• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motaria vastakarvaan, tarkoituksella !?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HiTec
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aika hönöhanssenin hommaa moinen  
veryangry.gif
mut samaa mieltä tuosta että bombeita turhaan mollata ja liitellä tuollaiseen löytyy niit kokeiluhaluisia muistakin ryhmistä ... vai oliko kyseessä itsemurhapommittaja:) eli arab  
sport05.gif

Aluksi on anarkistinen alakulttuuri, jossa kilpaillaan laittomilla teoilla. Tälle kulttuurille syntyy nimi (hakkeri, bomberi),
Bomberista en tiedä, mutta hakkeri-sanan synnyn suhteen olet pellolla.
http://www.wordorigins.org/wordorh.htm

sivun alussa on selitetty hacker-sanan alkuperää. Tuolla on ainakin sama käsitys, joka itsellänikin oli ennen kuin huomasin että hakkeri-sanaa oli alettu käyttää koodarin tms. henkilön synonyyminä.

Olipa hurja uutinen. Vielä hurjemmaksi sen tekee, että "kyseessä on BOMBER".

Suomessa tätä "urheilulajia" ei taida vielä harrastaa kuin rattijuopot ja vanhukset.
jeps,noi vanhukset ovat välillä riski liikenteessä,eilen ajelin työajoa tampereen keskustassa kun yhtäkkiä risteyksestä kääntyi vanha saab 900 suoraan minun kaistalle, välkyttelin kuskille valoja,ei mitään reaktiota panssarivaunu saab vaan jatkoi suoraan kohti minun auton keulaa, edes töötti ei auttanut,siinä vaiheessa kun täti alkoi olemaan melkein mun keulassa en voinut mitään muuta tehdä kun vetää jalkakäytävälle ettei panssarivaunu aja päälle! onneksi minun takana ei heti tullu ketään nimittäin topd.näk olis rysähtäny,seurasin peileistä tämän fossiilin menoa, ainakin 500m se täti ajeli väärää kaistaa ennen kun tajusi,ja käänsi suoraan katsomatta omalle kaistalleen melkein toisen auton kylkeen
crazy.gif
kyllä tollaselta ihmiseltä joka ei näe eikä kuule pitäisi jo ottaa ajo-oikeus pois,samaten kun myös auto(jos nyt saabia voi sellaiseksi kutsua
biggrin.gif
). oliko tämä mummeli sitten bomber joka pilaili autolla ajelevan motoristin kustannuksella?
033102ass_1_prv.gif

Eipä toi nyt niin ihmeellistä ole että sitä tehtäisiin vain saksassa!

Toissa aamuna (26.7) joku teiden sankari tuli motarilla vastaan vasenta reunaa päristellen, autojonoilla vauhtia 120, aamuruuhka ja lyhyet turvavälit.. pikkusen säväyttää kun yhtäkkiä vastaan joku nakupyörä ja kuskilla goret vain lepattivat..

Oli autoilla vähän ajolinjat sekaisin siin vaiheessa kun väistivät etteivät peilit osu vastaantulijan kanssa yhteen
tounge.gif

Tässä on vähän sama juttu tosiaan kyseessä kuin sanan hakkeri kanssa.

Aluksi on anarkistinen alakulttuuri, jossa kilpaillaan laittomilla teoilla. Tälle kulttuurille syntyy nimi (hakkeri, bomberi), jota sitten myöhemmin tavalliset koodarit tai stunt-ajelijat alkavat käyttää itsestään, kun tykkäävät sanan alkuperäisen merkityksen myötä sanaan liittyvästä vaarallisesta "cooliudesta". Sitten kielletään sanan alkuperäinen merkitys kun ei haluta assosioitua rikolliseen toimintaan ja keksitään alkuperäiselle merkitykselle korvaava termi (krakkeri, bomberillen en tällaista ole vielä kuullut).
Sinullahan on jännittävää tietoa Bomber -sanan historiasta / merkityksestä
biggrin.gif

Oikeastaan harmi, ettei Bomber.fi:ssä ole legendaarista kymmentä käskyä, mikä etusivulla oli joskus alkutaipaleella.. se kuvasi kuinka leppoisista lähtökohdista hommaa silloinkin ajateltiin - kun vain 10-20 tyyppiä oli Bombereita ja järjesti ensimmäisiä b-iltojaan.

( http://www.city.fi/artikkeli/Teiden+terroristit/1177/ )

Ja osa tuntemistani stunttikuskeista jopa välttävät Bomber -sanaa mahdollisista negatiivisista assosiaatioista johtuen.

Myös hakkeri on käsittääkseni nimenomaisesti aluksi tarkoittanut vain tavallista tallaajaa taitavampaa tietokoneen käyttäjää - ja myöhemmin sanaa on alettu käyttämään negatiivisessa mielessä yleissanana tietokonerikollisista. (Vähän niinkuin bombereista on tullut virheellisesti synonyymi moottoripyörällä vastuuttomasti ajaville)

Itse olen nähnyt kerran oulun moottoritiellä todellista BOMBER henkeä kans kun joku vanha patu painoi vääräänsuuntaan fiestalla ja joku (kukkahattu)motoristi sille koitti viittoa toiselta kaistalta että käänny nyt perkele toiseen suuntaan. Onneksi tekijä oli niin vanha kettu ettei vähistä hetkahtanut ja sinne se jäi ajamaan väärään suuntaan niin pitkään kun peilistä näin.

Toivottavasti ne lääkärit alkaisivat ottamaan niitä kortteja pois vähän enemmän kun tähän asti ja vois siihen vaikka poliisikin osallistua muutenkin kun motoristien osalta.
omg.gif

Niin. Aika rankanpuoleista bombereiden demonisointia. Mutta täytyy nyt ottaa huomioon, että tuo on ehkä surkein artikkeli, jonka olen lukenut vähään aikaan mistään lehdestä. Naiivi ja poliittisesti värittynyt. Toivottavasti kaveri ei kuulu Tuulilasin vakioporukkaan.
Laiskan toimittaja surkea juttu. Ei ole asiaa, joten pitää keksiä jotain
nixweiss.gif

Onkos nyt aikoihin eletty kun Pomperitkin alkavat olla huolissaan julkisuuskuvastaan
biggrin.gif
Niin se maailma menee...

Ei kai tuo niin uusi ilmiö ole sillä(kään) suunnalla. Joskus lähes parikymmentä vuotta sitten yksi saksassa jonkin aikaa asunut kaverini väitti, että siellä toisinaan varoiteltiin radiossa tietyillä tienpätkillä havaituista pääkalloajajista (en tiedä mitä termiä käyttivät saksaksi), jotka siis ajoivat tahallaan väärään suuntaan liikenteen seassa - tosin kulkupeleinä taisi olla lähinnä autoja. Voihan tämä olla legendaakin, mutta kuulosti ainakin ihan uskottavalta...

aivan järjetöntä toimintaa.

Miksi niin usein liikenteessä leikkiminen ja pelleily kuitataan bomber toimintana? Mun mielestä tuo ei ollut bomber toimintaa.

Itse olen ymmärtänyt bomber toiminnan aikalailla sellaiseksi kuin mitä näkee esim bomber weekendissä. Poltetaan kumia, pyöritetään donitseja, keulitaan, ajellaan takapyörä ilmassa.

Mutta esim se että joku pujottelee liikenteessä bomber tyylisellä pyörällä ei ole minun mielestäni bomber toimintaa vaan pelkkää liikenteessä hölmöilyä.
samaa mieltä..tässä leimataan nyt bombereita...

Vai...
Onko tämä" poliittinen ajojahti"..? jonka uhriksi aikanaan jopa Paavo Väyrynenkin mediassa joutui
biggrin.gif
biggrin.gif
Ei mikään ajojahti. Tää on selvästi vain lausunto joltai elämättömältä joka vaan sattuu pyörän nähtyään tietämään sanan "Bomber" ja nyt pätee sen kanssa iha kybällä...

Iha sama ku pöllitty formula1 ajais motaria vastapäivään ni ruvettais selittää että
"Schumacher ajaa vastasuuntaan motaria F1:llä"...

Ei oo oikeen noilla mitää millä perustella se että kyse ois ollu "Bomberista"

Olipa hurja uutinen. Vielä hurjemmaksi sen tekee, että "kyseessä on BOMBER".

Suomessa tätä "urheilulajia" ei taida vielä harrastaa kuin rattijuopot ja vanhukset.
jeps,noi vanhukset ovat välillä riski liikenteessä,eilen ajelin työajoa tampereen keskustassa kun yhtäkkiä risteyksestä kääntyi vanha saab 900 suoraan minun kaistalle, välkyttelin kuskille valoja,ei mitään reaktiota panssarivaunu saab vaan jatkoi suoraan kohti minun auton keulaa, edes töötti ei auttanut,siinä vaiheessa kun täti alkoi olemaan melkein mun keulassa en voinut mitään muuta tehdä kun vetää jalkakäytävälle ettei panssarivaunu aja päälle! onneksi minun takana ei heti tullu ketään nimittäin topd.näk olis rysähtäny,seurasin peileistä tämän fossiilin menoa, ainakin 500m se täti ajeli väärää kaistaa ennen kun tajusi,ja käänsi suoraan katsomatta omalle kaistalleen melkein toisen auton kylkeen
crazy.gif
kyllä tollaselta ihmiseltä joka ei näe eikä kuule pitäisi jo ottaa ajo-oikeus pois,samaten kun myös auto(jos nyt saabia voi sellaiseksi kutsua
biggrin.gif
). oliko tämä mummeli sitten bomber joka pilaili autolla ajelevan motoristin kustannuksella?
033102ass_1_prv.gif
Hiukan samanlailla kävi tässä lauantai iltana.Ajoimme kaverini kanssa moottoripyörällä(olin hänen kyydissään) liikenneympyrää, olimme siis ympyrässä, kun oikealta puksuttaa hiljaa kotilo melki päälle, raju kiihdytys pois alta esti törmäyksen, ei meinaan hesarikaan olisi väliin mahtunut enää
crazy.gif
ajoimme pois ympyrästä, ja u-käännös.Lähdettiin sitten auton perään, ohitettiin se kun puksutteli noin 50kph 80 alueella, kuljettaja oli noin 80 vuotias papparainen, jolla nenä kiinni tuulilasissa ja kaula lepäsi ratin päällä.Ajettiin sitten fiatin eteen, ja alettiin hiljentämään vauhtia, että olisi pysäytetty papparainen ja sanottu pari valittua sanaa, mutta eihän se edes huomannut että hidastettiin sen edessä, vaan meinasi tulla päälle.Eipä sitten pysäytettykään, teki kuitenkin mieli ottaa rekisterinumero ylös ja soittaa poliisille asiasta, että nyt on todellakin vaarallinen kuljettaja liikenteessä.

Sokeilta kortti pois, kuitenkin kaikella kunnioituksella lähempänä vuodeosastoa kuin työelämää olevia autoilijoita kohtaan
bowdown.gif

Miksi niin usein liikenteessä leikkiminen ja pelleily kuitataan bomber toimintana? Mun mielestä tuo ei ollut bomber toimintaa.

Itse olen ymmärtänyt bomber toiminnan aikalailla sellaiseksi kuin mitä näkee esim bomber weekendissä. Poltetaan kumia, pyöritetään donitseja, keulitaan, ajellaan takapyörä ilmassa.

Mutta esim se että joku pujottelee liikenteessä bomber tyylisellä pyörällä ei ole minun mielestäni bomber toimintaa vaan pelkkää liikenteessä hölmöilyä.
No mutta, eikös tämä bomber nimitys koskenut alunperin juurikin tehokkaan japsipyörän omistajia, jotka etenivät "pommin" lailla muun liikenteen joukossa. Esim. Black Prince. Nykyään yhtä kuuluisa lienee GR.
Suljetulla alueella kikkailu ei liity tähän nimitykseen, sen ovat vaan ko. henkilöt ottaneet omakseen (kuulostanee coolilta).

No mutta, eikös tämä bomber nimitys koskenut alunperin juurikin tehokkaan japsipyörän omistajia, jotka etenivät "pommin" lailla muun  liikenteen joukossa. Esim. Black Prince. Nykyään yhtä kuuluisa lienee GR.
Suljetulla alueella kikkailu ei liity tähän nimitykseen, sen ovat vaan ko. henkilöt ottaneet omakseen (kuulostanee coolilta).
Lueppa B1200 liittämä linkki http://www.city.fi/artikkeli/Teiden+terroristit/1177/

Niin ei tartte heittää mitään mutu/esso juttuja

No mutta, eikös tämä bomber nimitys koskenut alunperin juurikin tehokkaan japsipyörän omistajia, jotka etenivät "pommin" lailla muun liikenteen joukossa. Esim. Black Prince. Nykyään yhtä kuuluisa lienee GR.
Lueppa B1200 liittämä linkki http://www.city.fi/artikkeli/Teiden+terroristit/1177/

Niin ei tartte heittää mitään mutu/esso juttuja
Liekkö kuitenkaan sakumanni radiotoimittaja ko. City-lehden artikkelia lukenut?

Liekkö kuitenkaan sakumanni radiotoimittaja ko. City-lehden artikkelia lukenut?
Jorma Viitanen niminen kermaani töissä Tuulilasissa?
biggrin.gif

Radiokäännös kertoi moottoripyöräilijästä. Viitaukset Bomberiin lienevät Tuulilasin kommentointia, ainaski näyttää kovasti siltä ja samalla vieläpä tarkoitushakuiselta.

No, olipa miten oli niin ei ole Jorma lukaissut Cityn juttua. Tai sitten on ja p*skat välittää.

Back