• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristin halut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika91
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla mp harrastukseen liittyy nimen omaan fiilis pohja. Auton hankinnassa yrittää pysyä järkipohjalla, mutta mp:ssä pitää olla jotain järjetöntä tai fiiliksiin vetoavaa.
Perusperiaate pitää olla että miehen ominaisuudet ja uskallus pitää loppua ennen kuin pyörän ominaisuudet, siis riittävästi tehoa ja ajo ominaisuuksia.
Italialaiset pyörät on aina jotenkin vedonneet meikäläiseen. Pari nelaria oli tässä välissä ja ne ei vaan saaneet mun kelloa tikittämään. zzr 1400 fiilis tuli vaan järjettömästä tehosta mutta Suomen olosuhteissa niille ei ole käyttöä kun suljetuissa olosuhteissa. Gtr 1400 tuli vastaan kun matkamopoiluun vähän hurahdin. Jotenkin se vaan tuitui kun Corollalla olisi päästellyt.
Kaveri aikanaan ajoi rr kisoja euroopassa 250cc luokassa Aprilialla. Siitä jotenkin jäi viehätys italialaisiin. Korpiaho ajeli silloin EM sarjassa voittoja Aprilialla.
Jossain vaiheessa oli ajatus käydä kaikki italomerkit läpi, mutta nyt on tullut jo pari Ducatia omistettua. Tuli käytyä Borgo Pangialessakin pyhiinvaelluksella tehtaalla ja museolla.
Mv Agusta merkkinä kanssa kiinnostaa ja niiltä uusi Rivale erittyisesti. Jos joskus ei enää koipi nouse korkeamman pelin päälle, niin Guzzi California olisi ykkös suosikki.
Fiiliksellä siis pitää mp harrastusta viedä eteenpäin. Jos pankkitili olisi kunnossa tallissa olisi aika monta pyörää. :orgmp2:

Mulla taas kävi niin että ostin Bemarin Gessun kun luulin että toi sorateiden kaahaus olis mun juttu.
No huomasin ekan kesän jälkeen että ihme kun ei sit toi ajaminen niin innostakaan

veikkaan, että vika ei ollut hiekassa.

Halut on aina kovat...:p
Kaks nakua ollu ja matka, kyykky kokeiltu mitkä ei ollut se mun juttu, talvimopoilu on aina ollut se mitä olen halunnut kokea ja viime talvena SAIN.
Viime talvi jäi kyllä vähän torsoksi, mutta ehkäpä kohta alkavana talvena paikkaan asian.:p

E: Tietysti mitä haluan viel kokeilla on isot adventuret bmw gs ja ktm adventure ja vastaavat, niitä en ole vielä kokeillut joten saattaa olla että en ole saanut vielä haluamaani.;)

Viimeksi muokattu:
Jos ei ois ollenkaan rajoitteita rahasta niin pyöriä löytys kyllä melkonen nippu.
Enska, smoto, ratapyörä, matkamopo, sf ja fiilistelyretro nyt ainakin.

Totuus: kaikkia (köh köh) noita lomittaa Pegaso :paikallatuulee:

Realistisempana toiveena ois pysyä yhessä pyörässä, tinkiä matkaominaisuuksista - kun en kuitenkaan matkaa tykkää ajaa - ja saada vaihdossa lisää tehoa ja vähemmän painoa. :)

Jotain tyyliin Hussen TE. :WAZAAP:

Iteltä löytyy fetissinä ainakin Cafe racer :orgmp3: Joskus hommaan sellasen kun on varaa omistaa kaksi pyörää - toinen matkaan ym ja sitten se aurinkoisten sunnuntaipäivien peli. Vanha Vespa olis myös kiva kaupunkiajoja ajatellen =P

Ja täytyyhän tuo nykyinen pikkunakukin vaihtaa joskus isompaan, mutta nyt mennään tällä :cruising:

Edit: Ja pyörän pitää jostain syystä tulla joko Italiasta tai Englannista, mikä lie vamma...

Joo,mä jäin aiavn täysin koukkuun tuohon talviajoon.Kun vaan varusteet ovat kohdallaan,on se aivan omaa luokkaansa oleva kokemus.Kolme talvea jo mennyt ajaessa.

Talvimopoilua meinasin minäkin tulevana talvena kokeilla. Tuohon mun Sacshsiin meinasin lyödä nastakumit alle. Saa siinä ihmiset kylillä katsella kun Hämeenlinnassa talvimotoristit vähissä. Tosin en tiedä miten tuo Italialainen tekniikka tykkää pakkasesta :grin:

Tässä kun pähkäillyt niin en varmaan tarvitsisi matkaenduroa kuin kesälomalla kun haluaisi paremmin päästä luontoon(eli ens vuonna, tämän vuoden reissu jo tehty). Tarviikin kysellä kaikki sopivan pyörän omistavat läpi et vaihdetaanko pariksi viikkoa. Sais siinä sit joku matkaenduro kuski vaihtelua kun saisi toisenlaisen leikkikalun vähäksi

jaket sanoi:
veikkaan, että vika ei ollut hiekassa.

Ei vika ollut lainkaan hiekassa, vaan stongan ja penkin välissä :blink:
Gessullahan pääsee minne vaan, mutta sisäinen pikkupoika kuitenkin kaipas brutaalimpaa voimaa tästä harrastuksesta. Nyt kun sitä on, niin jano kasvaa juodessa ja tehoja pitäs saada lisää.
Kyllähän tässä mennään niin järki narikassa ja tunteella että vaikeehan sitä on non-motoristeille selittää :orgmp3:

Nyt tällä hetkellä on aikalailla sietämätön enska/moto-kuume. Asfaltin ja mahdollisesti myös talven kahleista olis päästävä mutta tuon nykyisenkin mopon haluan vielä pitää. Pari kolme kertaa päivässä tulee nettimotosta selattua ne halvimmista halvimmat laitteet mutta kun ei tästä lähempää oo vielä mitään löytyny joka sopis budjettiin.

Sitten jos vois saada kaiken mitä haluaa niin pitäis lisäks saada vielä: Ratalelu,stunttilelu, iso matkasportti ja sitten vielä joku cafe racer tahi flat tracker tyylinen laite.

Sitten kun on kaikki "tarvittavat" pyörät niin ei ole varaa enää asumiseen vaan pitää vaan vetää pyörät parkkikselle rinkiin, pressu päälle ja ryömiä sinne keskelle nukkumaan tankkilaukku tyynynä.:grin:

Tuli vielä mieleen aloitusviestiin viitaten että näin niinkuin suht normaalina heteromiehenä en kuitenkaan pysty allekirjoittamaan kohtaa "itseä ei ole ikinä prätkän päällä panettanut". Tämä yksityiskohta todettiin kohdassa noin viisi keskiolutta, pari lasia viiniä, konjakki ja muutamia satunnaistupakoitsijan savukkeita.

ps täällä kotiseudulla on näköjään wingi kokoontuminen, yksi mikä itseäni ei hotsita on sivuvaunu wingi(äsken kylällä bongattu), en naureskele sille sen enempää mutta on semmoinen kampe että ei oikein itseäni hotsita. Tulee mieleen... no liian matalan sillan alta ajettu matkailuauto.

Halu ja pyrkimys. Yksi moottoripyörä josta löytyy:
-Yksi sylinteri.
-40-60 hv.
-200-300km toimintasäde.
-Kiksi?
-Itseä miellyttävä ulkonäkö. Oman näköinen.
-oltava kevyet maastoajo ominaisuudet.

Tällähetkellä.
-Yksi sylinteri.
-25 hv...
-200km toimintasäde
-kiksi
-ei itseä miellyttävä ulkonäkö.
-toimii asfaltilla ja soralla.

Eli nykyistä pyörää ulkoisesti muuttamalla ja virittämällä pääsen lähemmäksi tavoitteita :D

Jonkun sortin masokisti minä taidan olla, mutta nykyinen japsicustomi on liian toimintavarma, vaikka olen yrittänyt sitä customoida, ainakin satula on huono pitkällä matkalla ja takalokari liian lyhyt sadekelillä, muuten se kulkee kun vaan bensaa syöttää, tylsää.

Jawa oli pari vuotta, sen kanssa enemmän kului korjatessa kuin ajaessa, silti kaduttaa sen myyminen näin jälkikäteen. Sellainen jossain vaiheessa täytynee hommata ja rakentaa kafferaaseri tai jäykkäperäinen bobberi.

Toinen taas on K, Dnepr tai Ural, jokin noissa vaan miellyttää silmää.
Ja tietenkin mahdollisimman rottapyörä, ei mitään kromia.
Ja sivuvaunullisella voisi talvetkin päästellä!

No jos tuon japsin saisi jonnekin hävitettyä vielä tässä syksyn mittaan...:rolleyes:

Ensi kesäksi on kyllä varmaan kyykky rata-ajoihin hankittava, on se vaan niin mahtavaa touhua :rakastunut:
Tykkäisin korpimaita myöskin samoilla, joten jonkinlainen endurokin olisi kiva.
ZZR:stä en haluaisi luopua, mutta sen voisi päivittää 1400:seen! :)-

Tähän ikään jo oppinut realismin olevan poikaa halujenkin kanssa. Siis varmasti aina toimiva, hyvä ajaa, riittävästi voimaa ja suorituskykyä, ei mitään ketjuja rassattavana jne.
Mitäpä sitä muuta haluamaan, kun mulla on jo semmoinen, ja kohtuuhintainen vielä.

Pikkuhannu sanoi:
Jonkun sortin masokisti minä taidan olla, mutta nykyinen japsicustomi on liian toimintavarma, vaikka olen yrittänyt sitä customoida, ainakin satula on huono pitkällä matkalla ja takalokari liian lyhyt sadekelillä, muuten se kulkee kun vaan bensaa syöttää, tylsää.

Jawa oli pari vuotta, sen kanssa enemmän kului korjatessa kuin ajaessa, silti kaduttaa sen myyminen näin jälkikäteen. Sellainen jossain vaiheessa täytynee hommata ja rakentaa kafferaaseri tai jäykkäperäinen bobberi.

Toinen taas on K, Dnepr tai Ural, jokin noissa vaan miellyttää silmää.
Ja tietenkin mahdollisimman rottapyörä, ei mitään kromia.
Ja sivuvaunullisella voisi talvetkin päästellä!

No jos tuon japsin saisi jonnekin hävitettyä vielä tässä syksyn mittaan...:rolleyes:
Mä siirryin kans kaks viikkoa sitten 250:stä Viragosta Uraliin, vielä on vaunukin paikallaan, mutta mietin kyllä sen irrottamista. Masokismia on siis liikenteessä. :jpstyle:

Vielä en ole virreä hävittänyt. Mulla oli sama ongelma satulan kanssa, eikä TSI-lisäpehmustettu versio auttanut kuin pari viikkoa, kun se routamatto ilmeisesti "kovettui" kasaan. Kaikkein paras satula missä oon istunu on nämä Uralin ja Nepparin norsunkorva-satulat, ei puudu pylly vaikka ajais koko päivän. Semmosenhan vois viritellä tuohon virreen, jos päätän pitää sen. Mutta täytyy miettiä kumpaa haluan, epävarmaa hillittömän hauskaa kohelointia ja ennustamatonta tienvarsiremonttia (sateessa), hulvattomassa seurassa, vai varmaa tylsyyttä. Vai kumpaakin sopivassa suhteessa. :right:

Ja miehellä on pari Jawaakin museoituna, että niitäkin saa välillä polkea. Joskus kun vielä saisin sellasen valkosen 350:sen sportti-Jawan, ni avot. :;):

Juu sitä mustaa viivaa olis kiva jättää jälkeensä eli talven pitkinä iltoina väsäilen jatko palat ja puhaltimen tohon zetoriin.
Metsään pääsen mönkkärillä ja talvella kelkka vie mihin sit sattuu viemään :p

Back