• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motskarin kuristaminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja EllaÖ
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Epätietoisena yritän selvitellä miten eri tavoilla moinen toimenpide voidaan suorittaa, kuinka se vaikuttaa motskarin toimintaan ja mitä sellainen mahtaa maksaa. Ikää ei ihan vielä täyteen korttiin ole, mutta pyörän hankin keväällä, joten kuristamisen tarve vielä ensi kesäksi on.
tounge.gif

Ei se siihen kuole jos vaikka käsin kuristat, mutta jos vaikka isoilla pihdeillä kuristat pyörää vaikka lokasuojasta niin jälkihän siihen jää.. Eehhehe

Huumoria se on huonokin huumori, mutta Siilinjärven lähettyvillä on IP-dynotest niminen firma josta löytyy pyörien virittämiseen tarvittava osaaminen, joten eiköhän sieltä löydy päinvastainenkin osaaminen. jospa rimpauttaen sinne?

Ihan mielenkiinnosta kyllä huvittas tietää, että mikä pyörä on kyseessä jos sen jo tiedät? Saa niitä ostettua kuristettunakin.

http://www.moottoripyora.org/cgi-bin/palsta/ikonboard.cgi?act=ST;f=18;t=96283;hl=gsxr+600

lueppa tuolta vähän jos toi linkki toimii. se on mun alottama ketju, koskee yhtä tiettyä pyörää mut siitä voi saada jotain yleistäkin tietoa. Jos ei linkki toimi niin käytä foorumin hakua, laita hakusanaks gsxr 600 niin pitäis löytyä.

Ite meinaan hommata myös kuristetun pyörän tänä keväänä. Siihen tulee sellanen CDI poksi mikä ohjaa moottoria. Ku sen ostaa samalla ku ostaa uuden pyörän, maksaa  jotain 600 euroa, muutamia satasia enemmän jos ostaa pelkästään sen boksin. Mutta se on pyöräkohtasta että mitä maksaa. Ja sitten pitää käydä katsastamassa ja mahdollisesti mittauttamassa pyörästä tehot.Ja voi niitä bokseja saada käytettynäkin mutta se on eri stoori.

Joihinki pyöriin laitetaan kaasukahvaan joku hässäkkä ettei kaasu avaudu enempää, mutta en tiedä onko sekään nykyään "laillinen" juttu, koska vuoden 2008 alussa ilmeisesti muuttu jotkut säädökset, viisaammat korjatkoon jos olen väärässä.

Tai osta 25kw Kawasaki Ninja250R, ei tarvii erikseen kuristella ku on valmiiks pienitehonen. Mulla on sellanen pyörä ja on ihan hyvä kulkupeli.

Niin.. Yamaha YZF-R6 olen kyllä ajatellut. Lähipiirin mekaanikko kyllä tekee homman varmasti ilmatteiksi, mutta esim. kaasukahvan minimaalinen vääntömahdollisuus ei oikein innosta. Kai se sitten olis sinne moottoriin laitettava.. Mitenköhän se sitten käytännössä näkyy ja vaikuttaa toimintaan?

Tohon en osaa sanoa, itekki odotan että mitä tapahtuu. Ääniin ei kuulemma pitäis vaikuttaa ja vääntöä pitäis olla kuitenki paremmin mitä nykysessä. Tiedä sitte mikä on esim huippunopeus.. Onneks ei tarvii ajaa kuristetulla kauaa, ehkä jopa vähän turhaa kun saan elokuussa ison kortin mutten jaksa odotella niin kauaa
biggrin.gif

Paljon olen kyllä kuullut juttua siitäkin, miten "pienet" sakot ajokorttiluokan yilityksestä saa. Ja sitten kun vielä ajattelee todennäköisyyttä poliisien pysäytykseen.. Elokuu on jo niin lähellä, että tokkohan tuota tarvii sinun ees pyörää kuristaa
biggrin.gif

Samanlaiset imukurkkuihin tulevat kuristukset laitoin vanhaan kuuspuolikkaaseen siihen saakka kun poika saa oikean A:n.

Katsastuskonttorilla ei kovin pahaa paperisotaa, ei tarvinnut purkaa eikä ajattaa penkissä.

mitä olen itse kokeillut, kuristus puree täyskaasulla eli pitkistä kiihdytyksistä kuolee loppu pois ja ylipäänsäkin isolla vaihteella huippunopeus leikkautuu tuonne 120 paikkeille (painava pyörä). normaaliajossa ei kuristusta huomaakaan.

Eikös noihin uusiin R6 ole jonkinlainen ohjelmointi-boksi, jonka avulla saa tehot laillisiksi.. Ainakin Suzukiin on noita bokseja..

Kyllä nuo 130€:n kilut kuullostaa ihan lupaavalta.. käsittääkseni nämä "boksit" ovat sitten joatin ihan eri hintaluokkaa..

Back