• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Morjenstaminen liikenteessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wolvie
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Klaukkala
Olen tässä opetellut 10V tauon jälkeen liikenteessä moottoripyörällä liikkumista ja olen kiinnittänyt huomiota motoristien tervehtimiseen.

Aiemmin oli todella harvinaista että joku jätti morjenstamatta, nyt tuntuu aika harvat morjenstavan. Nämä havainnot siis kehä I ja kehä III väliseltä alueelta. Ykkösen sisäpuolella ja kolmosen ulkopuolella tuntuu taasen löytyvän morjenstelijoita.

Onko kanssamotoristin tervehtiminen menossa pois muodista vai onko minulle sattunut kohdalle vain maanantai-aamun pyöräilijöitä?

Vieläkö "eri leireissä" olevat uskaltavat moikkailla liikenteessä, eli kustomin kuski kyykkykoskille ja päinvastoin?

Alkaa nykypäivänä noita pyöriä olemaan jo sen verta paljon että kärsinyt pientä inflaatiota. Kohta sama kun ajelee kotilolla ja nostelee kättä kaikille muille kotiloille
buttrock.gif

Samaa olen minäkin huomannut, ei se lapanen niin herkästi nouse.
Tosin välillä joutuu yllättymään kun partasuinen liivimies heilauttaa
talktohand.gif

Toivonmukaan olet vain törmännyt näihin maanantaiaamun pyöräilijöihin. Olisi sääli, jos motoristipiirit olisi kärsineet inflaatiosta ja tämä yhteenkuuluvuuden tunne olisi katoamassa.

One for all and all for one.  
cool.gif

Hassun havannon tein tossa t-paidalla ajellessani. Huomasin että silloin morjestellaan harvemmin kuin rätkätakki päällä ajellessa.
biggrin.gif

Kuinka moni muuten morjestaa vastaantulevalle moottoripyöräpoliisille? Entä kuinka moni saanut ystävällisen tervehdyksen takaisin?!? Itse tulee morjestettua ikään, sukupuoleen ja sitä katsomatta, tuleeko kaveri otsaluu vai tennarinpohjat edellä. Tänä kesänä kohdannut varmaan 20 kertaa virkavallanedustajan mopottimellaan ja kertaakaan ei ole morjestanut takasin. Ainut kerta minkä muistan, että poliisi olisi morjestanut, maksoikin sitten jo vähäsen
biggrin.gif
Ei oo häpee olla nopee, mutta siitä voi joutuu maksamaan. Ja kai noissa mopopoliiseissa on sitten myös kavereita ketkä vapaa-ajallakin harrastaa mopoilua. Mitenköhän he silloin "käyttäytyvät"? Asiana tämä äärettömän olematon, mutta sitä kerkee kaikkee miettimään tuolla tienpäällä pienen kypärän sisällä
biggrin.gif

Kyllä on seriffi morjestanut takasin ja juuri kehä III tuntumassa jo kolmesti. Muillekkin olen morjestellut ja takaskin on tullut... Ei aina, mutta usein.

Toki mantiellä vaste tulee itseltäkin helpommin - aina kun ei huomaa liikenteen vilinässä ;)

Mää morjestan kaikille kakspyörille, paitti polkupyörille, ja potkulaudoille ( en tarkoita skoottereita)
Erityis-suosiossa on noi naiset skoottereilla.Ja ihme, ne ruvennu morjestaa takaisin.Looginen selitys, eihän ne tämmöisiä vanhoja äijiä muuten morjestele, mut kun on mopo.
Mut jos ajais ilman kiulua, ei sit enää morjestais.
Kyl mää HD äijillekin moikkaan, mut nee ei huomaa.
Jossa oli jokin selityskin. Se Hd kuulema vatkaa niin paljon,että menee toi näkökenttä ihan sumeeks, ja näkö on huono.
bowdown.gif

väittäisin että täällä satakunnassa kaupungissa ajaessa lapa ei heilahda vastaan tulijoilta niin helposti kuin maantiellä.

Ja kyllä tossa viikonloppuna mopopoliisi vastasi tervehdykseen ja on kyllä yleensä vastannut.

lähes kaikille moikkaan, joskus jopa mopoille, huvikseen joskus ja joskus ei vaan erota edestäpäin, mikä vekotin on tulossa. MP-pollareille moikkaan ja ne on aina moikanneet takas, viimeksi paluuliikenteessa se piti kättään koko letkalle ojossa
biggrin.gif

Motarilla en nosta kättä kun en uskalla. Ja keskustassa on monesti just tärkeä vaihteen ropaus menossa, sillon nyökätään.

Tähän sen verran kommenttia. Kun itse täältä susirajalta eksyi pariviikkoa sitten sitten sinne ruuhka Suomeen niin alkoi pyöriäkin olla liikenteessä niin paljon että kaikkia ei ehtinyt morjestaa vaikka olisi halunnutkin. Täällä korvessa ajellessa ehtii kyllä vilkutella vaikka kaikille autoillekin. Mutta kun mopoja tulee vastaan "jatkuvasti" ja välillä täytyy keskittyä omaan ajoonkin niin ihan kaikille ei ehdi heilauttaa kättä, päätä yritän kyllä nyökytellä silloin.
Mutta anteeksi pyyntöni jos joku on loukkaantunut kun sininen Äksjiiärrä ei moikannut.

Itse koetan morjestaa aina kun mahdollista, mut tuo PK seudun liikenne on sen verran hektistä ja mopotiheys sen verran suuri, että väkisin jää osa huomaamatta. Moottoritienopeuksissa kun on terveellisintä seurata vaan edellä ajavan perävaloja. Niin ja jos jättää turvavälin, että ehtisi morjestaa, sit vasta tarkkana pitääkin olla, kun koko ajan siihen sun turvaväliin pakkaa kotiloita. Mut hengessä moikkaan kaikkia, jotka "uskaltaa" kahdella pyörällä taiteilla tuolla ulkona, kun on neljänpyörän vaihtoehtokin.
Maakunnassa asia on paljon helpompaa ja ainakin Kuopion seudulla nousee känny riippumatta siitä millaisella pelillä ajelee. Itse kruisailen siellä nimittäin sellaisella Road King harrikalla ja aina oon saanu vastatervehdyksen, kun oon kännyn nostanut. (jopa moottoritiellä, kun vatkaamisesta huolimatta olen ollut havaitsevinani moottoripyörän.)
tounge.gif

Täällä meillä päin nostellaan lapasta ahkeraan. Kaikki eivät vastaa, mut
nixweiss.gif

Mopon päältä harvemmin vastataan mut minusta on mukava tervehtiä heitäkin.
Polliisi moikkas viimeks juhannuksen aikaan kun
062802moto_prv.gif
vastaan.

Motari/kehä I ja III, jää iteltäkin moikkaamatta usein, kun ei yksinkertaisesti huomaa pärriä liikenteeltä ja nelikaistaiselta tieltä. Kaksikaistaisella aina räpylä pystyssä ja aina moikkaus on tullu takaisin.

Auttaa varmaan paljon, että olet itse aloitteen tekijä, moni ei moikkaa, jos sille ei moikata ensin.

Mää en käsitä, että miks pitäisi morjestaa jollekkin täysin tuntemattomalle tyypille vaan sen takia, että liikkuu samanmoisella kulkuneuvolla !

Mites sitten, kun olette liikkeellä autolla ? Morjestatteko kaikille kanssa-autoilijoille ?

Linja-auton ikkunasta tietty heilutellaan kaikille vastaan tuleville linja-autoille.

Kävelyllä tietenkin kaikille toisille jalankulkijoille.

Tutuille tietty moikataan, mutta älytöntähän se on kaikille ruveta morjestelemaan....

buttrock.gif

Back