• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mopovarkauksien buumi tulossa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pronka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen tässä kuulostellut ja jutellut sääsammakkoni kanssa ja näyttää siltä, että nyt on tulossa poikkeuksellisen kylmäpäinen kesä noille pyörärosvoille. Tälläkin hetkellä Suomea kiertää useita koplia pakettiautojen kanssa ajelemassa kotikatujanne pitkin etsiessään seuraavaa uhria.. Vissiin venäläiset ovat tajunneet kuinka helppo pyörä on shanghai´ata osissa rajan yli.

Kai täällä orgissakin voisi jotain puhetta pitää yllä noista nilkeistä. Kerrotaan esim. oman kaupungin pyörävarkauksista, koska moni varkaus jää julkisuudelta pimeään. Toisekseen noita epäilyttäviä pakettiautoja voisi hieman seurailla paremmin, kun tietäisi missä päin varkaat on liikuskelleet..

Minua kiinnostaisi tietää että auttaako jarrulevyhälytin mitenkään varkauksiin ja ilkivaltaan. Sangen ikäväähän tuo olisi jos pyörä katoaisi teille tietämättömille, tai joku kävisi raiskaamassa pyörän paskaksi.

Ja pidetään ne kaskot pyörissä voimassa..
Ei kait noi hälyt vaikuta mitään, eiköhän se mopo lähde vääriin käsiin niistä huolimatta.
Ainoastaan ketjulla mopo kiinni, betoniin ankkuroituun kiinnikkeeseen vielä.. hidastaa ainakin toimintaa..

Sitä en tiedä mutta tiedän muutamia jotka ovat itse saattaneet pyöränsä korjauskuntoon jarrulevylukolla.Paras turva on kai pitää vakuutukset kunnossa.

Sitä en tiedä mutta tiedän muutamia jotka ovat itse saattaneet pyöränsä korjauskuntoon jarrulevylukolla.Paras turva on kai pitää vakuutukset kunnossa.
mutta jos on semmoinen jarrulevylukko joka alkaa huutaa kun sitä kallistelee niin on sitä vaikea olla huomaamatta. Ellei nyt sitten aivan kuuro ole
biggrin.gif

Eka toimenpiteeksi suosittelen tietojenluovutuskieltoa. Kenenkään ei tartte saada omistajaa selville rekisterinumeron perusteella.

En ainakaan ymmärrä miksi pitäisi..? Siis yhdellä tekstarilla kiinnostavan mopon koti selville. Voi luoja mikä mopovarkaiden paratiisi tämä maa onkaan
sad_orig.gif

Ei ole semmoista lukkoa, mikä tekomiestä (tai kenellä on tarpeeksi habaa vääntää voimapihdeillä) pidättelee. Suomalaisen lukkovalmistajan lukothan ovat tunnetusti kestäviä. Kakanlatvat, niin menee etusormen paksuinen voimapihdeillä poikki. Lukko, kun lukko aina aukee. Tavalla tai toisella. Toivotan kuitenkin, että säästytään noilta mopojen viemisiltä.

Riittää kun vanhan loppuunajetun romun parkkeeraa ns. uudempien+hienompien viereen, tuskin vievät ekana tuota
tounge.gif

Vissiin venäläiset ovat tajunneet kuinka helppo pyörä on shanghai´ata osissa rajan yli.
Mistäs sinä tiedät että asialla ovat venäläiset?
ruottalaiset eivät tarvii meiän pyöriä.. No tarkennan.. Suomalaisten, virolaisten ja venäläisten liikemiesten yhteistyössä varastamat pyörät menevät osina venäjälle. Siellä ne markkinat ovat. Täällä joku paikallinen nisti tuskin varastaa kovin montaa pyörää ilman tietoa jatkomarkkinoista
nixweiss.gif

Kyllä mä ainakin näkisin että hälyttimestä on aika paljonkin hyötyä. Varsinkin sillon jos asuu ns. pientalossa. Mulla pyörässä Spyball kiinni ja pyörä katoksessa, joka on kämpän kyljessä kiinni. Voi voi sitä poloista joka Hiecensa pihaan peruuttaa ja koittaa pyörän viedä. Ja sillon ei muuten poliisia paikalle soiteta
kaboom.gif

Vissiin venäläiset ovat tajunneet kuinka helppo pyörä on shanghai´ata osissa rajan yli.
Mistäs sinä tiedät että asialla ovat venäläiset?
ruottalaiset eivät tarvii meiän pyöriä.. No tarkennan.. Suomalaisten, virolaisten ja venäläisten liikemiesten yhteistyössä varastamat pyörät menevät osina venäjälle. Siellä ne markkinat ovat. Täällä joku paikallinen nisti tuskin varastaa kovin montaa pyörää ilman tietoa jatkomarkkinoista  
nixweiss.gif
No se on kyllä totta mutta kansalaisuuus voi olla rosvoilla mitä vaan ja kyllä ne varastetut osat kelpaavat myös ruotsissa jos hinta on sopiva.
Mutta heitetäänpä porukoille kysymys aiheesta:
Jos pyörästäsi laukeaa moottori ja sinulle tarjotaan edullisesti vähän ajettua konetta niin tarkastatko mistä kone on myyjälle tullut. Samoin katteet tankit etc.
Luulisin että osa rosvoista kyttää suomessakin näitä ostoilmoituksia ja hankkii tavaraa tarvittaessa.

Lukot on rehellisiä varten
cool.gif
Nykyisillä voimapihdeillä saa poikki aikamoisia terästappeja ja jos investoi hydraulileikkuriin, niin kaikki menee poikki mitkä leukojen väliin mahtuu.

Pitääkin laittaa oikeen tyrkylle tuo laite varkaita varten että sais edes vakuutuksesta hyvät rahat. Siitä että se oli just kaaduttu naarmuille ei kerrota mitään vaan se oli aivan täydellisessä kunnossa ja kilometrejäkin puolet todellisesta.
veryangry.gif

mutta jos on semmoinen jarrulevylukko joka alkaa huutaa kun sitä kallistelee niin on sitä vaikea olla huomaamatta. Ellei nyt sitten aivan kuuro ole
biggrin.gif
Noissa on vain se huono puoli että se aukko josta ääni tulee, on helppo vaimentaa vaikkapa kädellä
crazy.gif

Minä en kyllä meinaa edelleenkään mitään hälyttimiä hankkia.

Jos tästä omakotitalon pihasta joku pyörän vie, niin ei muutakun naapurilta kysymään että kuka vei, millä ja mihinkä aikaan
biggrin.gif

On se vaan sen verran kova kyylä, että varmasti havaitsee kaiken mitä pihalla tapahtuu
smile_org.gif

Olisihan se toisaalta mielenkiintoista nähdä, että jos sattuisi johonkin havahtumaan kesken kaiken, niin näkisi kuinka nopeasti asekaapin saa auki...

Vakuutkset on kunnossa, joten siinä mielessä tuskin kovin paljon tappiota kärsii jos joku pyörän vie.

Back