasten ja kärry "pompottaa", kun paino on liiaksi aisalla..

Tarkoituksena olisi laittaa kärryyn n. metrin päähän etulaidasta irroitettava eturenkaan ankkurointiteline.. Sitä vasten voisi vetää liinoilla etukulmiin kiinni ja painojakaumakin olisi helpompi säätää..

Saako noita suoraan jostain kaupasta? Onko hyväksi havaittuja omatekoisia? Mahdollisesti luovuttaa niistä piirrustuksia?

Motonetissä on kuulemma joskus ollut noita, mutta eipä ole enää...

- T -

Acebikes ja sieltä Steadystand haluamasi versio. Rahtikulut Hollannista oli aika haasteelliset kukkarolle, mutta kuitenkin loppupeleissä hinta alitti reilusti kotimaisten kauppojen tarjonnan.

Mulla on pakussa tuommoinen bike grab:

http://www.bikegrab.com/

Maksoi jotain sadanpunnan pintaan, joten olihan se aika arvokas, mutta toimii kyllä hyvin.

Tee - se - itse ratkaisu olisi varmaan pultata/naulata vain parit kakkosnelosen pätkät kiinni siihen kärryyn, joiden väliin sen eturenkaan ajais?

Kyllähän noita on suomestakin löydyttävä...

Ja tosiaan puustahan tommoisen voisi tehdä, mutta tukevuus, koko ja irroitettavuus olisivat melkoisia haasteita...

- T -

Ja tosiaan puustahan tommoisen voisi tehdä, mutta tukevuus, koko ja irroitettavuus olisivat melkoisia haasteita...

- T -
Eiköhän tuommoisia Suomestakin jostain saa? Palvelualtis liike varmaan tilaakin, jollei muuten valikoimista löydy?

Ainakin tuossa bike grab:ssa tulee semmoinen litteä levy, mikä pultataan siihen kärryn/pakun pohjaan kiinni ja itse tuo "grabberi" tulee sitten yhdellä pultilla kiinni siihen levyyn, joten kiinnitys/irroitus onnistuu kyllä helposti.

Mulle ei kyllä tosin tullut sitä pohjalevyä mukaan, kun omani tilasin, mutta duunikaverille kyllä tuli.
biggrin.gif

Eipä siinä. En jaksanut asiasta valittaakaan, koska ei mun tartte tuota omaani ikinä irroitella.
smile_org.gif

Nyt piti oikein tarkistaa vanhoista maileista, ja ei tuo ollutkaan paha. Rahtikustannus hollannista viime talvena 35 euroa. Muistelin varmaan jotain italian tai UK:n lähetystä...

Silloin jossain kotimaan lehdessä mainoksessa oli myös vastaava tuote - muistaakseni Condor merkkinen. Hintaa sille oli vain pläjäytetty 295 egee tms, niin ei tarvinnut kauaa miettiä mistä tilaisin.

- T -
Minä olen käyttänyt samaan tarkoitukseen ihan kakkosnelosen pätkää, jonka naulaan siihen kärryn vaneripohjaan.

Toimii ihan hyvin, joskaan ei kyllä ole mikään esteettisen näköinen.

Back