• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP-Maailma mennyt perseelleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huru-ukko
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jokunen vuosi sitten, kun MP-Maailma aloitti, se oli sisällöltään tosi hieno uutuus. Tilasin sen melko pian aluksi irtonumeroita luettuani. Ja jutut oli lähes aina taattua, mielenkiintoista kamaa.
Nyt on sitten sisällön laatu tullut kesän aikana alas lähes vapaata pudotusta. Ei muuta kuin Harrikkaa, Intikkaa, Brittejä, kustomeja, retropyöriä, museopyöriä, vanhoja kierrätysjuttuja, koirankuljetusohjeita ja paljon naisasiaa. Mitä v***ua!!! Luulin, että näille kaikille on omat lehtensä ja julkaisukanavansa, ja moottoripyörälehdessä keskitytään nykyajan oikeisiin moottoripyöriin.
Ja päätoimittajan kirjotukset on ihan, kuin jonkun sivullisen kynästä. Ikään kuin "leipäpappi", jolla ei olis ollenkaan omakohtaista kokemusta moottoripyöräilystä ja ajamisesta.

Ja tää ei ole mikään kannanotto esim. jonkun pyörälajin puolesta tai vastaan, vaan mielipide sen puolesta, että vanhat Vincentit vois käsitellä veteraanimp-lehdissä, Harrikat omissa lehdissään, Brittipyörille on omat lehtensä, Kennel-lehti kertoo kaiken tarvittavan koirista ja naisasiat vois ainakin moottoripyöräilyyn liittyen lopettaa kokonaan. Ei oo olemassa mitään nais- ja miesmoottoripyöräilijöitä, on vaan moottoripyöräilijöitä.

Ja minkä h****tin takia toi lehti pitää pakata millin paksuseen pahviin. Koittaako se kilpailla kovakantisen kirjallisuuden kanssa. Älytöntä hommaa. Ei niistä lehdistä mitään klassikkoja tule.

Mä lopetan nyt ton lehden tilauksen.

No ton mukaanhan sitten vois italot laittaa omaan lehteen ja japsit toiseen, bemarit johonkin kolmanteen ja niin edelleen....

Silti itse lopetin tuon lehden jo toissa vuonna kun totesin että sen taso alkoi laskea roimasti sen huikean hyvän alun jälkeen. Nyt en voi edes ottaa siihen sen enempää kantaa kun en ole tänä vuonna kyseistä aviisia edes avannut.

PS. Laitat sä muuten kaikki ruokatarpeesi eri lautasille kun syöt? Onko perunat omalla lautasella ja salaatit toisella, liha kolmannella vai miten sä syöt
biggrin.gif

Mitäs jos japsit olis vaan omasa lehtykäisessään ja kaikki muut sitten voisi olla MP-Maailmassa?

Ihan vitun urpo ajatus, kyllä ne kaikki mahtuu samaan lehteen, niin kyykyt, H-D:t kuin klassikotkin.

Itse ainakin luen kiinnostuneena kaikki asiantuntevat koeajot mutta noissa MP-Maailmoissa mitä luin ne olivat lähinnä Iltalehti-tasoa... Kaipaisin enemmän asiaa ja vähemmän asian vierestä.

Minua kiinnostaa lukea moottoripyöräilystä aika laaja-alaisesti. Kurapyörät ja -pyöräily eivät kiinnosta tippaakaan, mutta eipä sekään haittaa, jos niistä kirjoitetaan lehdessä. Voin jättää lukematta ne jutut. Mielelläni luen juttuja mopoilun naisnäkökulmasta, Harrikoista, veteraanipyöristä, matkailusta, MP-urheilusta, koirien kuljetuksesta, brittipyöristä, rakentelusta, temppuilusta ym. jutuista, jotka eivät varsinaisesti koske minua.

Siinä ketjun aloittaja on kyllä oikeassa, että MP-Maailma on laadullisesti surkea lehti, jos vertaa Bikeen.

Minä en aio uusia MP-Maailman tilaustani. Sen verran on lehden taso laskenut tässä vuoden aikana.

onko sitä sit pakko lukee jos niin perseestä?ja tosiaan,pitäskö sit olla oma lehti kaikille japseille ja saksanseisojille,ym..älkää viittikö kitistä,isot miehet! :vi**ttaa:kyllä kaikki tää kuuluu moottoripyöräilyyn,vai onko joku eri mieltä?

Ihan kiva, että muistetaan naiskuskejakin, mutta alkaa mennä jo överiksi. Miusta on aika turha ruveta tekemään noin selkeää jaottelua mies- ja naiskuskeihin, lähtöoletuksena vielä tuntuu olevan se, että naisethan ei mistään mitään tajua; riittää kunhan näyttää kivalta ja söpöltä. Itse ainakin haluaisin lukea mopoista ja niihin liittyvistä jutuista yleisesti, meikkivinkit voin tsekata jostain muualta.

Ja kaikki naiset eivät pidä vaaleanpunaisesta. Voin vannoa.

joo en huru,tarkottanutkaan sitä noin,olen samaa mieltä sun kans ,siitä että taso on tosiaankin laskenut.mut eikai kaikkee voi vaatiakkaan yksissä kansissa.toi viime numero meni munkin mielestä överiks..naisten pitääki saada omat puvut jne..niinkuin tuo päivänsädekin sanoi,ei kakki naiset haluu pinkkiä!

Kyllä ne kaikki jutut sopii samaan lehteen mutta juttujen taso alkaa olla surkean ja säälittävän väliltä.
On vähän sellainen tuntuma että päätoimittajan vaihto ei ollut kovin viisasta.
Ja viimeinen niitti oli tämä energiajuomatesti.
Niinhän siinä kävi että tilauksen joutui irtisanomaan.

Tämä ns. "pinkki naisliite" oli outo. Ihmettelin että mitä halvattua meikki- ja hiusmömmö-mainokset liittyy prätkäilyyn. Jos haluaisin lukea Me Naisia, tilaisin sen. Eipä se Neumannin stoorikaan paljoo kiinnosta, ainakaan tämän alan lehdessä. Seuraavassa läpyttimessä on varmaankin tamppoonimainos? Siihen loppuu tilaus mulla. Päätoimittaja ei kuulemma itse ole koskaan ajanut prätkää, huhujen perusteella.
Lisäys; Tilaus peruttu hyvin perusteltuna. Viimeinen niitti oli se käsiväsky-tilaajalahja
eek.gif
mulla ei ole koskaan ollut käsilaukkua enkä sitä todellakaan tilaa prätkälehdestä.

Taso on laskenut niin paljon, että tilaus loppuu seuraavaan laskuun.

Päätös on tehty jo pari numeroa sitten, mutta tämä uusimman numeron naisliite löi viimeisen naulan arkkuun. Oikein erillinen liite "Näin idioottibimbokin osaa pakata meikit mukaan"-ohjeita! V*ttu mitä paskaa! Emäntäkin piti sitä lähinnä loukkauksena naisia kohtaan.

Mun on vaikea kuvitella jotain "ammattilaista" kirjoittamassa noita juttuja. Jotenkin ne on niin amatöörimäisesti kirjoitettu (tai ainakin lehteen painettu), ottaen huomioon, että kyseessä on kuitenkin johinkin tiettyyn "alaan"/harrastukseen erikoistunut painos. Onpa kyseessä lähes juttu kun juttu, niin on hyvä jos siitä edes hieman pintaa raapaistaan. En muista montaakaan juttua, joissa asioihin olisi perusteellisessti perehdytty, ja vielä saatu se lehteen asti hyvässä ulkoasussa, mielenkiintoa herättäen kirjoitettuna...

Ja siinä naisliitteessä oli ainoa hyvä puoli se, että se tosiaan oli vain liite, jonka voi heittää sivuun heti lehden avattuaan. Onneks sitä ei oltu painettu varsinaiseen lehteen.

(Ps. Omat kokemukset perustuvat v. 2007 ja 2008 lehtiin, tilauksen jatko tarkassa harkinnassa.)

Jospa tuosta onkin tarkoitus tehdä yleislehti wannabe -motoristeille? Kampiakselin kiertokulmaa käsittelevä erikoislehti saa tosi pienen levikin Suomessa.

Meikkivinkit MP- lehdestä, sehän on kätevää. Itse lisäisin vielä naisten nakukuvia niin äijätkään täällä ei valittas yhtään, päästäs tirkistelemään muka ostamalla prätkälehti. Ja Nykänen ja Tukiainen mukaan. Pari prätkäjuttua mausteeksi. Levikki nousuun!

Jotenkin arvailin muutosta, kun uusi päätoimittaja haastattelussa piti tärkeänä asiana Iken tekstareiden julkaisua. Ei ehkä prätkäilyn tärkeimpiä asioista mun mielestä.

Mutta eipä haittaa, en lue muutenkaan prätkälehtiä. Prätkät on tehty ajettaviksi itse. Messuilla voi sitte syynäillä uutuuksia, tai käydä koeajolla. Ja onhan internet, mihin näitä lehtiä kukaan tarvitsee?

Back