• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MP liikenteeseen, rengaspaineet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TiJuKo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Itä-uusimaa
Kettu kun oon uuno tuo haun kanssa  
nixweiss.gif

Olisko 2,8/2,9bar sopiva reippaaseen maantieajoon?

Saamari kun ei vaan muista, luottorengaskauppias sanoisi heti sopivat paineet. Ei vaan taas kehtais kysyä, kun rinkulatkin vasta puolivälissä....  
shaun.gif

Niin, pyörä siis kilokyykkyluokkaa...

Mulla on Millessä 2,3 / 2,6 ohjekirjan (tai noh 2,3/2,5 tarkasti ottaen on kirjassa) mukaisesti ensiasennusgummeilla. Onkos nuo sitten liian alhaiset? Nuo siis yksin ajaessa, kakspäällä pitäis laittaa 2,5/2,8.

("Urheilukäyttöön" tarjoaa 2,1 eteen ja 1,9 taakse.)

-05 R6 ohjekirja sanoo 2.5 bar eteen ja 2.9 taakse, rengaskoot on juuriki noi samat. Tosiaan kannattaa näin keväällä suunnata heti ensimmäisenä lähimmälle huoltoasemalle laittamaan rengaspaineet kuntoon. Itellä tuntu tallista lähtiessä ajo kovin huteralta ja syy selvis paikallisella huoltoasemalla; eturenkaasta puuttu tasan barin verran painetta ja takarenkaasta vähän yli.
biggrin.gif
Muistelisin tosin että syksyllä renkaanvaihdossa niihin laitettiin vähän vähemmän painetta että lämpenee kylmällä kelillä paremmin mutta on niistä silti aika paljon lähteny talven aikana vaikka seissy lämpimässä tallissa pukeilla. Keli ei toki vielä ole sen lämpimämpi ku mitä se oli syksyllä mutta laitoin nyt silti ohjekirjan mukaset paineet renkaisiin ja kyllä meinaan muuttu pyörän luonne kertaheitolla.

Kadulla ajellessa kannattaa pitää jonkin verran (0,2-0,5bar) yli tuon yleisen 2,5bar suosituksen. Kestää kumit huomattavasti paremmin, eikä ole merkittävää eroa pidossakaan. Itse olen käyttänyt kadulla edessä n.2,7-2,8 ja takana n.2,8-3,1, radalla sitten vähemmän.

Jos kadulla köröttelee niin pitäisin takana vähän yli 3 bar ja edessä vähän alle.

Pilot road 2 kestänyt cbr600:ssa takana 15 000km, ja vielä on keskellä 4mm pintaa.. kun olen pitänyt yli 3 bar paineita.
En ihmettelisi jos renkaan kestoikä puolittuisi 0.5 bar paineen laskemisella

Ohjekirja suosittelee vain 2,2/2,2bar. Laskin jopa 1,9 bariin kun tuntui ainakin tuo (nyt vaihdettu) loppuun ajettu takanen niin liukkaalta, kai tuo paineiden lasku vähän auttaa pitoon.

Kunhan tiellä pito paranee, taidan laittaa paineet 2,5-2,7 barin tietämille. Aiemmissa pyörissä pidin myös puolisen baria suositusten yli (2,9/3,1).

Kaipa sitä voisi kesemmällä pistää nuo 2 päällisen paineet Milleen, vaikka yksin ajelenkin. Tosin melkein nuo renkaat täytyy joka tapauksessa 2011 vaihtaa, oli pintaa eli ei (taka 05 ja etu 06 paistettu).

Kysytääs vanhassa ketjussa ilmanpaineasiaa vielä. Ohjekirjaa ei vielä mopoon ole, enkä tiedä koska sellaisen saan - vai saanko lainkaan.

Paino ajokunnossa 260kg ja renkaat:
e- 120/70ZR18
t- 180/55ZR17

Millaiset paineet laitetaan? 2,5 eteen 2,8 taakse?

Kysytääs vanhassa ketjussa ilmanpaineasiaa vielä. Ohjekirjaa ei vielä mopoon ole, enkä tiedä koska sellaisen saan - vai saanko lainkaan.

Paino ajokunnossa 260kg ja renkaat:
e- 120/70ZR18
t- 180/55ZR17

Millaiset paineet laitetaan? 2,5 eteen 2,8 taakse?
Itse laittasin sen tarkemmin renkaita tuntematta eteen 2,7 ja taakse 3,1. Saa lisää kilometrikestoa kumeihin, eikä pitokaan katuajeluun heikkene.

Back