• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopon pysäköinti Tampereelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa joku mainitsi, että täällä ei ole muka kuin yksi mopoparkki. Hetki, kaivan vähän guuglemapsia niin näytän pari lisää. :)

Laukontori
https://www.google.fi/maps/@61.4955...ata=!3m4!1e1!3m2!1sjakaJ9xOO_rBQZrZgUNS6Q!2e0

Tammelantori
https://www.google.fi/maps/@61.5020...ata=!3m4!1e1!3m2!1sDriEkbzLNihxsORAQQKFCw!2e0

Rautatieaseman "salapaikka"
https://www.google.fi/maps/place/La...2!3m1!1s0x468ed8adb46ddb33:0xad034fe6a1da6cb0
Siellä rautatieaseman päällä olevan pikkuparkkialueen takana onkin mopoille parkki, vähän jemmassa mut löytyy ku ajaa sinne, ihan tuolla seinän vieressä.

Kelan nurkka
https://www.google.fi/maps/place/La...2!3m1!1s0x468ed8adb46ddb33:0xad034fe6a1da6cb0

Tuossa nuo mitkä minä tiedän.

JeTi sanoi:
Tuossa joku mainitsi, että täällä ei ole muka kuin yksi mopoparkki. Hetki, kaivan vähän guuglemapsia niin näytän pari lisää. :)

Rautatieaseman "salapaikka"
Siellä rautatieaseman päällä olevan pikkuparkkialueen takana onkin mopoille parkki, vähän jemmassa mut löytyy ku ajaa sinne, ihan tuolla seinän vieressä.

Tuossa nuo mitkä minä tiedän.

Osaatko kertoa onko tuo aseman "salapaikka" ilmainen vai kuinka? Tuonnehan pääsee ajamaan siitä P-alueen vierestä menevää tietä kohti tunnelin sisäänpääsyä kohti, ja kääntymällä vasempaan ennen lippuautomaatteja. Vaikeesti selostettu. :blink:

Tampellan alueella itse asuvana tiedän, että taloyhtiöiden "kellareista" on vapaita paikkoja tosi vaikea löytää. Niitä "ostetaan, vuokrataan tai halutaan parkkipaikka tästä autohallista" on seinillä koko ajan.

Itse ratkaisin asian Finnparkin parkkihallipaikalla (mallia pysäköintioikeus €/kk) Kosken Parkissa. Myönnetään että paikka ei ole ilmainen mutta pyörä menee syksyllä joka tapauksessa talvisäilytykseen muualle eikä moottoripyörä harrastuksena ihan ilmainen ole muutenkaan.

Joka tapauksessa pyörä on "lukkojen takana" silloin kun sillä ei ole ajamassa, parkki on lähellä ja tila on siistiä. Ja ennen kaikkea tuolla systeemillä niistä lukoista ja porteista pääsee liikkumaan sisään ja ulos haluamaansa vuorokaudenaikaan :)

Kiinnostaa myös toi rautatieaseman parkki. Autoa olen jonkin verran pitänyt tuolla kannella mutta yhtään en oo huomannut mopoparkkia... Kelan parkissa on tuntirajoitus :(

Nostelen vanhaa ketjua kun samalla asialla olen, eli mopolle parkkipaikkaa Tampellasta kaipailisin ajokaudeksi. Onko kellään tuoretta tietoa tämän hetkisestä tilanteesta esim. noiden parkkihallien suhteen, käyttääkö joku niitä ilman vuokrattua paikkaa...?

Tampellan alue on kohtuullisen haastavaa tuon pysäköinnin suhteen muutenkin, parkkipaikkoja on niukasti ja alueella vierailee pysäköinninvalvonta suhteellisen tasaisesti. Olet varmaan selvittänyt onko asuntalosi alla taloyhtiön parkkihalli ja siellä tyhjiä paikkoja jonka omistaja voi vuokrata? Tai sattumoisin toinen mopon omistaja jonka ruutuun mahtuisi alivuokralaiseksi?

Itse olen päätynyt Tampellassa Finnparkin asiakkaaksi neuvottelemalla parkkipaikan joka ei ole nimetty ruutu vaan joku kulloinkin vapaana oleva. Ilman maksua homma voi mennä melko vaikeaksi sisäänpääsyn suhteen kun niihin on nyt lisätty kameraa sun muuta. Ainakin Koskenparkissa näyttää asustavan parikin pyörää ja kuskeilla pysäköintikortti kyseiseen halliin.

Mary_ sanoi:
Nostelen vanhaa ketjua kun samalla asialla olen, eli mopolle parkkipaikkaa Tampellasta kaipailisin ajokaudeksi. Onko kellään tuoretta tietoa tämän hetkisestä tilanteesta esim. noiden parkkihallien suhteen, käyttääkö joku niitä ilman vuokrattua paikkaa...?

Meinaat, että kaikille avoimella tuntiveloituksella pysäköisit? Eikös se tule perhanan kalliiksi verrattuna samojen hallien kk-kortteihin?

Ei kai Tampella lukuisat maanalaiset parkkihallit sentään niin täynnä ole, etteikö löytyisi vapaata kk-maksullista ruutua?

Finnparkkiin vaan kyselyä.

Selvittelin jo isännöitsijältä että meidän taloyhtiössä ei ole asukaspysäköintipaikkoja alapuolella olevassa parkkihallissa. Täytynee soitella Finnparkille ja koittaa neuvotella jonkinlaista parkkipaikkaa. Kk-vuokra noissa halleissa on 160e ja onhan se aika paljon, mutta jos ei halvemmalla mitään muuta löydy niin otettava se tuommoinen sitten on. Täytynee käydä vakoilemassa löytyisikö hallista joku toinen mopo, jonka ruutuun voisi mahtua kaveriksi.

Tuo kysymykseni "ilman vuokrattua paikkaa" viittasi siis ketjussa ylempänä olleisiin keskusteluihin siitä, että ajaisi vain puomien ohi, jolloin käsitin että motoristi käyttäisi hallia ilmaiseksi.

Mutta kiitoksia vastauksista, otan seuraavaksi yhteyttä Finnparkkiin ja katsotaan mitä vastailevat. :)

Noin neljä vuotta sitten Pellavan parkista pääsi pois puomin ohitse ajamalla. En tiedä onnistuuko enää.

Tampere on erikoisen haasteellinen paikka jos aikoo pysäköidä pyörän ilmaiseksi.
Pysäköin pyörän hotellin eteen jalkakäytävälle puiden väliin, ei haittaa kenenkään liikkumista, pysäköintivirhemaksu.
Kadulle parkkiruutujen viereen, jossa sopiva kolmion muotoinen tila muutamalle pyörälle, pysäköintivirhemaksu.
Eräs keskustan pysäköintitalo 2vrk. ulos puomin vierestä, huono omatunto.
Taloyhtiön p-paikka ilman rajoitusta, parkkipaikan nurkassa koivunkannon vieressä, luvaton maastopysäköinti:thumbup: ajoneuvo siirrettävä.
Juuri äskenTampellan alueella Pellavaparkki 1,5 vrk n.20e ja nyt on puhdas omatunto:)
Puutarhakadun mp-parkissa näytti olevan 2 tunnin rajoitus mutta Tapolaa mutustellessa huomasin ettei Tammelan torin vieressä olevassa parkissa ollut mitään aikarajoitusta.
Jatkossa aion Tampereella käydessäni pysäköidä p-halliin ja maksaa kiltisti, muualla länsi-Euroopassa sitten vähän vapaamuotoisemmin:thumbup:

Isolla kirkolla hallipaikka 100e/kk, Välimeren rannalla 40e/kk:jpstyle:

Back