• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi loukkaantui kolarissa Vantaalla 8.7.05

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokuume
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopokuume

ESPOO
Motoristi loukkaantui kolarissa Vantaalla
Julkaistu 8.7. 23:41

Vantaa. Nuori mies loukkaantui moottoripyörän ja henkilöauton törmäyksessä perjantaina Vantaalla.
     Poliisin mukaan 80-luvulla syntyneen motoristin vammat olivat sen verran vakavat, että hänet kuljetettiin sairaalahoitoon.

Henkilöauton ratissa ollut 60-luvulla syntynyt nainen oli onnettomuushetkellä humalassa. Hän puhalsi alkometriin 1,32 promillea.
     Onnettomuus sattui puoli yhdeksän aikaan illalla Laurintien ja Onervantien risteyksessä Korsossa. Naista epäillään rattijuopumuksen lisäksi liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Linkki

Kaverille puhtia ja uutta entistä hienompaa pyörää, akalle
kaboom.gif

Mullaki kävi alkukesästä et joku narkkari rattijuoppo ajo pöllityn rekisteröimättömän taunuksen kaa mua nii perkeleesti perseesee ja pakeni paikalta...
Mulla murtu selkä ja mulle kolme viikkoa vanha Hayabusa lunastuksee.
Sen jälkee on tullu
033102beer_1_prv.gif

Se on kumma juttu kui kalja auttaa kaikkee! Kipuihi, masennuksee, ujoutee, hiljasuutee, onnellisuutee, yksinäisyytee, tekemisen puutteeseen...

Olipa ihme ettei ollu kirjoitettu että motoristi ajoi tod.näk ylinopeutta... vaan suoraan asiaan mamma ajeli soosissa
kaboom.gif

Mun mielestä rattijuopoilta pitäisi ottaa kerralla se kortti pois kokonaan,tai vankeus rangaistus,ei mitään alkolukkoja sun muuta,sakko/ehdollis tekopyhä paskaa,se on nähty että ne miltei kaikki uusii temppunsa kuitenkin.. älkääkä ruvetko nyyhkyttämään että menee elanto tms sääli paskaa,kulkekoot sitten bussilla tai vaihtakoot alaa jos ei sitä rekkaa voi enää ajaa.kukaan ei pakota ketään rattiin väkisin..oma munaus so face it straight
Lähtee se kortti pienestä ylinopeudestakin(joka on huomattavasti pienenpi rike) ja loppuu joillakin duunit hetkeksi...
033102ass_1_prv.gif

Ok,poikkeuksena ne jotka käryää vahingosta,eli lähdetty seuraavana iltapäivänä ajamaan ja ollu viellä veressä alkoholia,veikkaampa että moni meistä on joskus moiseen syllistyny
Hyvä esimerkki oli juhannus,pe-la otin kokoajan viinaa festareilla,su puhalsin (kaverin alkometriin) klo 15. 1-promillen,ja olin sentään nukahtanu la jo 3 aikoihin yöllä
omg.gif

"Ok,poikkeuksena ne jotka käryää vahingosta,eli lähdetty seuraavana iltapäivänä ajamaan ja ollu viellä veressä alkoholia,veikkaampa että moni meistä on joskus moiseen syllistyny
Hyvä esimerkki oli juhannus,pe-la otin kokoajan viinaa festareilla,su puhalsin (kaverin alkometriin) klo 15. 1-promillen,ja olin sentään nukahtanu la jo 3 aikoihin yöllä "

Entäs jos täti oli edellisen päivän huuruissa vielä? Onko se sitten hyväksyttävämpää...
Ja onko silloin paremmassa ajokunnossa kuin nousuhumalassa?

Jos otetaan ei ajeta! Edes seuraavana päivänä ennenkuin on varma että on ajokunnossa.

Tuskimpa täti olis voinu olla edellisen illan jäljiltä seuraavana päivänä klo.20.30 enää yli yhden promillen soosissa,mikäli ei ryypänny AAMUUN asti,ja sillon pitäisi tietää ettei samana päivänä ole asiaa rattiin
wink.gif
tosin tossa sun kommentissa on kyllä perää,samaa mieltä olen itsekkin,jos viinaa päässä ei ajeta muulla kun taxilla bussilla metrolla junalla lentokoneeella ym joissa on selvä kuski
biggrin.gif

Tuskimpa täti olis voinu olla edellisen illan jäljiltä seuraavana päivänä klo.20.30 enää yhden promillen soosissa
wink.gif
tosin tossa sun kommentissa on kyllä perää,samaa mieltä olen itsekkin,jos viinaa päässä ei ajeta muulla kun taxila bussilla metrolla junalla lentokoneeella ym joissa on selvä kuski
biggrin.gif

niin,jussina jouduttiin venaamaan ilta kahdeksaan että mittari näytti 0,vähän rupesi aika käymään pitkäksi siinä odotellessa kun muut juopotteli
veryangry.gif
Onnistuu, mie oon ollu moneen kertaan ihan tanakasti laskuhumalainen viela seuraavana iltanakin. Aloittaa tissuttelun pitkalla paivallisella/grillaamalla iltapaivalla, siita kapakassa aamuun saakka, niin ei tarvii pahasti kannissakaan olla eika ole rattiin seuraavaan vuorokauteen asiaa.

Kunto on tosin senverran selkeasti kehno, ettei rattiin tarvii ajatellakkaan, mutta mahdollista on.

Kyllä se veikot niin (valitettavasti) on, että kunnon törpöttäminen  
033102beer_1_prv.gif
saattaa venyttää seuraavan päivän (lailliset) ajelut iltaan asti.  Eli kun noissa kokkareissa ja muissa kesän häppäreissä parannetaan maailmaa aamutunneille, niin kannattaa muistaa, jotta puikkoihin ei ole asiaa ennen  (ainakaan) seuraavaa iltaa... Alkosta noita laskukaavan sisältäviä lärpyköitä saa - kannattaa käyttää! Vajaalla sadalla eurolla saa myös kohtuullisen kelvollisia alkometrejä - moinen on omatkin ajot siirtänyt välillä tunteja pidemmälle.

HYvä vinkki, jonka juniorina opin, on myös tunkea kaikkien juotujen olutpullojen korkit taskuun. Noita voi sitten aamulla laskea ja kertoa jollain sopivalla omaan painoon liittyvällä kertoimella ja miettiä miillä v**ulla pääsee kotiin ennen seuraavaa työpäivää...  
033102beer_1_prv.gif

HYvä vinkki, jonka juniorina opin, on myös tunkea kaikkien juotujen olutpullojen korkit taskuun. Noita voi sitten aamulla laskea ja kertoa jollain sopivalla omaan painoon liittyvällä kertoimella ja miettiä miillä v**ulla pääsee kotiin ennen seuraavaa työpäivää...
033102beer_1_prv.gif
Pitää olla aivan kunnolla isot housut ja niissä ihan mahdottomat taskut.
Kun välillä tulee kaljan sekaan vedettyä ihan juomalasikamaa, niin
lasit sitten taskuun ja ne pullohuikkien pullot kanssa sekä syötyjen
ruokien lautaset ja haarukat ja vietset .. ketsuppipullot ja sinappituuperot.
Itse asiassa koko illallisastiasto ja jälkiruokakupit ja kipot.
Kotona sitten miettii, että mitä h*elvettiä on taas tullut touhotettua.
shaun.gif
ghostface.gif
shaun.gif
ghostface.gif
shaun.gif

Aivan h*elvetisti vähemmällä pääsee, kun viettelee nenänvalkaisupäiviä ..

Ja mamma saa varmaan rankkariks pään silitystä ja saatesanoiks "ajelehan ens kerralla huolellisemmin". Noista jutuista pitäis tosiaan kortti lähteä heti hyllylle piiiiiiiiiiitkäksi aikaa, ja harkinnan arvoista olis, jos aiheuttaa henkilövahinkoja niin ajoneuvo valtiolle. Lähteehän toi zetti jo pikkusesta ylinopeudestakin. Täällä (Suomessa) vaan tunnutaan paapottavan noita s*tanan rattijuoppoja
veryangry.gif

itse ajoin piikillä 70km/h rattijuoppo muijan kylkeen. mammalla oli vilkku pientareelle päin ja kääntyikin eteen..
mad.gif
jarrutus jälkiä oli jokunen metri mulla että ei kerennyt edes ajatella. ylinopeutta mulla ei ollut. siihen jäi sillon ajamisetkin.
confused_orig.gif
"onneksi" oli rg.ssä pysty tankki että en lentänyt kunnolla yli mutta m*nat otti aikasen kipiää.. luulin olevani n**keri kun katsoin suku kalleuksia. paranemesia mopoilijalle!!!!

Noniin, se oli varmaan Bomber-motoristi! Sitä saa mitä tilaa! Maine menee, nyt motoristit yhdistetään rattijuoppohin, onnettomuuksiin, ja 60-luvulla syntyneisiin juoppoihin naisiin! Mä en kestä enää!

Määkän en kestä enää, viinaa samalla tavoin kuin ennen. Johtuisko siittä etten oo harjuutellut viimisen kymmenen vuoden aikana oikeestaan paljoakaan...

Joskus aattelin että saakohan juotua korillisen lonkeroa, ostin sitten semmoisen ja kas, se sokerilitku on semmoista että kahdennenkymmenennenkolmannen pullon jälkeen pukkas teknikolorhuokauksen, ja yks pullo jäi juomata, kun en ollu niin ekstrememielessä liikkeellä, muuten vaan kokeilin. Eli en saanu juotua korillista lonkeroa.
ghostface.gif

15-vuotiaana, kun juoponuraa aloittelin, tuppas värihuokaamaan jo seittemännen keskiolutpullon jälkeen, mutta se kyllä parani pian siihen korilliseen. Se on kalja paljon helepompi juua.
biggrin.gif

Ois se varmaan hauska herätä aamulla kun sen puoleisessa taskussa, jolla makaa, ois kakskytneljä kaljapullon korkkia.
buttrock.gif

Back