• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motul chain lube road ketjurasva, mistä pks ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaskader
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Morot,

Nyt ois aika ostaa uusi ketjurasva ja ajattelin hommata Motulin chain lubea. Löytyykös tuota mistään suoraan kaupan hyllyltä pk-seudulla ? Vai joutuuko tilaamaan netistä
tounge.gif

Kiitos ja  
bowdown.gif

Itse kerkesin käyttää tota monta purkkia. En käytä enää. Pinta jää niin tahmeaksi, että kaikki lika liimautuu ketjuihin. On myös tosi hankala pestä ketjuista pois.

Kannattaa vilkasta öljytuotteita Puuilosta. Pitäis olla pääkaupunkiseudun halvimpia paikkoja. Sieltä tullut haettua Mobilia autoon ja Motulia mopoon.

Semmoista se on - hyvin voideltu ketju on kostea, ja silloinhan likaakin voi tarttua. Ei mielestäni tuon kanssa kuitenkaan sen enempää kuin monen muunkaan ketjurasvan kanssa, ja tämä pysyy aika hyvin ketjussa. Vaihtoehtona on laittaa jotain vahaa tms kuivempaa kamaa, joka ei kyllä sitten voitele yhtä hyvin, siksi en itse käytä moisia.

Motulia löytyy mm. Pyörä&Moposta Konalasta.

Itse kerkesin käyttää tota monta purkkia. En käytä enää. Pinta jää niin tahmeaksi, että kaikki lika liimautuu ketjuihin. On myös tosi hankala pestä ketjuista pois.
Millä oot pessyt? Esim. Motulin chain cleanerillä vanha ketjurasva ja paska lähtee valumaan ketjujen välistä maahan ihan ittestään. Suihkuttaa vaan ketjuun niin hetken päästä on maassa lätäkkö mustaa paskaa. Ellei lähde niin sitten jollain rätillä vielä pyyhkäsee.

Muistanko nyt ihan väärin että jotkut katumotoristit käyttävät saman valmistajan offroad-ketjurasvaa, jota pitävät parempana kuin road-mallista. Kuka tunnustaa? Mitä eroa?

Back