• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp ajoasun vedenpitävyys?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Habla
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kesää odotellessa
cool.gif
olis tarkoitus suoritella mamman kanssa "pikku" hankintoja...

Mites te jolla on jo kokemusta yllin kyllin... Pitääkös mp ajoasun tuotteet hyvin vettä vai pitäiskö ruveta pappa mopoilijaksi ja ostaa rukaa ym.

Onko ajoasuissa tullut ilmi muita hyviä/huonoja puolia? Hinta ainakin vaikuttais olevan ihan kohdallaan.

Kesää  odotellessa
cool.gif
olis tarkoitus suoritella mamman kanssa "pikku" hankintoja...

Mites te jolla on jo kokemusta yllin kyllin... Pitääkös mp ajoasun tuotteet hyvin vettä vai pitäiskö ruveta pappa mopoilijaksi ja ostaa rukaa ym.

Onko ajoasuissa tullut ilmi muita hyviä/huonoja puolia? Hinta ainakin vaikuttais olevan ihan kohdallaan.
No jos haluat pysyä oikeasti kuivana niin ei auta muuta kuin maksaa. Rukka on paras, jos juttuihin on uskomista. Itellä mp-asu ja toista en osta.
033102ass_1_prv.gif

Pitääkös mp ajoasun tuotteet hyvin vettä vai pitäiskö ruveta pappa mopoilijaksi ja ostaa rukaa ym.
Miten h***etissä Rukka tekee moporistista papan??? Saanen kysyä mikä filosofia ton kommentin takana piilee???
033102ass_1_prv.gif

Jos haluat sen vedenpitävyyden lisäksi turvallisuutta sekä ajomukavuutta, niin osta Rukka!!!

Halvalla ei vaan saa hyvää...pätee myös ajoasuihin :/

No jaa, mun nykyinen MP-Asun rotsi on pitäny paremmin vettä kuin edellinen Rukka mikä mulla oli. Ei se Rukka nyt mikään ylivoimanen merkki ole, testeissäkin pärjänny vähän niin ja näin...

MP-Asun Sportech takki & Street housut pitivät kuskin riihikuivana viime kesän.

-harmaahukka-

No itselläni on IXS:n halpa perussetti ollu pari kesää, eikä vesi ole toistaiseksi läpi tullut kertaakaan! Ei edes sillon kun on menty yhtäsoittoa 400km kunnon vesisateessa. Toki aito Goretex hengittää paremmin kuin jäljitelmätixtexit, mutta nyt kysyttiin vedenpitävyyttä. Jotenkin tulee noiden asujen vedenpitävyyden vertailussa mieleen hifilaitteet:  Pistä niihin 1000e saat hyvät peruskamat joiden suorituskyky on 95%, mutta panostamalla 5000e lisää voit nostaa tuon tason 99% ja olla varma että ne on hyvät mutta eroa äänessä et huomaa (vaikka jotkut kultakorvat sellaista väittäisikin). Se viimeisen 1% tavoittelu nostaakin hinnan jo pilviin..  
cool.gif

Neuvoisinkin panostamaan hyvään kokonaisuuteen kuin johonkin yhden ominaisuuden ihmeeseen.

Kokeilin jonkin verran pukuja viime kesänä ja päädyin Rukkaan.
Rukka oli mielestäni ylivoimaisesti mukavin päällä. Suojat eivät paina juuri yhtään, toisin kuin monilla muilla merkeillä. Ulkonäöllisestikin pukua voisi kuvitella pitävän muuallakin kuin mp-harrastuksissa ts. esim. ei näytä siltä, että ois hirveet toppaukset hartioissa kuten monissa muissa puvuissa  
smile_org.gif

MP-asusta semmosia sovituskokemuksia, että niissä suojat painoi jonkin verran & asu oli kankee / jäykkä. Eikö se kangaskin ole tosi karkeeta materiaalia..?

Kerronpa oman mielipiteeni tähänkin(kin). Itselläni on MP-asun Street-housut ja MC-Sport-mallinen rotsi (käytössä kolme kesää hyvinkin vaihtelevissa keleissä) ja kyllä ne on vettä pitäneet, eikä ne mun mielestä tunnu mitenkään jäykiltä. Ainoa miinus on että pitkäjalkainen kun olen niin polvisyndit nousee polven yläpuolelle, siispä en niitä käytä.
Houkuttais vaihtaa Rukan pukuun mutta ne on sen verran arvokkaita ettei rahapussi anna vielä myöden.

Mc-Radial puku,taskut kastuu kantsii pitää povitaskuissa tavarat,ainakin mun puvussa..vaikka puku on jäykän oloinen..  pysyy huonosti päällä vauhdissa..hihat nousee ylös nappikiristyksestä huolimatta ja takin helmat  myös..eli puku tuntuu nousevan kainaloihin,ei mukava tunne...saa ajon aikana vedellä takin helmoja alas ja ranteissa veto käy...(kyykkypyörällä ajelen)...ei sovi näköjään mun vartalomallille 95kg/184cm..ensi kerralla toinen malli/merkki ja ennen ostoo moottoritielle testaamaan...tuli ostettua talvella,,oli tarjous ja puku tuntui silloin tiukalta ja jäykältä.. moka,moka
confused_orig.gif

Mulla ollut MP-Sport takki kolme kesää ja vesi pysyy hyvin ulkona.Olen kyllästänyt sitä spray tyyppisillä tekstiilin kyllästysaineella.Tosin ajon aikana ei kastu kuin hihat ja hartiat.Tahtoo kyllä nousta vähän ylös kohti kainaloita.Hinta laatu suhde OK.
sport05.gif

Mulla on Yokon puku. Viime kesänä tuntitolkulla sateessa eikä valituksen sanaa löydy
biggrin.gif

Pohjoisessa pidin maastossa kävellessä ja kalastaessakin välillä päällä kun en viitsinyt riisua.

Ainoa haitta, että tuntuu taas talven aikana kutistuneen
tounge.gif

Kysymykseni sopiikin tänne hyvin.

Onko kukaan tilannut rukan pukuja liusilta?
onko koot samoja kuin täällä meillä vai meneekö ihan vituiks jos täällä sovittaa ja sitten tilailee sen mukaan, näytti nimittäin tuolla louisilla oli aika halvan olosia nuo rukan kamat.

Kysymykseni sopiikin tänne hyvin.

Onko kukaan tilannut rukan pukuja liusilta?
onko koot samoja kuin täällä meillä vai meneekö ihan vituiks jos täällä sovittaa ja sitten tilailee sen mukaan, näytti nimittäin tuolla louisilla oli aika halvan olosia nuo rukan kamat.
jep jep,,,,, mullapa sellanen yes merkkinen D-drysetti tais olla kokonaista 300€ takki ja pökät.. yli 7tuntia yhtämenoa wesisateessa "oli 1 nopea tankkaustauko" painohan ne waattehet perillepäästyä warmaan 25Kg mutta ei tullu wesi läpi... joten..se maksaa kuka haluaa,, miten ja mistä haluaa..kokotaulukko 1
Toinen kokotaulukko hoikille...
ja kaipa niitä kokotaulukoita on waikka ja kuinka.......meinaan jotta eiköhän ne rukan asut ole Saksassa samoilla mitoituksilla kun koto Suomessakin

On MP-asun asujen kanssa ollut harmia; Takki on vuotanut, tarranauhat pitävät - ehkä, housujen suojat pyörivät lahkeessa kuin puolukka jossain ja saappaasta ratkesi heti kättelyssä tarranauha irti.

Takki ja housut olivat sport jotain ja saappaat advance.

Eli en taida jatkaa enää tällä merkillä...

No itselläni on IXS:n halpa perussetti ollu pari kesää, eikä vesi ole toistaiseksi läpi tullut kertaakaan!
Itselläni kolme kesää, eikä vieläkään ole vettä tullut muualle kuin ulkotaskuihin. Niille tosin ei luvatakkaan vedenpitävyyttä, mutta aika kauan niissäkin kamat kuivana pysyy.

IXS puku löytyy täältäkin... Viime syksynä olin sellaisessa myrskyssä etten (jälkeenpäin ajateltuna !!) ajaisi siellä autollakaan. Matkaa oli 350 km ja niistä n. 300 km kammottavassa ilmassa.

IXS piti veden poissa ja miehen lämpimänä. Ainoastaan Sinisalon kengät ja MP-asun ajohanskat eivät pitäneet vettä, niinkuin piti...

Mulla on Yokon puku. Viime kesänä tuntitolkulla sateessa eikä valituksen sanaa löydy
biggrin.gif

Pohjoisessa pidin maastossa kävellessä ja kalastaessakin välillä päällä kun en viitsinyt riisua.

Ainoa haitta, että tuntuu taas talven aikana kutistuneen
tounge.gif
Samaa taas en sanoisi Yokon Motodorista... 10v vanha Rukka hakkasi mennen tullen veden pidon suhteen...

Mulla ollu muutaman vuoden Yokon Evolution-housut, jos joudun joku päivä ostamaan takin, Yoko aika vahvoilla, ainakin housut oleet loistavat. Nyt käytössä Shoein takki, ei siinäkään ole ollut huonoa sanottavaa. Mutta, yksi asia MP-asun vaatteista, nykytilaa en tiedä mutta vielä pari vuotta sitten housuista (radial?) ei saanut vuorta irti, kaveri sanoin olevan aika miehekkään lämpöiset toissa kesän helteissä!
biggrin.gif
Eli itse sanoisin että ÄLÄ osta kangaspukua joista ei saa vuoria irti, kadut vielä. Ja toinen asia itselle valjennut, Gore on aina Gore. Ei tarvitse reissussa montaa päivää ajella märillä vaatteilla muovipussit saappaissa että miettii kannattiko säästää se 200€....
wink.gif

buttrock.gif

No itselläni on IXS:n halpa perussetti ollu pari kesää, eikä vesi ole toistaiseksi läpi tullut kertaakaan!
Itselläni kolme kesää, eikä vieläkään ole vettä tullut muualle kuin ulkotaskuihin. Niille tosin ei luvatakkaan vedenpitävyyttä, mutta aika kauan niissäkin kamat kuivana pysyy.

IXS puku löytyy täältäkin... Viime syksynä olin sellaisessa myrskyssä etten (jälkeenpäin ajateltuna !!) ajaisi siellä autollakaan. Matkaa oli 350 km ja niistä n. 300 km kammottavassa ilmassa.

IXS piti veden poissa ja miehen lämpimänä. Ainoastaan Sinisalon kengät ja MP-asun ajohanskat eivät pitäneet vettä, niinkuin piti...
IXS löytyy täältäkin ja suht kuivana pysyin 400km vesi sateessa ja siitä n 20 km oikeen kunnon rankka sateessa,
062802jumpie_prv.gif

Back