• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motopark 9.6 - 10.6.2018 (la-su)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pupu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
MyRa sanoi:
Tässä vajaa 40min katseltavaa tylsiin työhetkiin kakkosmutkan apexista sunnuntailta 15.00 Nopean setti + 15.20 Keskiryhmän setti.

Kylhää tost ihan hyvän kuvan sai ! Videon pysäytys, kuvan kaappaus ja leikkaamuokkaaliimaa. :orgmp2:

scuuba sanoi:
Löytyyks tommoseen värkkiin jotain piuhan päässä roikkuvaa mikkiä ett sais mopojen äänenkin?

Haastavaa toteuttaa hyvin. Välillä kuvataan 5metristä ja välillä 150 metristä, lisäksi itse dronekin pitää aikamoista hurinaa. Sitten on vielä se että kaikki roikkuva aiheuttaa tuollaiselle alle kilon painoiselle lentovärkille aikamoisen tasapainotusongelman.

Tod näk jotain suuntamikrofoneja on olemassa, mutta että sieltä saisi sellaista ääntä mitä viitsisi kuunnella on itselle ainakin ajatus, johon en panosta. Yleisesti kuitenkin tulee korvattua aivan kaikki videon oma ääni musiikilla.

Jassu sanoi:
Haastavaa toteuttaa hyvin. Välillä kuvataan 5metristä ja välillä 150 metristä, lisäksi itse dronekin pitää aikamoista hurinaa. Sitten on vielä se että kaikki roikkuva aiheuttaa tuollaiselle alle kilon painoiselle lentovärkille aikamoisen tasapainotusongelman.

Tod näk jotain suuntamikrofoneja on olemassa, mutta että sieltä saisi sellaista ääntä mitä viitsisi kuunnella on itselle ainakin ajatus, johon en panosta. Yleisesti kuitenkin tulee korvattua aivan kaikki videon oma ääni musiikilla.

Siis eihän olis homma eikä mikään yhdistää langattomia mikkejä ympäri rataa dronen kameraan :grin:

Jassu sanoi:
Kuten ajajakokouksessa mainittiin, niin sekä varikolla että radalla liikkui myös kuvausdrone. Tässä tuotosta ehkä hieman normaalista poikkeavasta kuvakulmasta :

https://youtu.be/PO11t6wN0r8

Hienoa kuvaa! Tuli mieleeni, mahtaisiko olla mitään ideaa kuvata jossain mutkassa/mutkissa eri ryhmien menoa ylhäältä päin, suunnilleen samoilta kohdilta? Voisi olla mielenkiintoista vertailla miten ajolinjat yms. eroavat, etenkin hitaamman pään kuskeille. Toki jokainen varmaan jokseenkin oman linjansa muistaa, ja videollahan sitä nyt jo voi tarkastella (oletan nopean ryhmän?) menoa. Kunhan tuli tälläinenkin mieleen :D Ja niinkuin videon kommenteissa näkyy olevan ehdotettu, 60fps voisi olla kova sana tähän tarkoitukseen, vaikkakin resoluutiosta pitäisi sitten karsia.

Desmosedici sanoi:
Aika ronskeja nopeuseroja näyttäisi olevan.

Pari väärään ryhmään eksynyttä kuskia siellä tosiaan oli, mutta ajovat ihan loogista linjaa ja niin hiljaa, että ohi pääsi missä vaan, joten ei lähdetty siirtelemään. Takasuoralla sit tonnarin ja kusiaisen nopeusero näyttää aika raa'alta, vaikka kierrosajassa ei olisi isoakaan eroa.

Aika paljon näki kuvaajia radan varressa. En haluaisi hätyytellä, mutta onkohan kuvia tulossa jossain vaiheessa nähtäville?

Nitrous sanoi:
Pari väärään ryhmään eksynyttä kuskia siellä tosiaan oli, mutta ajovat ihan loogista linjaa ja niin hiljaa, että ohi pääsi missä vaan, joten ei lähdetty siirtelemään. Takasuoralla sit tonnarin ja kusiaisen nopeusero näyttää aika raa'alta, vaikka kierrosajassa ei olisi isoakaan eroa.

Millä vauhdeilla nopeaan kehtaa motoparkissa nykyään tulla? Hannulan vanhoissa ohjeissa mainittu raja 1:42, mutta taitaa olla selvästi alempana nykyään?

Telos sanoi:
Aika paljon näki kuvaajia radan varressa. En haluaisi hätyytellä, mutta onkohan kuvia tulossa jossain vaiheessa nähtäville?

Oliko siellä muitakin kuvaamassa kun minä?

Minulla on vielä jonossa Muoviluodin Alastaron päivän kuvat ennen näitä. Eli varmaan reilu viikko vielä menee että näitä kuvia on tarjolla.

Tuurihaukka sanoi:
Millä vauhdeilla nopeaan kehtaa motoparkissa nykyään tulla? Hannulan vanhoissa ohjeissa mainittu raja 1:42, mutta taitaa olla selvästi alempana nykyään?

Minä ajelin siellä korkeata 39:iä ja matalaa 40:stä ja tuntui useimmat menevän ohi. Ei haitannu minua toivottavasti ei myöskään muita.

Tuurihaukka sanoi:

Ihan pätevä sääntö edelleen.
Onhan siinä eroa kun joku painaa alta 1:30, mutta
eiköhän koiteta kuitenkin joka ryhmään saada pyöriä radalle.

Julkinen kiitos vielä minultakin Ajotaito 2:n kouluttajille. Erityisen hyödyllisiä olivat minusta ne henkilökohtaiset havainnot omasta ajosta. Sitä kun vuosi toisensa jälkeen toistaa samoja juttuja niin toinen osaa katsoa asioita paljon paremmin (kun vielä tietää mihin kiinnittää huomiota). Olisi vaan pitänyt älytä säätää alusta vähän kovemmaksi niin olisi saanut pyörää napakammaksi ainakin noihin avauksiin. Hauskaa oli ja jännä nähdä osuinko johonkin kameran ruutuunkin (sitten aikanaan). Tosin turvaliivi on kuvissa pieni tyylivirhe, mutta ei se mitään :;):.

Pete2 sanoi:
Tosin turvaliivi on kuvissa pieni tyylivirhe, mutta ei se mitään :;):.

Päinvastoin.
Ajoharjoittelutapahtumiin ja -koulutuksiin osallistuminen osoittaa nöyryyttä, viisautta ja hyvää itsetuntoa. :thumbup:

LoneWolf sanoi:
Oliko siellä muitakin kuvaamassa kun minä?

Minulla on vielä jonossa Muoviluodin Alastaron päivän kuvat ennen näitä. Eli varmaan reilu viikko vielä menee että näitä kuvia on tarjolla.
Voi olla ettei ollut. Tuntui ehkä vaan siltä :) Kiva kuulla että kuvia on jossain vaiheessa tulossa.

Sunnuntailta kuvia: https://photos.app.goo.gl/fhorni17FWXiMTB18

Kaveri lähti mukaan ratavalokuvausta koettamaan, näyttäisi kuvat terävöityvän loppupäätä kohden. En lähtenyt noita editoimaan, ja valitsin kuvia mentaliteetilla "mielummin kuva kun ei kuvaa" :D Kaikki otettu samoilta kohdilta, joten toistoa on jonkin verran. Ajankohta on ekasta setistä noin päivän puoleenväliin, jokaisesta ryhmästä näyttää olevan jotakin.

vile sanoi:

Kaveri lähti mukaan ratavalokuvausta koettamaan, näyttäisi kuvat terävöityvän loppupäätä kohden. En lähtenyt noita editoimaan, ja valitsin kuvia mentaliteetilla "mielummin kuva kun ei kuvaa" :D Kaikki otettu samoilta kohdilta, joten toistoa on jonkin verran. Ajankohta on ekasta setistä noin päivän puoleenväliin, jokaisesta ryhmästä näyttää olevan jotakin.

Kiitos. Oli hyviä kuvia.

vile sanoi:

Kiitos! Hienoja kuvia ja olin näköjään löytänyt linssiluteena tieni hyvinkin moneen kuvaan.

Back