..vaan siksi että pystyin saman katon alla kokeilemaan ja vertailemaan useita vaihtoehtoja ja siltä pohjalta tekemään mielekkäitä ratkaisuja...
Kun tätä ihanuutta tunnutaan painottavan niin kovin, niin kertoisiko joku mullekin missä vaiheessa messuja pääsee rauhassa kokeilemaan ja vertailemaan varusteita? Ja missä siellä sovitetaan vaikkapa ajoasua? Mulla kun on jotenkin päinvastaisia kokemuksia ja viime messuillakin monen kauppiaan ainoa sovitustila olis ollu miesten vessa.
Melkoinen ryysis jo perjantaina ja palvelua saadakseen joutuu jonottamaan. Lauantaista puhumattakaan, jolloin myyjän juttusille pääsee ainoastaan kiilaamalla. Sunnuntaikokemuksia mulla ei ole, silloinko?
Messuilla on ihan kiva käydä ja onhan se tavallaan sellainen talvikokoontuminenkin. Kuitenkin joskus odottaisi myös oikeita uutuuksia - niin kuin isossa maailmassa - koska uutuuksiahan messuilla pitäisi esitellä. Niitä vaan on harvoin tarjolla ja esillä on paljon sitä samaa, kuin edellisvuosinakin ja mm. ylivuotisia pyörämalleja.
Messuilla on kiva katsella, tutustua tuotteisiin ja tavata tuttuja, mutta mun mielestä sovittelut ja hankinnat tehdään muualla.
Jos minä haluan saada palvelua ja vertailla sekä kokeilla ajovarusteita, niin menen liikkeeseen ja sovitan vielä menoni sellaiseen ajankohtaan, jolloin siellä on varmasti hiljaista.
Useimmat messut on nykyään kuin jotku hiton "maalaismarkkinat" kaikkine lakritsinmyyjineen. Messujen alkuperäinen idea on joskus ollut lähinnä keksintöjen ja uutuustuotteiden esittely, ei myyntitapahtuma. Muistelen, että joskus valovuosia sitten messuilla ei edes saanut myydä mitään..
Vähän copy-pastea perään:
Messut on markkinointiväylä ideoiden, palveluiden ja tuotteiden myymistä ja jakelua varten. Samalla messuille osallistuva organisaatio lisää tunnettuvuuttaan uusien ja vanhojen asiakkaiden sekä sidosryhmien silmissä.
Ennen osallistumista on arvioitava, tavoitetaanko messuilla oikea kohderyhmä ja kannattaako messuille osallistua.