• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP maailman 1/07 korvatulppatesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Markku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Finfonicin osasto on MP-messuilla, matkailukorttelissa Touring Finlandian osaston vieressä. Kauppaavat mm. näitä missä korvasta otetaan muotti kuulonsuojaimen valmistusta varten. Joku uutuustuote kuulema myös joka esitellään messuilla. :)Jos oma terveys kiinnostaa kannattaa käydä tutustumassa, ja en minäkään ole heidän kanssaan kaupallisessa suhteessa, kuullut vain pelkkää hyvää tuotteista. Ei persaukisille hintatason vuoksi.

Ja kuten joka kerta ennenkin näissä jokavuotisissa tulppakeskustelussa, muistuttelen Tarja Haapsaaren yksilöllisistä muotoonvaletuista tulpista, joissa on lakkapinta. Värin ja koon saa valita itse. Hinta on 44 ekee per pari. Näillä on koko motoristiura ajettu. Vanhaa juttua löytynee haulla.

Testasin myös apteekin tulppia, semmosia kuusen mallisia, eivät vaimenna tarpeeksi ja ne on tuskaset survoa korviin.
Nyt joutuu olemaan eri mieltä...
wink.gif

Töistä olen noita kuusen mallisia kumitulppia hamstrannut muutamia pareja, ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen niiden toimintaan. Oikein asennettuina vaimentaa todella hyvin, eikä koskaan ole painanut ikävästi kypärän alla.
Jännä juttu on myös eri kypärämerkkien sopivuus eri tulpille, koska nykyisessä Shoeissa on korvien kohdalla "kolot", joten tuo kuusimallinen tulppa mahtuu oleskelemaan siellä melko hyvin. AGV:ssä tälläisiä tulppia ei olisi voinut edes kuvitella käyttävänsä, koska tilaa korvien vieressä ei juuri ollut!

Niinpä niin... löytääpä nyt sit soveltuva käyttökelpoinen malli.
Linkki <- Nuo, tai vastaavat valetut tulpat, on varmasti omaan päähän sopivat.. Ei kuitenkaan ihan halvimmat, jos vertaa perinteisiin ear-tulppiin..
Mulla on noi valetut, aivan loistavat. Kesti vaan tottua jonkin aikaa. Hinta tais olla jotain muutakuin 65 egee eli jossain 165 egen luokkaa.. hintavia, mutta mitä ei tekis kuulonsa eteen..
cool.gif

Testasin myös apteekin tulppia, semmosia kuusen mallisia, eivät vaimenna tarpeeksi ja ne on tuskaset survoa korviin.
Nyt joutuu olemaan eri mieltä...  
wink.gif

Töistä olen noita kuusen mallisia kumitulppia hamstrannut muutamia pareja, ja olen ollut kyllä todella tyytyväinen niiden toimintaan. Oikein asennettuina vaimentaa todella hyvin, eikä koskaan ole painanut ikävästi kypärän alla.
Jännä juttu on myös eri kypärämerkkien sopivuus eri tulpille, koska nykyisessä Shoeissa on korvien kohdalla "kolot", joten tuo kuusimallinen tulppa mahtuu oleskelemaan siellä melko hyvin. AGV:ssä tälläisiä tulppia ei olisi voinut edes kuvitella käyttävänsä, koska tilaa korvien vieressä ei juuri ollut!
Itsellä myös nämä kuusen malliset käytössä. Sopivasti modattuna, eli yksi "kerros" poistettu ja vartta lyhentämällä, koska mielestäni vaimentavat liikaa kolmella lipareella. Toinen pari varustettu kossin plugeilla.

Nuo muotoonsa valetut kuulokemallit tosiaan kuulostavat hyviltä. Kuinkahan hifiä ovat verrattuna saman hintaisiin ei-valettuihin vaimentaviin kuulokkeisiin?

Mulla on sekä vaimennin palikat niihin, että sitten nuo kuulokkeetkin.
Minkäslaisen soittimen noihin kuulokkeisiin voi pistää kiinni?
Ihan tavallinen 3,5 mm plugi niissä on. Impedanssista en tiedä, joten HIFI-lehteäkin lukeneena tiedän, että joskus joillain harvoilla vahvistimilla/soittimilla on mahdollisuus särön lisääntymiseen jopa siinä määrin, että se on mittalaitteilla todennettavissa  
wink.gif
 Ihan hyvän kuuloisesti niillä olen kuunnellut tavallisista stereoista, läppäristä, pöytätietokoneesta, MP3-soittimesta ja tietysti prätkän Autocomin ulostulosta sekä puhetta, että kaikentyylistä musiikkia (classic<->deathmetal; yksiulotteista jaotteluesimerkkiä käyttääkseni).

Näistä kuulokkeista on olemassa kaksi mallia; pieni ja iso. Pieni on tarkoitettu lähinnä ahtaisiin paikkoihin niinkuin kypärään ja iso on tarkoitettu parempaan taajuusvasteeseen (lähinnä alapää parempi). Mulla on noi pienet.

Terv,
TeijoXX

Back