- Sijainti
- kontiolahti
mikä on tai siis paljonko on motoparkissa desibeliraja ja millä kierrosluku alueella
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näin oli tosiaan kierrokset viime vuonna kusiaisilla ja tonnisilla 5000rpm. Tuskinpa ovat muuttuneet..muistaakseni 4-sylinterisillä kusiaisilla 7 000 rpm:lla.
Hiukan poiketen moottoriliiton ohjeistuksesta mittaukset suoritetaan tätä nykyä ahvenistolla seuraavasti:
4-syl 1000cc ja isommat 5000rpm (kaikki kilokyykyt ja sitä isommat, vanhat firebladet)
4-syl 600-750cc 5500rpm (600, seiskapätkät ym.)
2-syl 4500rpm (twinit, erkit ym. kaksmukiset)
Melurajana on tiukka 97dB
Aika hyvin jytisikiitoksia vastauksistamittautin desibelit ja
maksoin 30 euroo a- katsastajille tästä ilosta kun mittari näytti 107 db. / 7000 r./min ...eli vakio putket on nyt mopossa alla ku lähen motoparkkia kohti![]()
![]()
kyllähän siitä ixilin putkesta ääntä lähtee . . ei tarvii tuijottaa kierroslukumittaria silleensäAika hyvin jytisikiitoksia vastauksistamittautin desibelit ja
maksoin 30 euroo a- katsastajille tästä ilosta kun mittari näytti 107 db. / 7000 r./min ...eli vakio putket on nyt mopossa alla ku lähen motoparkkia kohti![]()
![]()
![]()
Ja myös melko meluisa putki, jos vakiputkella tippuu yli 10 dB..
kyl se `paikallaan` huudatetaanNiin ettäkö paikallaanko pyörää huudatetaan noissa melumittauksissa? Kuormitettunahan laulu vasta alkaa. Kerran Motoparkissa katselin kun 'pojat' ajoi, ja oli se ääni joissakin peleissä aika hulppea, kun kiihdyttivät pääsuoraa täysiä poispäin. Muistutti vähän suihkukoneen nousukiitoa.
Joskus olen yrittänyt äänittää oman Akran hexagonalin ääninäytteen, mutta on se ääni paikallaan niin naurettava, ettei viitsi kellekään julkistaa. Äänen sävy on ajossa aivan toisenlainen, eikä enää niin naurettava.
Onko tämä faktaaEilen oltiin Motoparkissa ja kuulemma uudet säädökset astuneet voimaan. Tehoputkilla dB-raja on laskettu 94 desibeliin...![]()
Vakioputkilla pääsi radalle, vaikka ei mulla se 97 alitu edes vakiona.
no täähän on aivan syvältäEilen oltiin Motoparkissa ja kuulemma uudet säädökset astuneet voimaan. Tehoputkilla dB-raja on laskettu 94 desibeliin...![]()
ei helvetti!!jos pitää paikkansa niin kumma ettei jonne ole informoinut motoparkin sivuille mitään??no kerhon ratapäivä huomenna ni sit laitan faktaa.Eilen oltiin Motoparkissa ja kuulemma uudet säädökset astuneet voimaan. Tehoputkilla dB-raja on laskettu 94 desibeliin...![]()