• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mottoripyörän tuonti ulkomailta, milloin käytetty

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DerClown
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt olen kait ihan maanantain aamun myssyssä, mutta nyt en millään löydä tullin sivuilta eikä muualtakaan, milloin pyörä muuttuu käytetyksi.
Eli silloin kun itse hain viime vuonna pyörä piti olla 6kk vanha ja ajettu 6000km. Voisko joku linkittää tullin/finlexin linkki mistä ton näkee, eittei tähän on tullut mitään uutta.

kiitti etukäteen.

Tätä kai kaipailit:

"Toisesta EU-maasta tuotavasta uudesta ajoneuvosta on suoritettava autoveron ja autoverosta kannettavan arvonlisäveron lisäksi ns. uuden kuljetusvälineen arvonlisävero Suomeen.

Uudella kuljetusvälineellä tarkoitetaan arvonlisäverolainsäädännössä moottorikäyttöistä maakuljetusvälinettä, jonka moottorin iskutilavuus on yli 48 cm³ tai teho yli 7,2 kW; ja se on myyty enintään 6 kk kuluttua sen ensimmäisestä käyttöönotosta tai sillä on ajettu enintään 6 000 km. Kuljetusväline on uusi kun jompikumpi edellytys on voimassa."
[http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/03_Uudet_ajoneuvot/index.jsp]

kiitos!!
smile_org.gif

Maanantai...

Vähän mutua..niinkuin oisin jostakinn lukenut, että tuo 6000km "käytäntö" olisi poistettu!?

Onko parempaa tietoa?

Itse jäin syksyllä sellaiseen uskoon, että jos tuon Saksasta yli 6kk vanhan mutta alle 6tkm ajetun, niin maksan tupla-alvit. Saksassa en saisi Saksan alveja enää takaisin koska sikäläisen käytännön mukaan pyörä on käytetty (yli 6kk käytössä). Suomessa se olis katsottu uudeksi pyöräksi (alle 6tkm ajettu), ja tulli olisi perinyt ostohinnan mukaan vielä Suomen alv:n päälle. Kokeilematta jäi, valitsin suosiolla sellaisen yksilön jossa oli yli 6tkm mittarissa, mutta aika kohtuuttomalta tuntuu moinen tupla-alvitus, jos se ihan oikeastikin menee noin.

Back